Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Smluvní výzkum na strojních fakultách v Česku: role geografické, kognitivní a institucionální blízkosti
Havlín, Brian ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje spolupráci univerzit a firem. Jejím cílem bylo analyzovat prostorové rozmístění firem spolupracujících s výzkumnými týmy na strojních fakultách vysokých škol v Ostravě, Liberci, Plzni a v Praze, a zjistit prostorový vzorec partnerů, kteří s těmito fakultami spolupracují. Dílčím cílem práce bylo zjistit mechanismy stojící za vznikem spolupráce a analyzovat iniciativy a aktivity podporující spolupráci. V neposlední řadě se práce snažila zjistit, jaké typy blízkostí hrají roli při navázání spolupráce mezi akademickými pracovníky a soukromými podniky. Teoretické zarámování práce bylo založeno na teorii regionálních inovačních systémů a konceptech triple helix a znalostních základen. Za účelem získání potřebných informací byla zrealizována řada rozhovorů s akademickými pracovníky. Výsledky ukazují na důležitost prostorové, institucionální a kognitivní a sociální blízkosti, jež mají vliv na charakter spolupráce. Hlavním zjištěním je, že při realizaci smluvních výzkumů se strojními fakultami má zásadní vliv geografická vzdálenost. Klíčová slova: transfer technologií, smluvní výzkum, spolupráce, blízkost
Dopravní chování zaměstnanců Jaderné elektrárny Dukovany a jejich motivace ke stěhování za prací
Pokorný, Jan ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou dopravního chování zaměstnanců Jaderné elektrárny Dukovany a jejich ekonomickou migrací. Elektrárna leží na pomezí Kraje Vysočina a Jihomoravského kraje a představuje významný subjekt z hlediska snižování míry nezaměstnanosti zejména na Třebíčsku. Hlavní cíle této bakalářské práce jsou identifikace základních parametrů mobilitního chování za účelem dojížďky do zaměstnání a nalezení hranice ochoty přistěhovat se blíže k místu výkonu práce, podmíněnou zejména časovými náklady na dojížďku. Z rešerše literatury vyplívá fakt, že pro identifikaci dopravního chování je zásadní volba dopravního prostředku, která závisí na individuálních ekonomických podmínkách, dále souvisí s akcesibilitou oblasti bydliště jedince či početností rodiny. Data získaná dotazníkovým šetřením jsou zanalyzována a diskutována s literaturou. V závěru páce jsou zhodnoceny veškeré postupy a cíle této práce a je navrženo další možné rozšíření práce. Klíčová slova: mobilita, dopravní chování, dopravní dostupnost, dojížďka do zaměstnání, ekonomická migrace, stěhování za prací
Typy firem a jejich odvětvová blízkost v průmyslové zóně Borská pole
Mlnářík, Vojtěch ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Nemeškal, Jiří (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přinést detailní pohled na strukturu firem a její vývoj v rámci úspěšné, veřejným sektorem zřízené, průmyslové zóny Borská pole v Plzni. Na základě veřejně dostupných informací a analýzy internetových stránek jednotlivých subjektů byly firmy rozřazeny do 6 typů a následně byly zhodnoceny vývojové tendence a aktuální stav podle poměru zastoupení jednotlivých kategorií. U firem z výrobního sektoru byla pomocí ex-ante metodického přístupu konceptu příbuzné rozmanitosti zjišťována míra odvětvové blízkosti, tj. zda je skladba sledovaných firem diversifikovaná, příbuzně rozmanitá nebo specializovaná. Na základě provedeného výzkumu byl identifikován relativně vysoký podíl firem, které provozují své aktivity v nevýrobních sektorech a celkově je zde možné sledovat kvalitativní posun činností od zpočátku převažující výroby směrem k terciérním a kvartérním aktivitám. V neposlední řadě bylo zjištěno, že průmyslová skladba firem v rámci zóny je poměrně nepříbuzně diversifikovaná. Klíčová slova: typologie firem, míra odvětvové blízkosti, příbuzná rozmanitost, průmyslová zóna, Plzeň
Dopady metra na ceny nemovitostí: příklad nových stanic v Praze
