Název:
Sebehodnocení na 1.stupni ZŠ se zaměřením na integrované žáky
Překlad názvu:
Self-assessment at the Primary School focusing on integrated pupils
Autoři:
Dudová, Zdeňka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je členěna do dvou hlavních částí. První teoretickou část tvoří vymezení pojmu sebehodnocení se zaměřením na jeho význam, formy a faktory provázející jeho zavádění do výuky. Dále zde nalezneme poznatky z odborné literatury, analyzující vztah hodnocení a sebehodnocení směrem k individualizaci. Druhá praktická část má charakter akčního výzkumu a jejím cílem je sledování průběhu zavádění sebehodnocení u konkrétního žáka se specifickou poruchou učení. Sledování probíhá ve dvou různých vzdělávacích prostředích a hledá možnosti sebehodnocení. Prakticky popisuje, jak naučit integrovaného žáka sebehodnotit. Celkově práce potvrzuje, že zkoumaný žák dokáže sebehodnotit svoji práci a popisuje v jakých krocích. Klíčová slova hodnocení, sebehodnocení, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, integrovaný žák, popisný jazyk, kritérium hodnocení, indikátor kvality, formy sebehodnocení, akční výzkumThis thesis is divided into two main parts. The theoretical part defines the concept of self-assessment and focuses on the significance and forms of self-assessment, as well as the factors arising during implementation of self-assessment in education. This part also contains findings from specialized publications analysing the relationship between assessment and self-assessment directed towards individualisation (personalisation). The practical part of this thesis takes the form of pro-active research, the aim of which is to observe implementation of self- assessment by a specific pupil with a specific learning disability. It describes how to teach an integrated pupil to self-assess, confirms that the pupil is able to self-assess his work and describes the steps involved in the implementation. Key words evaluation, self-assessment, pupil with special needs, integrated pupil, descriptive language, evaluation criteria, quality indicator, forms of self-assessment, action research
Klíčová slova:
akční výzkum; formy sebehodnocení; hodnocení; indikátor kvality; integrovaný žák; kritérium hodnocení; popisný jazyk; sebehodnocení; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; action research; descriptive language; evaluation; evaluation criteria; forms of self-assessment; integrated pupil; pupil with special needs; quality indicator; self-assessment