Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologická problematika vzdělávání dospělých
Kubasová, Ivana ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na proces učení dospělých ve vzdělávání. Na tuto problematiku se dívá z psychologického pohledu. Nejprve vymezuje nezbytné ústřední pojmy, jako jsou vzdělávání, učení, docilita apod. Poté uvádí vybrané psychologické teorie učení. Co se týče stylů učení, podrobněji vysvětluje Kolbův cyklus zkušenostního učení. Dále se věnuje vnitřním a vnějším podmínkám učení. V následující kapitole se zaměřuje na osobnost jak dospělého žáka, tak lektora. Pozornost je také věnována jejich vzájemnému vztahu při procesu vzdělávání (učení). Samostatná kapitola je pak věnována vlivu fyziologických změn na proces učení dospělých. Posledním sledovaným tématem je programované učení v protikladu s učením sebeřízeným.
Motivace pracovní činnosti
Hloušková, Lenka ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá motivací pracovní činnosti a motivačními nástroji, které může organizace ke stimulaci svých zaměstnanců využít. Motivace je složitý vnitřní proces, ovlivněný řadou osobních potřeb, hodnot a zájmů jedince, ale také spoustou vnějších incentiv. Prostřednictvím pracovního jednání se snažíme uspokojit specifické druhy potřeb, jako je například potřeba výkonu, potřeba úspěchu, potřeba seberealizace atd. Uvádím nejznámější motivační teorie, které se přímo zaměřují na motivaci pracovního chování, jako například Maslowova hierarchie potřeb, Herzbergova dvoufaktorová teorie, Alderferova teorie ERG, McClellandova teorie, teorie expektace, spravedlnosti či cíle aj. Protože cílem stimulace ze strany organizace je v konečném důsledku zvýšení a zkvalitnění výkonu pracovníků, věnuji se podrobněji potřebě výkonu a faktorů, které k vyšší výkonnosti motivují. V práci popisuji motivační nástroje, kterých může organizace ke stimulaci svých zaměstnanců využít a blíže se věnuji podmínkám k utváření a fungování motivačního programu. Na konci bakalářské práce popisuji motivační nástroje mého nynějšího zaměstnavatele (pod fiktivním názvem "AZ") a snažím se zhodnotit jejich efektivitu.
Syndrom vyhoření
Baudyš, Jiří ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Syndrom vyhoření sdružuje řadu příznaků, které doprovázejí ztrátu původního nadšení a motivace. Podmínkou konečného vyhoření je počáteční entuziasmus. Postižený jedinec nejprve pro nějakou myšlenku, obrazně řečeno, vzplane, zahoří. Když po určité době usilovného snažení pocítí, že mu ani největší zanícení nepomůže dosáhnout cíle, začne pozvolna doutnat… Je emocionálně vyčerpaný, méně výkonný a straní se lidí, ke kterým si vytváří odosobněný vztah. Syndrom vyhoření bývá definován situačně specificky, tedy ve vazbě na povolání postiženého. Společným jmenovatelem profesí, které působí zvýšeným rizikem syndromu vyhoření, bývá kontakt s lidmi. Typicky se vyskytuje mezi příslušníky pomáhajících profesí: lékaři, zdravotními sestrami, psychology, učiteli, manažery. Ti se setkávají s překážkami, které někdy pociťují jako nepřekonatelné. Toužili kdysi léčit, učit, vést zaměstnance či prodávat, ale postupem času získali nepříjemné zkušenosti o tom, že všechny nelze úspěšně vyléčit, naučit, vést či motivovat ke koupi. Ztrácejí vůli ke smyslu.
Kompetence lektora v zážitkové pedagogice
Hoznauerová, Viola ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce)
CHern teto prace Je zmapovat zakladni kompetence dulezite pro lektora zazitkovYch akci. Kompetencemi se zde mysli jak potrebne dovednosti, znalosti a osobnostni charakteristiky, tak ukoly a pravomoci lektora. Cast prace je venovana kompetencim trenerU socialne-psychologickeho vYcviku.Ten se zahyva socialnimi kompetencemi, ktere jsou pro lektory zazitkove pedagogiky velmi dulezite. Posledni kapitola je venovana hodnoceni lektorU. Konkretne popisuji system hodnoceni ve sdruzeni Jules a Jim, predevsim tvorbu kompetencniho modelu lektora zazitkovych kurzu. Na zaklade vysledku hodnoceni navrhuji doporuceni pro praci s lektory ve sdruzeni.