Pejřil, Kryštof ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Boháč, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení vlivu výstavby metra na ceny rezidenčních nemovitostí, které leží v okolí nových stanic Bořislavka, Nádraží Veleslavín a Petřiny. Jedním z doprovodných jevů v důsledku zlepšené dostupnosti metra je také zvýšení atraktivity území, a tudíž i cen nemovitostí. Charakter tohoto nárůstu se liší případ od případu, což potvrzuje zahraniční výzkum. Protože dosavadní analýzy statistického modelování přinesly nejednoznačné výsledky, jsou v této práci využity jak kvantitativní, tak kvalitativní metody, přičemž je kladen důraz na srovnání obou přístupů a jejich přínosů. Hranice vlivu metra na ceny realit byla stanovena ve vzdálenosti 800-1000 m od stanic, přičemž tento vliv je zkoumán v kontextu dalších hodnototvorných faktorů geografické polohy. Výsledky svědčí o významném, avšak nikoli rozhodujícím vlivu metra na ceny nemovitostí. Zároveň potvrzují nutnost citlivého přístupu k lokálně působícím faktorům, které výsledné ceny ovlivňují. Nastíněn je také metodický přístup k celé problematice, který považuje autor za optimální s ohledem na specifika pražského prostředí. Klíčová slova: metro, ceny nemovitostí, hodnototvorné faktory, kvalitativní metody, kvantitativní metody
Hodnocení změn dělby přepravní práce v souvislosti s výstavbou vysokorychlostní trati Praha-Brno
Koukal, Martin ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Kvizda, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá hodnocením změn dělby přepravní práce v souvislosti s výstavbou vysokorychlostní trati Praha-Brno. Práce se zaměřuje na širší souvislosti dvou teoretických konceptů v dopravních výzkumech: vzorců dopravního chování a hodnoty cestovního času. Sběr dat proběhl formou osobních rozhovorů tazatele s respondentem pomocí papírových dotazníků. Pro hlubší analýzu bylo využito nástroje kontingenční tabulky. Z nasbíraných dat bylo zjištěno, že ekonomicky aktivní lidé z autobusů a vlaků mají vyšší hodnotu cestovního času než studenti. Mezi uživateli automobilů je nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím volbu dopravního módu rychlost, u respondentů z autobusů je to cena a u cestujících ve vlacích možnost práce/odpočinku během cesty. Za předpokladu snížení cestovní doby mezi Prahou a Brnem na cca 1 hodinu a současně zachování ceny jízdného na cca 200 Kč má vysokorychlostní železniční spojení u stávajících cestujících potenciál generovat častější cesty. Klíčová slova: dělba přepravní práce, dopravní chování cestujících, hodnota času cestujících, konkurenceschopnost železnice, vysokorychlostní železnice
Prostorová diferenciace a její příčiny v míře vzniku nových firem v Česku
Formánková, Martina ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Bělohradský, Aleš (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá prostorovými nerovnostmi v míře vzniku nových firem v Česku. Cílem práce je identifikovat rozdíly v míře vzniku nových firem mezi regiony ORP v období 2010-2016 a zhodnotit, do jaké míry jsou tyto rozdíly způsobené mírou nezaměstnanosti, podílem vysokoškolsky vzdělaných obyvatel, velikostí stávajících firem a indexem specializace. Pro zhodnocení vlivu jednotlivých proměnných bylo využito lineární a geograficky vážené regrese. Z provedené analýzy vyplývá dominantní a pozitivní vliv podílu vysokoškolsky vzdělaných obyvatel, zatímco vysvětlující vliv míry nezaměstnanosti a velikosti stávajících firem na míru vzniku nových firem nebyl potvrzen. Nejsilnější je asociace s podílem vysokoškolsky vzdělaných obyvatel v populačně větších krajských městech. Částečně potvrzený je vliv indexu specializace, výjimku tvoří odvětví priméru, kde nebyl vliv prokázán. Klíčová slova: vznik nových firem, firemní demografie, prostorová diferenciace, geograficky vážená regrese
Obce v okolí dálnice D11: detekce souvislostí mezi socioekonomickými změnami a otevřením nového dálničního úseku
Petráš, Marek ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Horňák, Marcel (oponent)
