Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv efektu flow na prožívání, chování a zkušenost člověka
Čašková, Barbora ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Autorka se v práci věnuje možnostem využití hry a efektu flow v oblasti sebepoznání. V teoretickém pojednání představuje vymezení hry a uvádí cíle, které lze hrou dosáhnout. Prací dokazuje, že hra je i pro dospělé jedince přínosná. Popisuje metodu zážitkové pedagogiky, která s hrou systematicky pracuje a uvádí také způsoby využití hry v terapii. Dále seznamuje čtenáře s fenoménem flow a jeho dimenzemi. Mezi efektem flow a hrou jsou ukázány podobnosti a možnosti pro jejich využití v psychologii. Kapitola o sebepoznání seznamuje s pojmy vztahující se k tomuto termínu a se způsoby sebepoznání. Druhá část práce předkládá empirický výzkum. Rozhovory s účastníky experimentu jsou základem pro kvalitativní analýzu a interpretaci. Cílem výzkumu je zjistit, zda zkušenosti ze hry a z prožitků flow vedou k sebepoznání. Výsledky potvrzují, že hra přináší řadu zajímavých podnětů pro sebeuvědomění. Ukázalo se, že flow nemusí být jedinou podmínkou sebepoznání, zážitek z nečekané situace až frustrace je také dobrým zdrojem. Zásadní bylo zjištění důležitosti členství ve skupině a nutnost reflexe. Sami účastníci hodnotí jako přínos především uvědomění týkající se jejich aktuální životní situace. Závěry práce naznačují, že při hraní je možné dosahovat podobných výsledků, o které usiluje psychoterapie, současně však...
Americké prezidentské volby v roce 2004 pohledem Mladé fronty Dnes a Hospodářských novin
Valentová, Hana ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Cihlářová, Gabriela (oponent)
This thesis examines two Czech leading dailies and their coverage of the US presidential election in 2004. Based on the quantitative content analysis of Mlada fronta Ones and Hospodatske noviny during the period of one month leading to the election (i.e . beginning with the first presidential debate) the main aim of the study is to identify and describe the different approaches undertaken by the abovementioned newspapers. The hypothesis assume s that the MF Ones dealt mainly with 'popular aspects' of the election (like meeting s, image and character of the candidates, their families etc.) , while the Hospodarske noviny focused more on political and platform issues. The study is divided into two parts . The first one addresses the theoretical background - brief remarks regarding the media and elections in general; the outline of the presidential campaign within the realm of media and journalistic coverage; the analysis of the news values champ ioned by the Czech media ; and finally the characteristic of the analyzed newspapers. The second part is designed more practical in scope: it states the aim of the study as well as the employed methodology and code book. Last but not least it contains the results of the analysis and their interpretation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Právní úprava rodiny a vztahů mezi rodiči a dětmi (s pohledy do minulosti i budoucnosti)
Valentová, Hana ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce) ; Šustek, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce podává ucelený pohled na současnou právní úpravu rodiny a vztahů mezi rodiči a dětmi, včetně pohledů do minulosti i budoucnosti. Stálá aktuálnost této problematiky byla i důvodem volby tématu mé diplomové práce. Úvodní 2 kapitoly pojednávají o rodině v historickém kontextu, o vývoji právní úpravy vztahů mezi rodiči a dětmi až do současnosti. Rodina se v průběhu historie vyvíjela, vyvíjelo se a měnilo se i postavení jednotlivých jejích členů, což mělo svůj odraz v právních normách (moc otcovská, moc rodičovská, rodičovská práva a povinnosti, rodičovská zodpovědnost). Současné pojetí rodiny je obsahem kapitoly 3, kapitola 4 pak podává obecné charakteristiky rodinného práva a rodinněprávních vztahů včetně vymezení základních pojmů, s nimiž je v rámci dalšího výkladu pracováno. Klíčová kapitola 5 pojednává o institutu rodičovské zodpovědnosti, který byl do našeho právního řádu vnesen tzv. velkou novelou zákona o rodině (zák. č. 91/1998 Sb.). Při výkonu práv a povinností plynoucích z rodičovské zodpovědnosti jsou rodiče povinni chránit zájmy nezletilého dítěte, řídit jeho jednání a vykonávat nad ním dohled. Dítě je ve vztahu rodič-dítě rovnoprávným subjektem a nositelem odpovídajících práv. Při jakékoliv činnosti týkající se dítěte je předním hlediskem blaho (nejlepší zájem) dítěte. V...
