Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rohové frézování korozivzdorných ocelí
Holeček, Václav ; Kalivoda, Milan (oponent) ; Humár, Anton (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na rohové frézování korozivzdorné oceli. V první části se práce věnuje obecné teorii frézování včetně rohového frézování s rozdělením frézovacích nástrojů. Dále jsou popsány korozivzdorné oceli včetně její obrobitelnosti. V hlavní části jsou analyzovány frézy do rohu významných světových výrobců a na závěr zhodnoceny podle různých hledisek.
Masarykova akademie práce - IV. odbor strojní a elektrotechnický
Holeček, Vít
Disertační práce zachycuje vývoj, činnost a vědeckospolečenský přínos první české/československé vědecké instituce technického směru, Masarykovy akademie práce (MAP), která náležela mezi nejvýznamnější ústřední vědecké společnosti své doby. Tato vědeckotechnická instituce je zároveň představitelkou prvotního institucionálního zakotvení technických věd na území českých zemí. V tehdejší nové Československé republice představovala vedle tradiční Královské české společnosti nauk a České akademie věd a umění a nově vytvořené Československé národní rady badatelské nejmladší českou vědeckou instituci po I. světové válce. V roce 1952 byla společně s výše jmenovanými a dalšími institucemi začleněna do Československé akademie věd, předchůdkyně dnešní Akademie věd České republiky. Význam Masarykovy akademie práce tkví zejména v cílené aplikaci vědeckých a technických poznatků v praxi. Tato disertační práce se zaměřuje na konkrétní specifický segment činnosti této technické akademie, a to na aktivity a působení jejího IV. odboru strojního a elektrotechnického. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Holeček, Václav ; Čáp, Jan, (vedoucí práce)
Diagnostika časové perspektivy u středoškolské mládeže
High, Radka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Holeček, Václav (oponent)
Dizertační práce se zabývá vztahem k budoucnosti u středoškolských studentů a diagnostickými možnostmi tohoto fenoménu. V teoretické části popisujeme filosofické a především psychologické pojetí času. Zaměřujeme se na hlavní teoretické koncepty časové perspektivy a jejich představitele, přičemž detailněji rozebíráme kognitivně-motivační koncepce a jejich vztah s výkonovou motivací. Praktická část sleduje tři výzkumné cíle, kterými jsou 1. operacionalizace časové perspektivy, 2. deskripce vztahu žáků a studentů k budoucnosti prostřednictvím zkoumaných metod a 3. prověření vztahu časové perspektivy a výkonové motivace. V rámci prvního cíle jsme provedly analýzu kódovacího systému Metody motivační indukce a za pomocí námi provedených změn jsme usnadnily používání této metody. Ve druhém výzkumném cíli jsme použili baterii testů využívající kvantitativní i kvantitativně-kvalitativní metodologii - Metodu motivační indukce (Nuttin), Dotazník perspektivní orientace (Pavelková), Zimbardův inventář časové perspektivy (Zimbardo), Dotazník výkonové motivace (Hrabal, Pavelková) a Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti (Pavelková, Hrabal). Na konci praktické části představujeme kazuistiky studentů a žáků, díky kterým můžeme ukázat pozitiva a negativa námi použitých diagnostických metod. Klíčová slova:...
Aktuální stav rozvoje českého e-governmentu
Holeček, Vít ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou implementace základních registrů veřejné správy v českém prostředí. Cílem práce je především analýza dosavadního vývoje tohoto vládního projektu a příčin jeho vzniku v rámci celkového kontextu rozvoje eGovernmentu v České republice. Diplomová práce zahrnuje také historický exkurs do problematiky evidence údajů, které jsou v současné době součástí systému základních registrů. Poslední kapitoly práce pak obsahují stručné analýzy místních koncepcí eGovernmentu a evidencí základních státních údajů (obyvatel, obchodních společností a územních dat) ve Slovenské republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska.
Vztahové normy učitelů a výkonová motivace žáků
Kubíková, Kateřina ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Holeček, Václav (oponent) ; Man, František (oponent)
V předložené dizertační práci jsme zkoumali rozvoj výkonové motivace u žáků a možné vzájemné souvislosti s vnějším hodnocením dle vztahových norem. V teoretické části se zabýváme vědeckými východisky pojmů výkonová motivace a vztahová norma. Hlavní důraz je kladen na rozbor tzv. procesuálního modelu výkonové motivace a na analýzu druhů vztahových norem. Podrobněji jsme se též zabývali problematikou vzniku strachu a úzkosti jedince při výkonových činnostech. Dále jsme se hlouběji věnovali problematice kauzálních atribucí a rozdílnostmi pohledů na okruh pojmů vnitřní a vnější motivace. Teoretická východiska jsme následně dávali do souvislostí se školním výkonem. V této části se odkazujeme zejména na práce Heckhausena a Rheinberga. V praktické části představujeme výzkum, který je zaměřen na hledání souvislostí mezi využíváním jednotlivých vztahových norem v pedagogických situacích vyučovací hodiny a rozvojem výkonové motivace u žáků. Ve výzkumu jsme využívali výhod kombinace kvantitativního a kvalitativního zkoumání. Triangulace těchto metod nám pomohla lépe postihnout současnou školní realitu a získat tak poměrně jasný a objektivní obraz zkoumané problematiky. Klíčová slova: motivace, hodnocení, vztahová norma, aktivní strach, pasivní strach, pozitivní výkonová motivace, kauzální atribuce
Utváření psychologického pojmu ve výuce psychologie(příspěvek k didaktice psychologie)
Holeček, Václav ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Mareš, Jiří (oponent) ; Stuchlíková, Iva (oponent)
Tématem disertační práce je problematika utváření psychologických pojmů studenty středních a vysokých škol zkoumaná z didakticko-pedagogického a zejména z psychologického hlediska. Teoretickým východiskem pro zpracování složitých procesů utváření pojmů se staly především teorie Vygotského, Piageta a Brunera. Práce analyzuje individuální, sociální a pedagogický konstruktivismus a srovnává transmisivní a konstruktivistický přístup ve školní výuce. Samostatná kapitola teoretické části je věnována didaktice psychologie a vymezení pojmu psychodidaktika. Charakteristika adolescenta (s důrazem na jeho kognitivní vývoj) a pojetí pojmu temperament (zejména jeho typologií) jsou témata zařazená z výzkumných důvodů. Empirická část disertační práce ověřuje na konkrétním psychologickém pojmu zákonitosti popisované teoriemi. K experimentálnímu zkoumání byl záměrně vybrán relativně dobře definovaný pojem "temperament" (konkrétně typy klasické typologie temperamentu). Osvojování a chápání těchto psychologických pojmů ovlivňuje několik činitelů. Tato práce zkoumá vliv způsobu výuky (transmisivní vs. konstruktivistický přístup) a vliv znalosti studentova osobního typu temperamentu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rohové frézování korozivzdorných ocelí
Holeček, Václav ; Kalivoda, Milan (oponent) ; Humár, Anton (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na rohové frézování korozivzdorné oceli. V první části se práce věnuje obecné teorii frézování včetně rohového frézování s rozdělením frézovacích nástrojů. Dále jsou popsány korozivzdorné oceli včetně její obrobitelnosti. V hlavní části jsou analyzovány frézy do rohu významných světových výrobců a na závěr zhodnoceny podle různých hledisek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 Holeček, Václav
4 Holeček, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.