Výzkumná práce představuje analýzu změn, která nastala v obcích v okolí dálnice D11 poté, co byl na konci roku 2006 otevřen nový úsek, který dálnici rozšířil o 45 km a její celkovou délku tak zdvojnásobil. Nový úsek na sebe převzal dopravní zátěž původních hlavních tahů směřujících z východních Čech do Prahy a řada obcí, které původně ležely na nevýznamných lokálních trasách, skokově zlepšila svoji dopravní polohu a expozici vůči hlavním střediskům rozvoje. Cílem práce je zjistit, do jaké míry lze detekované změny ve zkoumaném prostoru dát do souvislosti s otevřením nového úseku dálnice. Zkoumány jsou změny ve vzniku a zániku ekonomických subjektů, a to s rozlišením dle odvětví a velikostní kategorie, změny v přírůstku obyvatel stěhováním a změny ve vyjížďce do hlavních středisek. Získaná data jsou transformována do podoby hodnocených indikátorů takovým způsobem, aby minimalizovala dopad externích vlivů, se kterými je v rámci výzkumu nutno počítat. Hodnocení probíhá pomocí deskriptivní analýzy, metody Difference in Differences a dalších statistických analýz. Výsledky výzkumu ukazují, že lze určité projevy dát do souvislosti s otevřením dálnice, neboť změny v jejich intenzitě jsou nejvyšší ve skupinách obcí, které se nachází nejblíže dálnici, a s rostoucí vzdáleností od dálnice tato intenzita klesá....
Dopravní dostupnost na základě nabídky veřejné hromadné dopravy v oblasti Ledečska a Zručska
Šulc, Petr ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
V této bakalářské práci je analyzována dopravní dostupnost (akcesibilita) veřejnou hromadnou dopravou v území vnitřní periferie Česka v oblasti Ledečska a Zručska. Regiony se nachází na pomezí Kraje Vysočina a Středočeského kraje. Hlavním cílem je důkladné zmapování dopravních vazeb v uvedené oblasti, vysvětlení role krajské administrativní hranice a jejího hraničního efektu. V první části práce byla provedena dopravně-geografická regionalizace zájmového území na základě frekvenční dostupnosti veřejnou hromadnou dopravou. Na ni navazuje porovnání nabídky se stranou poptávky veřejné hromadné dopravy. Dále práce obsahuje zhodnocení vlivu krajské hranice a její propustnosti. Závěrečná část se zabývá zhodnocením dopravní dostupnosti obcí veřejnou hromadnou dopravou. Klíčová slova: dopravní dostupnost, akcesibilita, Ledečsko, Zručsko, veřejná hromadná doprava, vnitřní periferie
Konkurenceschopnost veřejné hromadné dopravy na příkladu Pardubického kraje
Hrbek, Martin ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Konkurenceschopnost veřejné hromadné dopravy na příkladu Pardubického kraje Abstrakt Tato diplomová práce je věnována konkurenceschopnosti veřejné hromadné dopravy v obcích Pardubického kraje. Konkurenceschopnost je chápána zejména ve smyslu rozdílu ceny a času jízdy mezi prostředky veřejné a individuální dopravy a také z hlediska skutečné poptávky v obcích, tedy podílu vyjíždějících veřejnou dopravou. Dalšími parametry volby dopravního prostředku, která je v této práci brána jako hlavní indikátor konkurenceschopnosti, je počet spojů veřejné dopravy a stupeň automobilizace. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak závisí vyjížďka veřejnou dopravou na ostatních dopravních charakteristikách obcí. Pro výběr signifikantních proměnných byla využita analýza vícenásobné lineární regrese, pro vysvětlení podílu vyjíždějících z obcí metoda geograficky vážené regrese. Většina datových podkladů je z veřejných databází (Katastr vozidel Ministerstva dopravy, Sčítání lidu, domů a bytů, digitální geografické databáze ArcČR a CEDA) a webových portálů (OREDO, IDOS), část byla získána distančním dotazníkovým šetřením ve vybraných obcích. Byl potvrzen očekávaný negativní vztah mezi stupněm automobilizace a počtem spojů veřejné dopravy. Signifikantními proměnnými vysvětlujícími podíl vyjíždějících veřejnou dopravou jsou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Květoň, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.