No exact match found for Daniel, Milan,, using Daniel Milan instead...
National Repository of Grey Literature 223 records found  beginprevious214 - 223  jump to record: Search took 0.04 seconds. 
Marketing and PR strategy for University Sports Club Prague
Stach, Daniel ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee)
This thesis disserts on marketing and PR activities of sport club of whiterwater slalom kayaking "University Sports Club Prague" (USK Praha). Current situation is analyzed and a new communication strategy is made. Kinds of marketing and marketing in general are described in the theoretical part. The theoretical part includes also description of forms of marketing and commercial communications. Practical part is opened by introduction of USK Praha and an analysis of current situation. New communication strategy is created step by step in the sixth chapter. The very last chapter is the most important, because there is mentioned every single step and there is always explained why it is necessary to realize it. All activities are set in a time frame.
Economic position of Tatarstan in Russian federation
Dreiseitl, Daniel ; Kašpar, Václav (advisor) ; Vošta, Milan (referee)
Economic development of russian regions is largely asymetric. The high level of economic development of the capital Moscow is in big contrast with the rest of Russia. But the case of the Republic of Tatarstan showes that the potential of some regions is remarkable and with the assistance of foreign capital there is a posibility to rise their economic position. Even the flow of foreign capital is limited by market deformations, Tatarstan represents the perspective destination for a foreign direct invesment, including the czech one.
Positive influence sphere of tourism in marketing due to innovative technologies
Mališ, Daniel ; Postler, Milan (advisor) ; Petrů, Zdenka (referee)
Diploma thesis deals with the positive influence on the tourism sector in marketing due to innovative technologies. The main objective of this work is to acquaint the reader with the basic typology and characteristics of marketing tools, with particular emphasis on selected species, taking into consideration the specificities of the tourism industry and based on the business described company. The whole concept is designed to reflect the very real conditions, focusing on the possibility of using various communication tools in terms of limited financial resources. Assumption is that despite the limited budget for marketing department, which does not allow the use of marketing tools is applying appropriate communications mix to create an effective form of promotion. Another point is the claim that the shift from the concept of "learning organization" to the concept of "mutually learning organization" and build a lasting relationship of partnership, allowing to obtain a competitive advantage.
Ekonomický význam Kaspického moře pro státy regionu
Dreiseitl, Daniel ; Kašpar, Václav (advisor) ; Vošta, Milan (referee)
Kaspický region tvoří pět států, jejichž ekonomické vztahy s Kaspickým mořem se navzájem liší. Je to dáno třemi hlavními faktory: existence právního režimu, stav zásob a hustota infrastruktury. Na jednom konci se nachází Ázerbájdžán a Kazachstán, kteří jsou zcela závislý na produktech jezera, následuje Turkmenistán a Rusko, pro něž Kaspické moře neznamená hlavní ekonomický příjem a na konci je Írán s minimálním užitkem. Ekonomický prospěch z Kaspického moře může být ohromující, pokud stát splňuje všechny tři podmínky (Ázerbájdžán nebo Kazachstán), ale pokud se nebude držet určitých zásad, může ji také silně poškodit.
Silniční doprava v Evropě a zapojení do intraregionálního obchodu
Mimra, Daniel ; Vošta, Milan (advisor) ; Vondrušková, Barbora (referee)
Práce analyzuje silniční dopravu (prioritně nákladní) v Evropské unii s ohledem na postupné rozšiřování z EU15 na EU25 a nově také EU27. Okrajově se též zaměřuje na neunijní státy Evropy. Sleduje podíly silniční nákladní přepravy na celkové evropské přepravě, porovnává společnou dopravní politiku Evropské unie, dopravní politiky a situace v dopravní sféře ve státech bývalého východního bloku, Německa a Velké Británie a poukazuje na silniční bezpečnostní politiku vybraných západních států. Jedna kapitola se věnuje střetům zastánců a odpůrců silniční dopravy. Zvláštní kapitola je poté ke konci práce věnována České republice.
Ekonomická analýza bodového systému přijatého zákonem č.411/2005Sb.
Linka, Milan ; Šťastný, Daniel (advisor) ; Chytilová, Helena (referee)
Tato práce se zabývá problematikou nově přijaté legislativy regulující oblast dopravy. Hlavní zájem je soustředěn na efekt zavedení bodového systému, který měl přispět ke zvýšení bezpečnosti dopravy. Analýza vychází z průřezových dat, která zaznamenávají vývoj ukazatelů popisujících bezpečnost dopravy a dohledovou činnost policie v jednotlivých správních krajích České republiky. Je prokázáno, že v tomto období nebyl zaznamenán statistický vliv změny v počtu dopravních policistů na úmrtnost při dopravních nehodách.
NEROVNOMĚRNOST ROZMÍSTĚNÍ SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ: KOMPARACE CENTER
Cimala, Daniel ; Vošta, Milan (advisor) ; Kašpar, Václav (referee)
Práce se zabývá nerovnoměrností rozmístění světového hospodářství na pozadí komparace čtyř hlavních center: EU, USA, Japonska a Číny. Anylyzuje jejich primární a sekundární sektor a postavení v mezinárodním obchodě. Zkoumá rovněž přesuny výrob a produkce z center tradičních do centra globálně nového a nejvýznamnějšího.
Využití analýzy návštěvnosti ke zvýšení efektivnosti internetových prezentací
Tesař, Milan ; Gála, Libor (advisor) ; Kafka, Daniel (referee)
Práce se zabývá efektivností internetových prezentací, jejím hodnocením a zvyšováním. Vychází z konceptů posuzování efektivnosti informačních systémů, které adaptuje na podmínky internetových prezentací. Definuje model pro posuzování efektivnosti internetových prezentací. Tento model dokáže integrovat všechny v současnosti používané metody pro hodnocení efektivnosti internetových prezentací a dokáže tak určit jejich roli při zvyšování efektivnosti. Ve druhé části je vysvětlena aplikace jedné z metod - analýzy návštěvnosti - na definovaný model. Práce popisuje teoretické pozadí analýzy návštěvnosti a její techniky použitelné pro hodnocení a zvyšování efektivnosti internetových prezentací.

National Repository of Grey Literature : 223 records found   beginprevious214 - 223  jump to record:
See also: similar author names
3 Daniel, M.
8 Daniel, Martin
1 Daniel, Michal
32 Daniel, Milan
1 Daniel, Miloslav
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.