Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv žací techniky na kvalitu řezu, stav a složení travního porostu
PETRÁŠ, Marek
Cílem práce je posouzení vlivu žací techniky na výšku sečení, rovnoměrnost sečení, kvalitu řezu a botanickou skladbu travních porostů. Pro dosažení těchto cílů byly vybrány dva luční porosty v katastrálním území Bukvice u Trhových Svinů v roce 2022. První vybraný luční porost byl sečen rotačním diskovým žacím strojem. Druhý vybraný luční porost byl sečen rotačním bubnovým žacím strojem. U všech sledovaných lučních porostů byla zaznamenána botanická skladba, stanoven vodní a výživný režim. Před sečením byl sledován stav žacích mechanismů, nastavená výška sečení a stav žacích nožů. Po seči byla sledována skutečná výška a rovnoměrnost strniště, produkce biomasy, množství zbylé neposečené biomasy. Byla zhodnocena kvalita řezu.
Metodologické otázky stanovení zatížení pastvin a etologická sledování skotu při pastvě.
PETRÁŠ, Marek
Cílem bakalářské práce je návrh vhodných způsobů vyjadřování zatížení pastevních ploch a sledování skotu při pastvě s ohledem na stav pastevních porostů. Těchto cílů bylo dosaženo na základě jednoletého sledování a analýzy pastevního porostu na sledovaných pastvinách. Zároveň při sledování botanické skladby pastvin bylo sledováno chování skotu na pastvě a jeho vliv na pastevní porost a utužení půdy.
Dojížďka do zaměstnání podle volby dopravního prostředku: změny hlavních dopravních módů v závislosti na vzdálenosti na příkladu dvou krajských měst v letech 2001 a 2011
Petráš, Marek ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Jaroš, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zhodnotit změnu významu hlavních dopravních módů v intercenzálním období na příkladu dvou krajských měst. Práce je založena na výsledcích censů 2001 a 2011. Práce vychází ze základního předpokladu, že v důsledku ekonomického boomu v Česku (2003-2008), ale i hospodářské krize (2008-2010) došlo k zásadním změnám při dojížďce za prací z hlediska volby dopravního prostředku. Jedná se především o zvýšení role individuální automobilové dopravy a pokles významu hromadné dopravy. Výzkum se zaměřuje též na změny ve vzdálenostech, ze kterých jsou zkoumané dopravní prostředky využívány. Pro hodnocení jsou použity základní statistické a kartografické postupy. Výsledky potvrzují vzestup podílů automobilové dopravy na úkor ostatních dopravních prostředků, především autobusové dopravy. Obě města se vyznačují nadprůměrným podílem železniční dopravy ve srovnání s celostátními údaji. Ta si zachovala svůj význam především podél hlavních železničních koridorů. Průměrná vzdálenost dojížďky se zvětšila u všech dopravních prostředků. I přesto se ukázalo, že zkoumané prostředky dosahují v roce 2011 svých maximálních hodnot v podobných vzdálenostech jako v roce 2001.
Vnímání přínosu obchvatu města Chrudim a jeho vliv na dopravní chování obyvatel
Janoušková, Hana ; Petráš, Marek (vedoucí práce) ; Pšenička, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem vnímání přínosu obchvatu města Chrudim a jeho vlivem na dopravní chování obyvatel. První část práce je zaměřena na teoretické zarámování zkoumané problematiky. Hlavními řešenými tématy jsou dopravní chování, volba dopravního prostředku, NIMBY efekt a následné zasazení těchto témat do kontextu dopravní infrastruktury města a výstavby obchvatů. Pro analytickou část práce bylo město rozděleno na 15 oblastí. U jeho obyvatel bylo pomocí online dotazníku sledováno jejich vnímání obchvatu a změny dopravního chování v závislosti na vzdálenosti jejich bydliště od obchvatu. Následovalo doplňující terénní šetření v 6 vybraných oblastech a rozhovor s vedoucím Odboru dopravy města Chrudim. Bylo zjištěno, že obchvat je obyvateli města vnímán pozitivně a je nejvíce využíván lidmi, kteří bydlí nejblíže u něj. Výsledky celého šetření mohou být přínosem pro budoucí územní plánování města.
