Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání dospělých v mateřských centrech
Kurzweilová, Jolana ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Hnutí mateřských center v České republice se stále více dostává do povědomí lidí. V rámci činností mateřských center probíhá mnoho aktivit, jednou z nich je vzdělávání, a to zejména vzdělávání dospělých. To má v mateřských centrech mnoho podob a souvislostí. V této práci představuji mateřská centra jako nestátní neziskové organizace, které jsou přirozenou a plnohodnotnou součástí občanské společnosti. Charakterizuji lidi, kteří se na existenci mateřských center podílejí jako klienti nebo jako jejich aktivní realizátoři. Představuji vzdělávání dospělých v mateřských centrech v celé jeho šíři, uvádím jeho formy, metody i obsah a zabývám se jeho personálním zajištěním a financováním. Závěrem mé práce poukazuji na význam vzdělávání dospělých v mateřských centrech pro jednotlivce i pro společnost. V celé práci pak vyzdvihuji přínos společenské angažovanosti pro rozvoj člověka a pozitivní význam učení se aktivní prací pro druhé. Při zpracování tématu jsem vycházela z odborné literatury a z osobní několikaleté přímé zkušenosti s prací v mateřském centru Rodinného a kulturního centra Nová Trojka, jejíž součástí bylo právě organizování vzdělávacích akcí.
České ženské učitelské spolky v období první republiky 1918-1939
Kurzweilová, Jolana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá ženskými učitelskými spolky v období let 1918 - 1939. Sleduje vývoj vzdělávání žen v souvislosti s jejich pracovním uplatněním a s jejich účastí ve spolkovém životě. Prvními profesními spolky, které ženy zakládaly, byly spolky učitelské. Práce uvádí přehled ženských učitelských spolků a sleduje základní oblasti jejich činností. Šlo zejména o uvedení ústavou dané rovnoprávnosti žen do reality, zlepšení sociálního a ekonomického postavení učitelek a o účast v reformním hnutí. Pro konkrétní představu o činnosti ženského učitelského spolku je podrobně představen Svaz učitelstva odborných škol pro ženská povolání. Tyto školy, tzv. školy rodinné, jsou také v práci blíže charakterizovány. Následuje základní přehled působení Svazu v průběhu daného období a popis jeho organizace. V dalších kapitolách jsou detailně ukázány aktivity tohoto spolku v oblastech, které byly předmětem jeho největšího zájmu. Svaz je ukázán jako feministická organizace, bojující za zájmy učitelek i žen obecně a obhajující zájmy ženského odborného školství. Závěr práce se věnuje významu ženských učitelských spolků. Zdroje, z nichž práce vychází, jsou odborná literatura včetně kvalifikačních prací, dobový tisk (časopisy ženských učitelských spolků) a archivní materiály Svazu odborných škol pro ženská povolání.
České ženské učitelské spolky v období první republiky 1918-1939
Kurzweilová, Jolana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá ženskými učitelskými spolky v období let 1918 - 1939. Sleduje vývoj vzdělávání žen v souvislosti s jejich pracovním uplatněním a s jejich účastí ve spolkovém životě. Prvními profesními spolky, které ženy zakládaly, byly spolky učitelské. Práce uvádí přehled ženských učitelských spolků a sleduje základní oblasti jejich činností. Šlo zejména o uvedení ústavou dané rovnoprávnosti žen do reality, zlepšení sociálního a ekonomického postavení učitelek a o účast v reformním hnutí. Pro konkrétní představu o činnosti ženského učitelského spolku je podrobně představen Svaz učitelstva odborných škol pro ženská povolání. Tyto školy, tzv. školy rodinné, jsou také v práci blíže charakterizovány. Následuje základní přehled působení Svazu v průběhu daného období a popis jeho organizace. V dalších kapitolách jsou detailně ukázány aktivity tohoto spolku v oblastech, které byly předmětem jeho největšího zájmu. Svaz je ukázán jako feministická organizace, bojující za zájmy učitelek i žen obecně a obhajující zájmy ženského odborného školství. Závěr práce se věnuje významu ženských učitelských spolků. Zdroje, z nichž práce vychází, jsou odborná literatura včetně kvalifikačních prací, dobový tisk (časopisy ženských učitelských spolků) a archivní materiály Svazu odborných škol pro ženská povolání.
Vzdělávání dospělých v mateřských centrech
Kurzweilová, Jolana ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Hnutí mateřských center v České republice se stále více dostává do povědomí lidí. V rámci činností mateřských center probíhá mnoho aktivit, jednou z nich je vzdělávání, a to zejména vzdělávání dospělých. To má v mateřských centrech mnoho podob a souvislostí. V této práci představuji mateřská centra jako nestátní neziskové organizace, které jsou přirozenou a plnohodnotnou součástí občanské společnosti. Charakterizuji lidi, kteří se na existenci mateřských center podílejí jako klienti nebo jako jejich aktivní realizátoři. Představuji vzdělávání dospělých v mateřských centrech v celé jeho šíři, uvádím jeho formy, metody i obsah a zabývám se jeho personálním zajištěním a financováním. Závěrem mé práce poukazuji na význam vzdělávání dospělých v mateřských centrech pro jednotlivce i pro společnost. V celé práci pak vyzdvihuji přínos společenské angažovanosti pro rozvoj člověka a pozitivní význam učení se aktivní prací pro druhé. Při zpracování tématu jsem vycházela z odborné literatury a z osobní několikaleté přímé zkušenosti s prací v mateřském centru Rodinného a kulturního centra Nová Trojka, jejíž součástí bylo právě organizování vzdělávacích akcí.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kurzweilová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.