Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Hendrychová, Eva ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.
Rozvoj čtenářské gramotnosti na 1.stupni ZŠ napříč vyučovacími předměty
Hlinovská, Lenka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji rozvoji čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ napříč vyučovacími předměty. Cílem mé diplomové práce je hledat možnosti rozvoje čtenářské gramotnosti ve všech jednotlivých vyučovacích předmětech a napříč jimi a identifikovat, případně řešit překážky v tomto procesu. V jednotlivých kapitolách teoretické části tedy definuji hlavní pojmy gramotnost, čtenářská gramotnost, vyučovací předměty a čtení. Snažím se zde prezentovat čtenářskou gramotnost jako prostředek k pochopení různých souvislostí mezi obecnými jevy a jako vstup do různých vzdělávacích oborů. Uvádím zde jednotlivé konkrétní metody k rozvoji čtenářské gramotnosti. V praktické části se zabývám rozvojem čtenářské gramotnosti v jednotlivých vyučovacích předmětech a napříč jimi. Zaměřuji se především na vyučovací předměty český jazyk a literatura, matematika, člověk a jeho svět, výtvarná výchova a hudební výchova. Praktická část má dvě části. První část obsahuje zpracované odpovědi učitelů z dotazníkového šetření a druhá část obsahuje výsledky práce žáků z vyučovacího procesu. Praktická část mé diplomové práce přináší různé příklady z praxe k rozvoji čtenářské gramotnosti napříč vyučovacími předměty. Dále přináší možnosti rozvoje čtenářské gramotnosti v jednotlivých vyučovacích předmětech a možnosti, jak pomáhat...
Nové přístupy k hodnocení žáků na 1. stupni ZŠ
Eiseltová, Tereza ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
V teoretické části je práce zaměřena na současné proměny v pojetí základního vzdělávání. Pozornost je hlavně věnována proměnám v pojetí cílů vzdělávání a nové didaktické koncepci výuky. V rámci změn dochází k proměnám v hodnocení žáků z hlediska funkce, obsahu i jeho formy a ukazuje se, že doposud běžný způsob hodnocení (klasifikace) nepostihuje všechny aspekty průběhu vzdělávacího procesu žáka. Z těchto důvodů je zaváděno slovní hodnocení, které ovšem není zcela přijímáno širokou veřejností. Diplomová práce shrnuje informace o dvou typech hodnocení. Informuje též o pojetí hodnocení v alternativních směrech a přístupech pedagogiky (Montessori pedagogika, "Začít spolu", "Respektovat a být respektován") a o jejich přínosu a inspirativnosti pro hodnocení žáků z běžných základních škol. Výzkumná část diplomové práce představuje faktory ovlivňující způsob a formu hodnocení žáků v Montessori základní škole. Nedílnou součástí výzkumné částí jsou výsledky šetření od dotazovaných rodičů a učitelů, v němž hlavním cílem je získat odpověď na otázku, jaký typ a forma hodnocení nejlépe vystihne dosaženou úroveň vzdělání konkrétního žáka, neboli jaké hodnocení je to nejobjektivnější. K tomuto šetření byly využity tyto dotazovací techniky: dotazník a rozhovor s rodiči a učiteli, pozorování výuky zaměřené na...
Jak se učit v přírodě a přírodou
Šrámková, Monika Nikol ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu "Jak se učit v přírodě a přírodou". Hledá kořeny zapojení přírody do vzdělávání a výchovy v historii a současnosti, jak v zahraničí, tak u nás. Zabývá se průzkumem vzdělávání a výchovy předškolních dětí, prvním stupněm základních škol a volnočasovými aktivitami v přírodě. Empirická část je kazuistikou zachycující celkový obraz nově založené komunitní školy Zeměkvítek. Objasňuje, jak příroda působí na celostní učení dítěte v předškolním a školním věku. Z praktické části vyplývá, že výuka ve venkovním prostředí pozitivně přispívá k efektům celostního učení dětí. Na základě SWOT analýzy lze konstatovat, že KŠ Zeměkvítek nevykazuje žádné nepřekonatelné hrozby a má potenciál se dál rozvíjet a přibírat další členy.