Obce v okolí dálnice D11: detekce souvislostí mezi socioekonomickými změnami a otevřením nového dálničního úseku
Petráš, Marek ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Horňák, Marcel (oponent)
Výzkumná práce představuje analýzu změn, která nastala v obcích v okolí dálnice D11 poté, co byl na konci roku 2006 otevřen nový úsek, který dálnici rozšířil o 45 km a její celkovou délku tak zdvojnásobil. Nový úsek na sebe převzal dopravní zátěž původních hlavních tahů směřujících z východních Čech do Prahy a řada obcí, které původně ležely na nevýznamných lokálních trasách, skokově zlepšila svoji dopravní polohu a expozici vůči hlavním střediskům rozvoje. Cílem práce je zjistit, do jaké míry lze detekované změny ve zkoumaném prostoru dát do souvislosti s otevřením nového úseku dálnice. Zkoumány jsou změny ve vzniku a zániku ekonomických subjektů, a to s rozlišením dle odvětví a velikostní kategorie, změny v přírůstku obyvatel stěhováním a změny ve vyjížďce do hlavních středisek. Získaná data jsou transformována do podoby hodnocených indikátorů takovým způsobem, aby minimalizovala dopad externích vlivů, se kterými je v rámci výzkumu nutno počítat. Hodnocení probíhá pomocí deskriptivní analýzy, metody Difference in Differences a dalších statistických analýz. Výsledky výzkumu ukazují, že lze určité projevy dát do souvislosti s otevřením dálnice, neboť změny v jejich intenzitě jsou nejvyšší ve skupinách obcí, které se nachází nejblíže dálnici, a s rostoucí vzdáleností od dálnice tato intenzita klesá....
Incidence vnějších genitální lézí (EGL) způsobených nákazou lidskými papilomaviry v české populaci.
Petráš, Marek ; Adámková, Věra (vedoucí práce) ; Janout, Vladimír (oponent) ; Göpfertová, Dana (oponent)
Incidence vnějších genitálních lézí (EGL) způsobených nákazou lidskými papilomaviry v české populaci. (disertační práce) Marek Petráš Abstrakt Akuminátní kondylomata neboli genitální bradavice, jejichž původcem je skoro z 90 % lidský papillomavirus (HPV) typu 6 a 11, nepatří mezi život ohrožující, ale kromě klinických příznaků (pálení, svědění, krvácení a bolest) mohou způsobit také psychosociální stres, rozpaky a úzkost vedoucí ke zhoršení kvality života. Cílem této průřezové studie bylo stanovit prevalenci a incidenci akuminátních kondylomat na základě dotazníkového průzkumu mezi obyvateli České republiky a zhodnotit jejich rizikové faktory. Od ledna 2013 do března 2014 byla získána validní data od 33.700 respondentů z 268 zdravotnických zařízení v celé ČR. Dotazník obsahoval otázky týkající se některých aspektů životního stylu, včetně rezidence, vzdělání, kouření, počtu sexuálních partnerů za celý život, HPV očkování, roku narození a pohlaví. Údaje o výskytu akuminátních kondylomat byly získány z odpovědi na otázku "Už jste někdy měl(a) genitální bradavice?". Respondenti byli rovněž dotazováni na rok, kdy měli poprvé akuminátní kondylomata nebo na jejich opakování, pokud se objevilo, na aplikovanou léčbu a zda jejich sexuální partner měl kondylomata. Dotazník byl vybaven 6 ilustrativními fotografiemi...
Dojížďka do zaměstnání podle volby dopravního prostředku: změny hlavních dopravních módů v závislosti na vzdálenosti na příkladu dvou krajských měst v letech 2001 a 2011
Petráš, Marek ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Jaroš, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zhodnotit změnu významu hlavních dopravních módů v intercenzálním období na příkladu dvou krajských měst. Práce je založena na výsledcích censů 2001 a 2011. Práce vychází ze základního předpokladu, že v důsledku ekonomického boomu v Česku (2003-2008), ale i hospodářské krize (2008-2010) došlo k zásadním změnám při dojížďce za prací z hlediska volby dopravního prostředku. Jedná se především o zvýšení role individuální automobilové dopravy a pokles významu hromadné dopravy. Výzkum se zaměřuje též na změny ve vzdálenostech, ze kterých jsou zkoumané dopravní prostředky využívány. Pro hodnocení jsou použity základní statistické a kartografické postupy. Výsledky potvrzují vzestup podílů automobilové dopravy na úkor ostatních dopravních prostředků, především autobusové dopravy. Obě města se vyznačují nadprůměrným podílem železniční dopravy ve srovnání s celostátními údaji. Ta si zachovala svůj význam především podél hlavních železničních koridorů. Průměrná vzdálenost dojížďky se zvětšila u všech dopravních prostředků. I přesto se ukázalo, že zkoumané prostředky dosahují v roce 2011 svých maximálních hodnot v podobných vzdálenostech jako v roce 2001.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 PETRÁŠ, Marek
2 Petráš, Michal
3 Petráš, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.