Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora léčebného procesu hospitalizovaného dítěte pedagogickými prostředky
Dlouhá, Jana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
DLOUHÁ, J. Podpora léčebného procesu hospitalizovaného dítěte pedagogickými prostředky. Praha: Pedagogická fakulta UK. Disertační práce. 199 s. Disertační práce se zabývá problematikou vlivu hospitalizace na subjektivní prožívání psychické pohody na děti mladšího a staršího školního věku a dále sociální oporou těchto dětí formální (z řad pracovníků pomáhajících profesí ve FN HK) a neformální (z řad rodičů a spolupacientů hospitalizovaných dětí tamtéž). Cílem předkládané práce je zkoumání závislostí mezi věkem a délkou hospitalizace dětí hospitalizovaných ve FDN Hradec Králové a jejich subjektivní pohodou. Dílčím cílem je zjistit vnímání hospitalizace u dětí hospitalizovaných ve FDN Hradec Králové a jejich vnímání sociální opory během ní ve vztahu ke zkušenostem dětí hospitalizovaných ve FDN Hradec Králové s pracovníky z řad pomáhajících profesí, kteří jsou kmenovými pracovníky FDN Hradec Králové. Disertační práci je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části práce je provedena analýza dosavadních poznatků v oblasti sociální opory hospitalizovaných dětí - z řad rodičů, pedagogických pracovníků působících ve školách při nemocnicích a podrobně jsme se zabývali problematikou profese herního specialisty v České republice a ve Velké Británii. V praktické části práce je...
Problém celku. Holistické koncepty v environmentálním vzdělání
Dlouhá, Jana ; Kratochvíl, Zdeněk (vedoucí práce) ; Drozenová, Wendy (oponent) ; Stibral, Karel (oponent)
Práce byla zahájena1 analýzou současných přístupů či modelů uplatňovaných v environmentálním vzdělávání a relevantních dokumentů v dané oblasti. Pozornost se soustředila na charakteristické rysy a zde uplatňované požadavky, a posléze i na základní obecné pojmy, které jsou pro tento typ vzdělání příznačné2. Na nich pak bylo prováděno zkoumání další, v jeho rámci se ukázal nejvýznamnější právě koncept celostnosti, holismu (který ovšem ve zkoumané oblasti chápán ze souvislostí přírodních věd). Tomuto "celku" jako základnímu východisku i cíli myšlení pak byla věnována pozornost především, a tento zájem dal celé práci nakonec název. Šlo tedy o celek (vědění), o to, aby se ukázala myšlenková východiska tzv. holistických přístupů, a na tomto základě i jejich možnosti a omezení vzhledem k popisu a výkladu skutečnosti, i jejich úloha v konceptech či soustavách vzdělávacích. Byly analyzovány způsoby, jakými se některé oblasti vědění celku přibližují, vyšetřováno, jakou roli zde hraje, například jaký kontext navozuje a zda a jak tento kontext pak působí na utváření dílčích a jednotlivých významů. Bylo dále zkoumáno, zda poukaz k celku je v nějakém ohledu univerzální a zda tedy na tomto základě lze založit dialog mezi různými diskursy. Nakonec byl učiněn pokus vymezit povahu celkovosti samé - metafyzickou,...
