Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Economic History of Authors' Rights and Creative Industries in Czechoslovakia
Moravcová, Hana ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Miskell, Peter (oponent) ; Fava, Valentina (oponent) ; Kvizda, Martin (oponent)
Economic History of Authors' Rights and Creative Industries in Czechoslovakia Hana Moravcová Dissertation thesis Abstrakt Práce analyzuje dopady kulturní politiky Československa na kreativní průmysly. První kapitola je věnována ekonomii autorských práv. Identifikuje rozpory tří základních předpokladů ekonomie autorského práva, které znemožňují správné porozumění jeho dopadům. Poskytuje rámec pro optimalizační chování autorů, který respektuje, že tržní transakce mezi autory, uživateli a spotřebiteli neprobíhají pouze na jednom, ale na mnoha různých trzích, na nichž je dílo šířeno. Druhá kapitola ukazuje, že vznik nového autorského zákona, který byl přijat za první republiky, je výsledkem působení zájmových skupin. Identifikuje nejdůležitější organizace. Jejich vzájemné propojení a jejich vazby na státní aparát přispěly k tomu, že byly schopny přímo ovlivnit znění nového zákona a jeho praktickou aplikaci. Využívaly příznivých předpokladů pro své působení, např. intervencionistické smýšlení společnosti. Československo navíc muselo implementovat mezinárodní smlouvu o autorských právech přičleněnou k mírovým podmínkám, které Československo po velké válce podepsalo. Třetí kapitola se skládá ze dvou případových studií o kreativních průmyslech v Československu. První případová studie pomocí analýzy vývoje...
Hodnocení změn dělby přepravní práce v souvislosti s výstavbou vysokorychlostní trati Praha-Brno
Koukal, Martin ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Kvizda, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá hodnocením změn dělby přepravní práce v souvislosti s výstavbou vysokorychlostní trati Praha-Brno. Práce se zaměřuje na širší souvislosti dvou teoretických konceptů v dopravních výzkumech: vzorců dopravního chování a hodnoty cestovního času. Sběr dat proběhl formou osobních rozhovorů tazatele s respondentem pomocí papírových dotazníků. Pro hlubší analýzu bylo využito nástroje kontingenční tabulky. Z nasbíraných dat bylo zjištěno, že ekonomicky aktivní lidé z autobusů a vlaků mají vyšší hodnotu cestovního času než studenti. Mezi uživateli automobilů je nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím volbu dopravního módu rychlost, u respondentů z autobusů je to cena a u cestujících ve vlacích možnost práce/odpočinku během cesty. Za předpokladu snížení cestovní doby mezi Prahou a Brnem na cca 1 hodinu a současně zachování ceny jízdného na cca 200 Kč má vysokorychlostní železniční spojení u stávajících cestujících potenciál generovat častější cesty. Klíčová slova: dělba přepravní práce, dopravní chování cestujících, hodnota času cestujících, konkurenceschopnost železnice, vysokorychlostní železnice
Vliv governance na výkon vysokých škol v mezinárodním srovnání
Sedláček, Jan ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent) ; Laboutková, Šárka (oponent) ; Kvizda, Martin (oponent)
Cílem disertační práce je zformulovat doporučení pro governance vysokých škol v aktuálním kontextu České republiky na základě zkoumání vlivu vybraných aspektů governance na výkon vysokých škol v mezinárodním srovnání. Jako aspekty governance jsou vybrány míra autonomie a vliv aktérů na rozhodování vysoké školy univerzitního typu. Výkon zahrnuje činnost výzkumnou, vzdělávací a třetí roli. Disertační práce také aplikuje Goodhartův zákon na prostředí vysokých škol. Identifikuje a podle typologie rozděluje vedlejší nežádoucí efekty vyvolané nesprávným využíváním měřitelných ukazatelů. Na základě zjištění jsou uváděna doporučení pro governance vysokých škol v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.