Vzdělávání dospělých ve skautingu
Kaderová, Kateřina ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalarska prace se zabyva problematikou vzdelavani dospelych v organizaci Junak - svaz skaum a skautek CR v kontextu zakonnych uprav pro pracovniky s detmi a mladezL Krome rozboru eeskYch pravnfch uprav se zmmuje i 0 situaci v Evrope. V Ceske republice neexistuje komplexni zakon upravujicf oblast NNO pracujicfch s detmi a mladezi, ale pouze dUei zavazky. NNO maji moznost nechat si sve vzdelavacf kurzy akreditovat, pokud spliiuji statem stanovene podminky, eehoz Junak vyuziva. Evropa klade duraz na kvalitu neformaIniho vzdelavani, jejimz zajistenim se zabyva projekt organizace Youth Forum Jeunesse. Junak - svaz skautu a skautek CR rna vlastni nekolikastupiiory system vzdelavani svYch dospelych elenu. Jednotlive kvalifikace odpovidaji pozicfm, ktere zastavaji dobrovolnfci. Postupne se prosazuje koncept kompetenci, ktery se sna.zi pro kaZdou pozici stanovit vsechny malosti, dovednosti a postoje, ktere jsou nutne pro jeji uspesne vykonavanL Krome toho se Junak musi vyporadat s radou problemu a otazek, ktere vyvstavaji okolo jeho kurzli i kvalifikacL Junak porada i rome nekvalifikaeni akce, vetSiho ei mensiho rozsahu.
Harmonizace pracovního a rodinného života současné ženy
Vojtová, Pavla ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je informovat čtenáře o možnostech harmonizace pracovního a rodinného života současné ženy. Hned v úvodu bych však chtěla zdůraznit, že ačkoliv se v titulu vyskytuje slovo "žena", ženy nejsou - a ani nemohou být - v rámci tohoto tématu jedinou cílovou skupinou, které se harmonizace práce a rodiny bude týkat. Do této problematiky lze zahrnout všechny členy společnosti. V tomto smyslu jsou všichni lidé aktéry, kteří vytvářejí sociální realitu a tím ovlivňují kvalitu (nejen svého) života - a s ní spojené možnosti skloubení pracovní a rodinné sféry. Téma harmonizace je úzce spjato s prosazováním rovných příležitostí žen a mužů. Práce se primárně věnuje ženám, pro které je otázka slučitelnosti práce a rodiny každodenní realitou a leckdy nesnadným úkolem. Jedná se především o matky na mateřské a následně rodičovské dovolené, které v tu chvíli (a často ještě dávno před ní) stojí před rozhodnutím mezi kariérou a rodinou. Nejsou to však jen ony, kdo usilují o spokojenost v těchto dvou významných sférách života moderního člověka. Mluví-li se o ženách, musí se zároveň hovořit i o mužích. I jim je v práci věnována pozornost, protože jsou nedílnou součástí mozaiky společenských a hlavně rodinných vztahů a často stojí společně se ženami tváří v tvář podobným problémům. Otázky postavení a vztahů...
Teoretická východiska vzdělávání ve stáří
Drekslerová, Anna ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Vypracování následujícího textu bylo v prvé rade motivováno snahou prispet k rozširování povedomí o významu vzdelávání ve stárí a o možnostech a mezích jeho praktické realizace. S využitím statistik, analýz mezinárodních dokumentu a záveru nejruznejších výzkumu je poukázáno na evidentní rozpor mezi nemalými ocekáváními, která jsou na vzdelávání senioru kladena, a jeho skutecným stavem, zázemím a popularitou, jíž se teší v soucasné ceské spolecnosti. Stranou zájmu pochopitelne nemohlo zustat ani teoretické uchopení gerontagogiky - relativne moderní vední disciplíny zabývající se edukací "ve stárí a ke stárí", kterou považuji za další, velmi perspektivní, kvalitativní stadium v procesu diferenciace a specializace ved o výchove a vzdelávání. Spolecenská potreba, která za jejím formováním stojí, je obecne spojována zejména s celosvetovým trendem demografického stárnutí. Ten - nejen pro gerontagogiku - predstavuje velkou, neprobádanou oblast, nastolující radu otázek. Jaké zamerení ve vzdelávání senioru v budoucnu prevládne? Zvítezí jeho ekonomická, ci humanizacní dimenze? Bude samotnými seniory prijato jako samozrejmá soucást celoživotního rozvoje a stane se tak naplnením zodpovedného prístupu k vlastnímu, aktivnímu, stárnutí? Predkládaná práce nemá natolik vysoké ambice, aby se na tyto a radu dalších...