Mládež a životní prostředí (Rozdíly v postojích učňovské mládeže k nakládání s odpady)
Kohútová, Linda ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
P ř e d k l á d a n á d i p l omo v á p r á c e s e z a b ý v á r o z d í l n o s t í p o s t o j ů s t ř e d o š k o l s k é ml á d e ž e k e k o l o g i c k é p r o b l ema t i c e , k o n k r é t n ě k n a k l á d á n í s o d p a d y . Vš ímá s i e k o l o g i c k é v ý c h o v y v Č e s k é r e p u b l i c e , j e j í h o z a č l e n ě n í d o l e g i s l a t i v y , d o v z d ě l á v a c í c h p l á n ů š k o l a j e j í r e a l i z a c e v e š k o l á c h i mimo š k o l u . S l e d u j e n a b í d k u e n v i r o nme n t á l n í c h p r o g r amů z amě ř e n ý c h n a s t ř e d o š k o l s k o u ml á d e ž , s c í l em n a v r h n o u t v ý u k o v ý e n v i r o nme n t á l n í p r o g r am v h o d n ý p r o u č ň o v s k o u a g ymn a z i j n í ml á d e ž . S o u č á s t í p r á c e j e p r a k t i c k ý e x p e r ime n t , k t e r ý s l e d u j e r o z d í l n o s t i v p o s t o j í c h o b o u t y p ů ml á d e ž e k o d p a d o v é p r o b l ema t i c e . P r o ú č e l y t o h o t o e x p e r ime n t u s e j e d n a k a p i t o l a p r á c e v e lmi s t r u č n ě v ě n u j e o d p a d o v ému h o s p o d á ř s t v í . V p ř í l o z e s e z a b ý v ám p r a k t i c k ými n á v r h y n a z l e p š e n í e k o l o g i c k é v ý c h o v y s e z ř e t e l em n a n a k l á d á n í s o d p a d y a u č ň...
Univerzity profesora Kaktuse- evaluace metodiky kursu globální výchovy Orbis Kaktus 2008
Horáková, Ivana ; Činčera, Jan (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Předmětem zkoumání je metodika kurzu globální výchovy Orbis Kaktus 2008 a posuny v postojích, názorech, porozumění a chování účastníků kurzu. Kurz byl postaven na třech základních tezích (resp. horizontech): vnímání krásy v přírodě (1), uvědomění si provázanosti světa (2) a uvědomění možnosti aktivní pomoci (3). Práce mapuje posuny účastníků v těchto rovinách a hodnotí cíle metodiky jednak v rovině výukové (do jaké míry kurz ovlivnil porozumění určité tezi u účastníků kurzu), jednak v rovině skupinové (do jaké míry byla skupina integrována do funkčního celku schopného spolupráce na projektech). Pro evaluaci byly použity písemné reflexe a materiály z kurzu, rozhovory s částí účastníků po kurzu, hodnocení pomocí e-learningové aplikace Moodle (posttest 1) a data z dotazníku posílaného e-mailem (posttest 2). Po zpracování dat byly identifikovány faktory, které mohou mít dopad na míru ovlivnění účastníků. Práce slouží k reflexi a rozvíjení metodiky podobně zaměřených programů.
Návrh aktualizovaných výukových modelů‚ rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí („E-V-Learn“): Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu
Centrum pro otázky životního prostředí, Univerzita Karlova v Praze, Praha ; Dlouhá, Jana ; Dlouhý, Jiří
Metodika je určena pedagogům, kteří chtějí používat při své práci wiki. Seznamuje s prostředím wiki, zabývá se různými možnostmi aktivního využití, přináší návody na využití existujících wiki prostředí i na výběr a instalaci prostředí vlastního včetně některých jeho vylepšení. Do metodiky byla zahrnuta i problematika autorského práva.
Projekt výplat výsluhové penze a hodnocení jeho průběhu.
Poludvorná, Lucie ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem a následným hodnocením projektu na vytvoření a následnou implementaci software. Mapuje probíhající projekt a na základě metodik pro řízení projektů, průzkumu u účastníků projektu a osobních postřehů, jej hodnotí. Úvodní část je věnována vlastnostem projektu a možnostem jeho hodnocení. Následuje seznámení s prostředím realizace projektu a stručný nástin jeho průběhu. V závěru jsou pak na základě získaných informací formulovány hodnocení a náměty na vylepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 DLOUHÁ, Jana
11 Dlouhá, Jana
1 Dlouhá, Jana,
3 Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800
1 Dlouhá, Jarmila
1 Dlouhá, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.