Rituály jako rudimenty magického myšlení
Trčková, Tereza ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá magickým myšlením v dospělosti. Jejím záměrem je zmapovat konkrétní projevy magického myšlení v období dospělosti a porovnat je s magickým myšlením v dětství, dále se zaměřuje na souvislost magického myšlení s religiozitou a vzděláním respondentů. Pro výzkumný záměr byla použita metodologie kvalitativního výzkumu a ke sběru dat byl využit polostrukturovaný rozhovor. Výzkumné závěry potvrdily teoretická východiska. Magické myšlení přetrvává do dospělosti, ale vyskytuje více v dětství, i když se ve svých formách a principech neliší. Ukázalo se, že magické myšlení se častěji vyskytuje u nevěřících lidí. Obor vzdělání nemá na magické myšlení vliv. V dospělosti (i v dětství) se vyskytuje ve specifických situacích, které se vyznačují zvýšeným stresem, úzkostí a nejistotou. Magické myšlení plní určité funkce, zejména slouží jako zvládací strategie a snižuje úzkost.
Faktory ovlivňující vývoj sourozeneckého vztahu z pohledu zdravého sourozence dítěte s postižením
Soukupová, Marie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá percepcí sourozeneckého vztahu z pohledu zdravého sourozence dítěte s mentálním postižením. První část této práce pojednává o sourozeneckém vztahu jako součásti systému rodiny, upozorňuje na specifika tohoto vztahu. Dále se věnuje sourozeneckému vztahu v jeho vývoji, s tím, že upozorňuje na možné problematické okamžiky, obtížné situace a pocity, které provázejí sourozenecký vztah a na které ve svých výpovědích upozornili samotní sourozenci. V empirické části je prezentována kvalitativní analýza dat, která byla získána od 7 informantů metodou semistrukturovaného interview. Cílem práce bylo odhalit faktory, které podporují či narušují sourozenecký vztah z pohledu zdravých sourozenců. Výsledky prokázaly tyto vlivy: významné působení rodičů, vliv přátel, rodiny, společný čas a dostatek komunikace se sourozencem s postižením, a také svět podpory, který zahrnuje přístup k informacím, podpůrným programům. Svou roli sehrává pro některé sourozence i víra v Boha, životní prostor, volný čas a prostor pro sebe. Tyto faktory mohou být nápomocné rodičům těchto dětí, samotným sourozencům, pomáhajícím pracovníkům, mohou být i inspirací pro podpůrné programy pro sourozence.
Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace.Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006
Valentová, Hana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace. Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006" vychází z teze, že politické strany - chtějí-li uspět v současném dynamicky se měnícím mediálním prostředí - musí při své prezentaci reflektovat moderní trendy ve vývoji politické komunikace. Práce je založena na hypotéze, že neparlamentní (malé) politické strany tyto principy mediální a politické komunikace nezvládají, což je jednou z příčin jejich nevýrazných volebních výsledků (ovšem nikoliv příčinou jedinou). Pro zkoumání byly zvoleny čtyři neparlamentní politické strany kandidující ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2006. V teoretické části práce jsou tak nejprve představeny soudobé fenomény politické komunikace, mezi něž patří například medializace a personalizace politiky či pojetí politiky jako zábavy. Pozornost je věnována také projevům profesionalizace politické komunikace, politickému marketingu a významu výzkumů veřejného mínění. Praktickou část práce tvoří definice a aplikace metody sémiotické analýzy, a to na vybrané mediální produkty, resp. obsahy - volební spoty zkoumaných politických stran a vystoupení představitelů stran v diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce.