Osobnostní a sociální rozvoj učitele na gymnáziu
Štěpánová, Berta ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Predkla dana pra ce se ve trech kapitola ch snazi pojmout co nejsirsi spektrum podminek, informaci a uhl pohledu, ktere je nezbytne bra t v uvahu v nastavova ni dalsiho vzdžla va ni uc itel v oblasti osobnostniho a socia lniho rozvoje. Jedna se o celozivotni proces zdokonalova ni, ktery ovlivni dalsi uc itelovo psobeni na za ky i jeho vlastni zivot. Tato pra ce zkouma legislativni zazemi v mezina rodni dimenzi a v ceske m kontextu. V teoreticke ca sti vysvžtluje pojmy, ktere se nejcastžji v te to te matice objevuji a klade si za cil obecne kompetence rozklicovat do dilcich mžritelnych dovednosti. Pra ce si neklade za cil dane proble my resit, jedna se o nastinžni cele vyse jmenovane te matiky. Vžtsina informaci byla cerpa na z relevantni pedagogicke literatury a za kon. Aktua lni te mata a na zory byly prevzaty z internetovych diskuzi. V za vžru kazde kapitoly se autorka snazi o shrnuti podklad zjistžnych z literatury a vyjadruje svj vlastni na zor.
Komunikace v organizaci
Zajíc, Jaroslav ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Komunikace je jedním z nejdiskutovanějších témat současnosti a její význam neustále roste. Nejčastěji se setkáme s rozdělením na verbální a neverbální komunikaci, které je založené na tom, jestli obsah sdělení vyjadřujeme slovy nebo ne. Každý člověk používá ke kontaktu s druhými jiný komunikační styl, který se liší i podle situace. Umění dobře komunikovat je základem úspěchu nejen v běžném životě, ale i v zaměstnání. Každá organizace je místo, kde se komunikuje velmi intenzivně. Komunikace zde probíhá jak směrem ven, tak samozřejmě i uvnitř. Předpokladem dobré vnější komunikace je dobrá komunikace vnitřní. Nejdůležitějším cílem interní komunikace je informovat členy o vnitřních procesech a dostávat od nich zpětnou vazbu o fungování organizace. Komunikace v organizaci probíhá různými směry (například vertikálně, horizontálně, diagonálně) a různými formami (například formálně, neformálně). Celá výměna informací se zde děje pomocí různých komunikačních prostředků. Ty lze rozdělit na osobní a mediální, podle toho, jestli probíhají tváří v tvář nebo zprostředkovaně přes média. Velmi podstatný, pro veškerou komunikaci v organizaci, je způsob komunikace manažerů, kteří tím ovlivňují i atmosféru v organizaci. A s tím pak souvisí i styl komunikace samotných podřízených. Komunikace je složitý proces, který má v...
Historický vývoj české andragogiky a její významné osobnosti
Libová, Alice ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá historickým vývojem české andragogiky a jejími významnými osobnostmi. Úvodní část práce pojednává o vzniku, vývoji a současném stavu andragogiky ve světě a jejím současném pojetí v České republice, vymezuje její vztah k pojmu vzdělávání dospělých a zároveň představuje andragogiku jako vědní a studijní obor a pole praxe. Další část popisuje historický vývoj andragogiky v Čechách. Stěžejní část práce se věnuje historickým a současným významným osobnostem české andragogiky. Přibližuje životní příběhy osmnácti osobností, které se v období od 60. let až do současnosti odborně zabývaly nebo stále zabývají otázkami výchovy a vzdělávání dospělých. Práce přináší doposud neznámá a jedinečná fakta o životě a tvůrčí činnosti mnohých osobností a některé osobnosti představuje vůbec poprvé.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.