Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí9 - 18další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení psychologických služeb v Integrovaném záchranném systému
Nedvídek, Luděk ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Ve své práci jsem si vytyčil za úkol zmapovat psychologickou službu v rámci Integrovaného záchranného systému s cílem popsat možnosti a nedostatky tohoto systému v rámci České republiky. Využití psychosociální pomoci při mimořádných událostech je dnes velmi populární a snaží se ji poskytovat každá organizace, které se pomáhání u mimořádných událostí týká. Její historie je poměrně krátká, výrazně se prosazuje posledních dvacet let. Přesto si již stačila získat i špatnou pověst. Pojetí včetně cílů je nejasné a zneužití (po)moci časté. V současnosti je považována psychosociální pomoc za módní, avšak zároveň nebezpečnou, neboť může vést k bezdůvodným a nepatřičným zásahům.
Problematika získávání a výběru zaměstnanců v systému řízení podle kompetencí.
Raisová, Tereza ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Disertační práce: PROBLEMATIKA ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚRU ZAMĚSTNANCŮ V SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODLE KOMPETENCÍ Mgr. Tereza Raisová ABSTRAKT Disertační práce se zabývá problematikou kompetencí, řízení podle kompetencí a zejména metodou Competency Based Interview. Cílem práce je zorientovat se v problematice kompetencí a zaměřit se na kompetence tak, jak jsou chápány ve smyslu pedagogickém, andragogickém a řízení lidských zdrojů. Práce se dále zaměřuje především na profesní kompetence k vynikajícímu výkonu, jejich identifikaci, rozvoj a možnosti jejich použití v získávání a výběru, vzdělávání a hodnocení, tedy v systému řízení. Hlavním cílem je pak přispět k rozvoji vědy realizací sondy v oblasti efektivity metody Competency Based Interview (CBI) a podpořit tak další zkoumání této metody. Práce je členěna do pěti tematických celků. První kapitola obsahuje teoretická východiska problematiky kompetencí, naznačuje vznik pojmu kompetence jako klíčové charakteristiky pro úspěch na určité pracovní pozici, zabývá se kompetencemi ve smyslu pedagogické a andragogické kategorie, odlišuje kompetence klíčové a profesní a vymezuje další související pojmy. Druhá kapitola se zabývá vnitřním prostředím kompetence, strukturou a psychologickými aspekty kompetencí vysokého výkonu, zaměřuje se zejména na chování, osobnost, emoční inteligenci a...
Firemní kultura
Pavelka, Robert ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Tématem bakalářské práce je firemní kultura, po vymezení pojmu, je tento termín analyzován z hlediska struktury a typologie. Firemní kultura je nadále zkoumána v kontextu mezinárodních společností a problémů spojenými při setkání odlišných kulturních standardů. K tomu je využito výzkumu holandského vědce Geerta Hofstedeho. Jako projev firemní kultury je uvedena společenská odpovědnost firem a přiblížena její spojitost s firemní kulturou. V práci jsou představeny výhody společenské odpovědnosti, a zároveň její kritika.
Příprava projektu outdoorového kurzu
Janouchová, Eliška ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Cílem práce je představit přípravu projektu outdoorového kurzu, jenž se již několik let stále častěji objevuje v rámci firemního vzdělávání. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je založena na informacích z odborné literatury a pojednává o tom, jaké jsou důležité kroky při přípravě outdoorového kurzu a také se zabývá komunikací dodavatelské firmy s klientem. Ve druhé části jsou poznatky prohloubeny v rámci dotazníkového šetření, kde jsou analýze podrobeny tři nabídky teambuildingového programu od vybraných dodavatelských firem. V závěru práce jsou zjištěny a popsány aspekty, které při výběru dodavatele hrají roli. Svým charakterem práce nastiňuje návod, jak připravit kurz z pohledu klienta, tak z pohledu dodavatele.