Názory rodičovské a pedagogické veřejnosti na odklad školní docházky
Holá, Michaela ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku odkladů školní docházky. Teoretická část se zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti a analyzuje období přechodu dítěte z mateřské školy na základní školu a relativně vysoké procento odkladu školní docházky. Praktická část byla realizována formou dotazníkového šetření u tří skupin respondentů - rodičů, učitelek mateřských škola a učitelek základních škol. Cílem této části práce bylo posoudit stanoviska rodičovské veřejnosti k odkladu školní docházky a na případnou přípravu dětí na budoucí vstup do povinného vzdělávání. U pedagogické veřejnosti bylo ústředním motivem srovnání postojů učitelek mateřských a základních škol na totožné téma spojené s porovnáním nejčastějších důvodů uváděných v souvislosti s odkladem školní docházky. Tato část byla doplněna o dětskou kazuistiku dvou dětí předškolního věku, pro které bylo téma udělení odkladu školní docházky velmi aktuální. Provedený výzkum ukázal, že všechny skupiny respondentů s odkladem povinné školní docházky souhlasí, ovšem pouze za předpokladu, je-li tento odklad oprávněný. V opačném případě nebyly jejich postoje tak jednoznačné. Mezi nejčastější příčiny, proč je dítěti udělen odklad školní docházky, patří sociální a psychické oblasti. Především se jedná o soustředěnost, výslovnost a slovní...
Mám doma malého nejedlíka - Problémy s jídlem z pohledu matek malých dětí
Angerová, Radka ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
3 ABSTRAKT Teoretická část práce obsahuje terminologii a terapeutické přístupy k léčbě problematického jedení u dětí. Výzkumná část měla za cíl zmapovat, jaké problémy rodiče rozumí pod pojmy jako nejedlictví, odmítání jídla. Zda pod těmito pojmy všichni rodiče vnímají stejné projevy, nebo jsou ve vnímání rodičů rozdíly a pokud ano, jaké tyto rozdíly jsou. Dále jak rodiče prožívají problém nejedlictví u svého dítěte a jak se snaží situaci řešit. Výsledky práce jsou následně vztaženy k možnostem psychologické terapeutické intervence. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů bylo sesbíráno 40 anamnéz rodin a následná kvalitativní analýza formou zakotvené teorie ukázala, jak rozdílně rodiče vnímají označení toho, že jejich dítě nejí a jak tento stav prožívají a dala vzniknout jednotné teorii o interakčních procesech, které se u nejedlictví vyskytují. Rodiče popisují v celkovém počtu 41 různých projevů, které lze dále rozdělit na akce a reakce. Akce se dále rozdělily do 4 kategorií (kvantita, kvalita, apetit, environmentální projevy). Reakce ukazují, jakými formami se situaci snaží matky řešit a které zároveň prožívají jako samotnou součást problému. Jedná se především o různé formy používání nátlaku při jídle, užití sondy anebo potřebu se výrazně přizpůsobit stravování dítěte. Výsledky ukazují značnou variabilitu...
Zkušenost učitelů s žákem s Aspergerovým syndromem na 1. stupni běžné základní školy
Lampová, Klára ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci "Školní a poradenská trajektorie dítěte s Aspergerovým syndromem", kde byla popisována zkušenost dětí s touto diagnózou a jejich rodičů se školní docházkou. Tentokrát je problematika nahlížena z pohledu učitelů 1. stupně základní školy, kteří mají zkušenost s žákem s Aspergerovým syndromem. Sběr dat probíhal pomocí polostrukturovaných rozhovorů a zvolena byla kvalitativní metoda. Na základě analýzy výsledků vznikly následující oblasti zjištění: "Jak to všechno začalo", Co obnáší mít ve třídě žáka s Aspergerovým syndromem, Konflikty, Co pomáhá, Prožívání inkluze dítěte s Aspergerovým syndromem jeho třídním učitelem, "…tak si člověk řiká, jestli to za to stojí". Ve výsledcích se nejčastěji objevovala individualita dítěte a nedostatek času a prostoru ze strany učitelů ve vyhovění individuálním potřebám inkludovaných dětí, důležitost podpory ze strany asistenta pedagoga a také důležitost spolupráce s rodinou dítěte. Rovněž zahrnuje teoretické vymezení problematiky začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do 1. stupně běžné základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Aspergerův syndrom, učitelé, základní škola, zkušenost, poruchy autistického spektra

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Valentová, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.