Spolupráce žáků I. a II. stupně v procesu učení
Markupová, Pavla ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Práce se zabývá spoluprací žáků I. a II. stupně základní školy. Analyzuje, do jaké míry jsou žáci II. stupně schopni předat své znalosti žákům I. stupně. Dále sleduje, jak ovlivňuje učební styl a osobnost jedince spolupráci ve skupině. V praktické části je zaznamenáno dlouhodobé zkoumání jedné třídy, která byla ke spolupráci mladších a starších žáků systematicky vedena. Výsledky akčního výzkumu sledované třídy vyhodnocují vyšší stupeň kooperativních a komunikačních dovedností jednotlivých žáků než u těch, kteří se spoluprací dříve nezabývali. Vedení dětí ke spolupráci postupně rozvíjelo nejen jejich vztah k mladším spolužákům, ochotu pomoci druhému, respektovat názory ostatních, ale upevnilo i vzájemné vztahy ve sledované třídě. ABSTRACT The work deals with the cooperation of pupils among first and second grade pupils in a primary school. It analyzes to which extent are second grade pupils able to give their knowledge to pupils of the first grade. Then it shows how the learning style and the personality affects the cooperation of an individual within the group. The practical part proofs the long-term investigation in one class that was systematically prepared for the cooperation among older and younger pupils. The results of this research in the observed class evaluate higher level of cooperative...
Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Mašková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce s názvem Integrovaná tematická výuka v programu Začít spolu popisuje, analyzuje a hodnotí využití Integrované tematické výuky (ITV) na 1. stupni ZŠ. ITV je zde chápána jako jedna z možností realizace vzdělávacího obsahu, který je vymezen Rámcovým vzdělávacím programem, jehož široké pojetí k této realizaci vybízí. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá analýzou vzdělávacího obsahu v souvislosti s integrací učiva. Kromě integrace samotné se zabývá také tematickým vyučováním a integrovanou tematickou výukou v kurikulárních dokumentech. Dále tato práce poukazuje na Integrovanou tematickou výuku v modifikaci programu Začít spolu a snaží se o vymezení ITV na pozadí projektového vyučování. Nedílnou součástí teoretické části je i část věnovaná klíčovým kompetencím a jejich získávání. V praktické části se zaměřuji na sledování složek mozkově kompatibilního prostředí během konkrétní praktické výuky v programu Začít spolu. Zmíněné složky analyzuji v rámci tří projektů ITV, které realizuji během své pedagogické praxe. Analýza probíhá na základě Korthagenova cyklu, kdy poslední fáze cyklu se stává zároveň první fází cyklu nového. Tím rozvíjím spirálu svého profesního rozvoje. Na tento cyklus nahlížím z více pohledů a analyzuji jej dle předem...
