Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv výstavby úseku metra Dejvická-Nemocnice Motol na ceny pozemků s využitím geograficky vážené regrese
Pejřil, Kryštof ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Netrdová, Pavlína (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnocení vlivu výstavby metra v úseku Dejvická- Nemocnice Motol na ceny pozemků, které leží v blízkosti nových stanic. Jedním z důsledků zprovoznění nové trati metra je zvýšení atraktivity lokalit v okolí nových zastávek, což se projevuje nárůstem cen pozemků. Intenzita tohoto jevu je porovnávána s vlivem vybraných hodnototvorných faktorů při oceňování pozemků: hlučností, blízkostí veřejné zeleně a dostupností školských zařízení. K analýze těchto vztahů byla využita metoda geograficky vážené regrese (GWR), statistická metoda, která umožňuje odhalit prostorovou nestacionaritu zkoumaných jevů a lépe pochopit jejich územní souvislosti. Statisticky významný vliv pěší dostupnosti nových zastávek metra na ceny pozemků se nepodařilo prokázat, nicméně tato závislost se nejspíše projevuje na větším území. Výsledky dále potvrzují nutnost velice citlivého přístupu ke specifickým lokálním faktorům, které ceny pozemků ovlivňují. V závěru jsou diskutována možná omezení použití metody GWR vzhledem k urbanistické struktuře měst. Klíčová slova: metro, ceny pozemků, geograficky vážená regrese
Dopady metra na ceny nemovitostí: příklad nových stanic v Praze
Pejřil, Kryštof ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Boháč, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení vlivu výstavby metra na ceny rezidenčních nemovitostí, které leží v okolí nových stanic Bořislavka, Nádraží Veleslavín a Petřiny. Jedním z doprovodných jevů v důsledku zlepšené dostupnosti metra je také zvýšení atraktivity území, a tudíž i cen nemovitostí. Charakter tohoto nárůstu se liší případ od případu, což potvrzuje zahraniční výzkum. Protože dosavadní analýzy statistického modelování přinesly nejednoznačné výsledky, jsou v této práci využity jak kvantitativní, tak kvalitativní metody, přičemž je kladen důraz na srovnání obou přístupů a jejich přínosů. Hranice vlivu metra na ceny realit byla stanovena ve vzdálenosti 800-1000 m od stanic, přičemž tento vliv je zkoumán v kontextu dalších hodnototvorných faktorů geografické polohy. Výsledky svědčí o významném, avšak nikoli rozhodujícím vlivu metra na ceny nemovitostí. Zároveň potvrzují nutnost citlivého přístupu k lokálně působícím faktorům, které výsledné ceny ovlivňují. Nastíněn je také metodický přístup k celé problematice, který považuje autor za optimální s ohledem na specifika pražského prostředí. Klíčová slova: metro, ceny nemovitostí, hodnototvorné faktory, kvalitativní metody, kvantitativní metody
Dopady metra na ceny nemovitostí: příklad nových stanic v Praze
Pejřil, Kryštof ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Boháč, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení vlivu výstavby metra na ceny rezidenčních nemovitostí, které leží v okolí nových stanic Bořislavka, Nádraží Veleslavín a Petřiny. Jedním z doprovodných jevů v důsledku zlepšené dostupnosti metra je také zvýšení atraktivity území, a tudíž i cen nemovitostí. Charakter tohoto nárůstu se liší případ od případu, což potvrzuje zahraniční výzkum. Protože dosavadní analýzy statistického modelování přinesly nejednoznačné výsledky, jsou v této práci využity jak kvantitativní, tak kvalitativní metody, přičemž je kladen důraz na srovnání obou přístupů a jejich přínosů. Hranice vlivu metra na ceny realit byla stanovena ve vzdálenosti 800-1000 m od stanic, přičemž tento vliv je zkoumán v kontextu dalších hodnototvorných faktorů geografické polohy. Výsledky svědčí o významném, avšak nikoli rozhodujícím vlivu metra na ceny nemovitostí. Zároveň potvrzují nutnost citlivého přístupu k lokálně působícím faktorům, které výsledné ceny ovlivňují. Nastíněn je také metodický přístup k celé problematice, který považuje autor za optimální s ohledem na specifika pražského prostředí. Klíčová slova: metro, ceny nemovitostí, hodnototvorné faktory, kvalitativní metody, kvantitativní metody
Vliv výstavby úseku metra Dejvická-Nemocnice Motol na ceny pozemků s využitím geograficky vážené regrese
Pejřil, Kryštof ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Netrdová, Pavlína (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnocení vlivu výstavby metra v úseku Dejvická- Nemocnice Motol na ceny pozemků, které leží v blízkosti nových stanic. Jedním z důsledků zprovoznění nové trati metra je zvýšení atraktivity lokalit v okolí nových zastávek, což se projevuje nárůstem cen pozemků. Intenzita tohoto jevu je porovnávána s vlivem vybraných hodnototvorných faktorů při oceňování pozemků: hlučností, blízkostí veřejné zeleně a dostupností školských zařízení. K analýze těchto vztahů byla využita metoda geograficky vážené regrese (GWR), statistická metoda, která umožňuje odhalit prostorovou nestacionaritu zkoumaných jevů a lépe pochopit jejich územní souvislosti. Statisticky významný vliv pěší dostupnosti nových zastávek metra na ceny pozemků se nepodařilo prokázat, nicméně tato závislost se nejspíše projevuje na větším území. Výsledky dále potvrzují nutnost velice citlivého přístupu ke specifickým lokálním faktorům, které ceny pozemků ovlivňují. V závěru jsou diskutována možná omezení použití metody GWR vzhledem k urbanistické struktuře měst. Klíčová slova: metro, ceny pozemků, geograficky vážená regrese

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.