Osobnostně sociální rozvoj skrze dramatickou improvizaci
Gabrielová, Vanda ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Autorka se ve své práci zaměřuje na význam a možnosti dramatické improvizace v osobnostně sociálním rozvoji dospělých. Poukazuje na principy a pravidla této metody, které mohou pomáhat v rozvoji potenciálu každého člověka. Speciálně se pak zaměřuje na témata, mezi které patří překonávání bariér, sebedůvěra, soustředěnost, fantazie, kontrola emocí, herecké dovednosti a umění dialogu. Dále upozorňuje na zásady a postupy v přípravě a realizaci kurzů podle didaktického cyklu C-M-I-A-R-E. Předkládá požadavky kladené na lektory a celkovou organizaci. Na závěr uvádí ukázková cvičení, se kterými se účastníci dramatické improvizace mohou setkat. Vysvětluje jejich účel a postupně je analyzuje.
Plánování a řízení vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci
Matoušková, Monika ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Celoživotní vzdělávání a především další profesní vzdělávání hraje v současné době stále důležitější roli klíčového nástroje zaměstnanosti a flexibility jednotlivců na pracovním trhu. Nejen pracovní trh, ale vůbec schopnost žít v tomto světě změn vede k nutnosti celoživotního vzdělávání. Téměř každá organizace si je v dnešní době již vědoma, že vzdělávání a rozvoj svých pracovníků má pro její další ziskovou činnost zásadní význam. Odpovědnost spočívá především v jejím plánování, vedení a řízení personálních činností. Řada firem se stává "učícími se organizacemi". V tomto prostředí se všichni pracovníci mohou v rámci pracovního procesu navzájem učit a rozvíjet. Zvyšování kvalifikace a rozvoj kompetencí pracovníků jsou neodmyslitelnou součástí personální strategie. K efektivnímu fungování orgamzace musí být v souladu personální strategie se strategií podnikovou. Pro plánování vzdělávání a rozvoje pracovníků je důležité strategicky založené personální plánování organizace, které musí být ve shodě se strategickými cíli organizace, její kulturou a vizí. Věnuje-li podnik vzdělávání svých pracovníků stálou pozornost a plánování jejich rozvoje je systematické a stává se trvalou součástí podnikových aktivit, pak je zajištěna je dlouhodobá prosperita. Příležitost k osobnímu růstu pracovníků a možnost dosažení vyšší...
Vzdělávání pracovníků v mezinárodní organizaci
Derková, Kristýna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání pracovníků v mezinárodních organizacích. Jejím cílem je uvést tuto problematiku v širších souvislostech, především v kontextu mezinárodního podnikání. Mezinárodní organizace je v této práci chápána jako organizace, podnik nebo firma, ve které dochází ke střetávání příslušníků rozličných kultur. Práce se tudíž zabývá také dílčími kulturními teoriemi, charakteristikou mezinárodní organizace jako takové a mezinárodním personálním řízením s akcentem na řízení expatriantů. Největší pozornost je věnována určitým vzdělávacím specifikům mezinárodních organizací. Podrobněji je popsán proces adaptace a reintegrace, dále problematika interkulturního učení, potažmo interkulturních výcviků. Práce se snaží shrnout teoretická východiska a přinést nové náměty na základě studia dostupné české a zahraniční literatury v kontextu dané problematiky.
Trends of adult education in the Czech Republic and in Sweden
Horanská, Michala ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Predmetom diplomovej práce je nacrtnút systém dalšieho vzdelávania v dvoch rozlicne vyspelých clenských krajinách Európskej Únie. Našou snahou je vytvorit porovnanie dalšieho vzdelávania v štátnom systéme Ceskej republiky a Švédska, oboznámit s predstavami obsahu dalšieho vzdelávania u obcanov jednotlivých krajín a vymenovat, porovnat faktory motivácie a faktory pôsobiace ako bariéry. Našim cielom je vytvorenie obrazu odlišností a spolocných znakov spomínaných krajín v jednej z kategórií konceptu celoživotného ucenia - v dalšom vzdelávaní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí9 - 18další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.