Sebehodnocení na 1.stupni ZŠ se zaměřením na integrované žáky
Dudová, Zdeňka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je členěna do dvou hlavních částí. První teoretickou část tvoří vymezení pojmu sebehodnocení se zaměřením na jeho význam, formy a faktory provázející jeho zavádění do výuky. Dále zde nalezneme poznatky z odborné literatury, analyzující vztah hodnocení a sebehodnocení směrem k individualizaci. Druhá praktická část má charakter akčního výzkumu a jejím cílem je sledování průběhu zavádění sebehodnocení u konkrétního žáka se specifickou poruchou učení. Sledování probíhá ve dvou různých vzdělávacích prostředích a hledá možnosti sebehodnocení. Prakticky popisuje, jak naučit integrovaného žáka sebehodnotit. Celkově práce potvrzuje, že zkoumaný žák dokáže sebehodnotit svoji práci a popisuje v jakých krocích. Klíčová slova hodnocení, sebehodnocení, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, integrovaný žák, popisný jazyk, kritérium hodnocení, indikátor kvality, formy sebehodnocení, akční výzkum
Formativní hodnocení žáka na 1.stupni primární školy
Kuldová, Jana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Bibliografický záznam KULDOVÁ, Jana. Formativní hodnocení žáka na 1. stupni primární školy: diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta pedagogická, Katedra primární pedagogiky, 2014. 118 listů, 12 listů příloh. Vedoucí diplomové práce PhDr. Helena Hejlová, PhD. Abstrakt Cílem diplomové práce je zjistit, jak může školní formativní hodnocení vytvářet podmínky pro podporu osobnostního a sociálního rozvoje žáků obecně a zvláště u ohrožené skupiny dětí ve školách při dětských domovech se školou. Teoretická část pojednává o formativním školním hodnocení, jeho funkcích a specifikách při socializaci a osobnostním rozvoji žáků. Druhou oblastí, na kterou se teoretická část zaměřuje, jsou možnosti a meze školní výuky dětí mladšího školního věku při ústavních zařízeních. Praktická část předkládá návrh koncepce formativního školního hodnocení, které má vliv na sociální rozvoj dětí s nařízenou ústavní či ochrannou výchovou. Tato koncepce vychází z analýzy podmínek a požadavků školního hodnocení stanovených v celostátních kurikulárních dokumentech a ve školních vzdělávacích programech škol a případové studie školy při dětském domově se školou. Klíčová slova: hodnocení, formativní hodnocení, ohrožené dítě, socializace, specifické poruchy vzdělávání, sebehodnocení
Dovednost žáků 1. stupně určit si osobní cíle
Kopecká, Anna ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce s názvem Dovednost dětí na 1. stupni určit si osobní cíle, mapuje a popisuje, jak které složky působící na dítě ovlivňují volbu jeho osobních cílů. Tvorba osobních cílů je jedna z aktivit průřezového tématu osobnostní a sociální výchova, které je vymezeno rámcově vzdělávacím programem. Jeho šířka vyžaduje pojmenovávání jednotlivých aktivit a jejich zkoušení v praxi. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základním složkami pro tvorbu osobních cílů, které člení na vnitřní a vnější. Také popisuje jádro osobnostní a sociální výchovy a vymezuje její metody a formy. V praktické části je jedna lekce trvající dvě vyučovací hodiny. Je formou akčního výzkumu, kdy je každá realizace podrobně reflektována. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou hlavní motivy pro tvorbu osobních cílů a jaké formy práce při vedení lekce o osobních cílech volit. Má napomáhat ke zkvalitnění práce pedagoga a jako inspirace pro učitele. Součástí je i analýza odpovědí dětí a rozhovor s učitelem. Klíčová slova osobní cíle, osobnostní a sociální výchova, primární škola, učitel, žák
Rozvoj dovednosti sebehodnocení žáků od 1. do 2. ročníku ZŠ
Durníková, Radka ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část je zaměřena na prezentaci poznatků z oblasti školního hodnocení a sebehodnocení žáků, vymezuje základní pojmy, typy, formy a funkce hodnocení a sebehodnocení, soustředí se především na možnosti a strategie rozvoje dovednosti sebehodnocení žáků na počátku školní docházky. Ve výzkumné části jsou formulovány cíle, výzkumné otázky a metody zkoumání. Jsou prezentovány výsledky výzkumu zabývajícího se dlouhodobým mapováním rozvoje dovednosti sebehodnocení žáků od počátku 1. do poloviny 2. ročníku základní školy. Část výzkumu je věnována konkrétním strategiím třídního učitele pozorovaných žáků, které pozitivně ovlivňují rozvoj dovednosti sebehodnocení žáků, a možnosti zapojení rodičů do procesu rozvoje sebehodnocení jejich dítěte při společných konzultacích mezi učitelem, žákem a rodiči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TOMKOVÁ, Anna
3 Tomková, Adéla
2 Tomková, Alexandra
5 Tomková, Alice
5 Tomková, Alžběta
1 Tomková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.