Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích
Gracíková, Ivanka ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
(česky) Název práce: Role sociálního pedagoga a asistenta pedagoga při integraci žáků (dětí) ze sociokulturně odlišného prostředí. Autor: Bc. Ivanka Gracíková Vedoucí práce: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. Instituce: Univerzita Karlova, filozofická fakulta, katedra pedagogiky Počet slov: 18258 Tato diplomová práce je zaměřena na realizaci multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích. Cílem práce je vymezit základní teoretická východiska multikulturní výchovy, její realizaci na vybraných gymnáziích v Českých Budějovicích a porovnání rozdílů realizace multikulturní výchovy mezi státním a soukromým zřízením daného typu gymnázia. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově z hlediska etnického i z hlediska kulturních a jazykových menšin a zabývá se její specifikací v kurikulárních dokumentech. Praktická část se věnuje stanoveným cílům diplomové práce, dále zmiňuje použitou metodiku kvantitativního výzkumu a popisuje výzkumný soubor včetně uvedení výsledků získaných dat, které objasní stanovené cíle, a to zjistit znalosti a postoje studentů posledních ročníků gymnázií s problematikou multikultury/interkultury nejen u nás, ale i ve světě. Klíčová slova: Multikultura, vzdělávání, gymnázium, menšina, student, etnikum.
Uplatňování pohybových aktivit ve výuce na základní škole
Šťovíčková, Petra ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky): Bakalářská práce se zabývá pohybovou aktivitou žáků mladšího školního věku během výuky na ZŠ. V teoretické části se zabývá vymezením pojmům jako jsou pohybová aktivita a její význam, kinestetický učební styl, typy pohybových aktivit při výuce, pohybové aktivity v jednotlivých předmětech, zmíní se také některé příklady výzkumů týkající se pohybové aktivity, které proběhly. Ve výzkumné části jsou uvedeny metody, které byly využity při výzkumu a jeho popis. Výzkum se skládal z dotazníkového šetření a z rozhovorů s učiteli z Komunitní školy Děvínek. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakou pohybovou aktivitu využívají učitelé nejčastěji, zda pozorují změny v žákovských výsledcích při zavedení pohybových aktivit do vyučovacích hodin, z jakého důvodu ji zadávají, případně z jakých důvodů učitelé pohybovou aktivitu v hodinách nepraktikují. V počátku výzkumu budou osloveni učitele základních škol o vyplnění dotazníku. Poté jsem s učiteli z Komunitní školy provedla interview. Tyto výsledky jsou pro přehlednost zaznamenány do grafů. V závěru bakalářské práce jsou sepsané mé závěry a zhodnocení výzkumu.
Přínos tandemové výuky pro vzdělávání
Belková, Martina ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky): Diplomová práce se zabývá tandemovou výukou, která navazuje na způsoby výuky podporované spolupráce pedagoga a asistenta. U tandemové metody jsou ve výuce dva pedagogové, kteří mohou vést vyučování i samostatně. Práce se skládá z teoretické části a z praktické části. Hlavním výzkumným cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají učitelé tandemovou výuku a jaké výhody, nevýhody tato výuka má a hlavně jaký přínos má pro žáka. Praktická část práce bude prováděna kombinovaným výzkumem, v první řadě pomocí kvantitativního anonymního dotazníku, který bude zaměřen pro pedagogy, bude obsahovat jak uzavřené, tak otevřené otázky a následně kvalitativní výzkum s pedagogy formou rozhovoru. Teoretická část práce bude zaměřena na vývoj tandemové výuky, na moderní alternativní školy a pragmatickou pedagogiku. Dále na přiblížení tandemové výuky její charakteristiku, způsoby vedení výuky, financování a závěrem se podíváme i na projekty, které podporují tandemovou výuku.
Působení asistenta pedagoga na různých stupních a typech škol z pohledu pedagogů
Turková, Petra ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá působením asistentů pedagoga na různých typech škol a jejich spolupráci s pedagogy. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá osobností asistenta pedagoga jeho osobnostními předpoklady k práci a kvalifikačními požadavky. Dále vysvětluje možnosti, strategie a metody spolupráce používané při interakci asistenta pedagoga a učitele. Pozornost je věnována také objasněním základních pojmů vztahujících se k řešené problematice. V empirické části je popsaná metodologie výzkumu a interpretace získaných dat v rámci výzkumného šetření. Výzkum byl prováděn metodou dotazníků a polostrukturovaných rozhovorů.
Školní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cesty
Motyčáková, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem bakalářské práce je Školní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cesty. V teoretické části je zaměřena na rozdíl mezi alternativními a běžnými institucemi. Dále se zabývá konceptem alternativního vzdělávání, komunitními školami a popisuje druhy alternativních institucí. Cílem empirické části je přiblížit komunitní školu Koventinka, která se rozhodla hledat vlastní cestu ve vzdělávání. Bakalářská práce dále zahrnuje podrobné informace o dané komunitní škole. Koventinka klade velký důraz na rozvoj tzv. měkkých dovedností. Obsahuje rozdíly mezi školami zapsanými v registru MŠMT a těmi, které v registru MŠMT zapsány nejsou, což je i případ komunitní školy Koventinka. V práci je popsáno, na čem si komunitní škola zakládá, přesný harmonogram, jak škola komunikuje a spolupracuje s rodiči. V závěru empirické části je přiložen dotazník. Ten je zaměřen na informace zjišťující spokojenost rodičů s komunitní školou, důvody, proč rodiče zvolili pro své děti alternativní školu Koventinka namísto běžné školy, či jak si zjišťovali informace o alternativních institucích a alternativním vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Syndrom vyhoření u vychovatelů školních družin
Prosecká, Simona ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Bakalářská práce "Syndrom vyhoření u vychovatelů školních družin" se věnuje problematice syndromu vyhoření mezi vychovateli školních družin. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu syndrom vyhoření a na faktory, které výskyt syndromu nejčastěji ovlivňují. Zejména pak na sociální klima. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaký je výskyt syndromu vyhoření mezi vychovateli školní družiny. Šetření bylo provedeno kvantitativním výzkumem za pomoci strukturovaných dotazníků na syndrom vyhoření a sociální klima školy mezi vychovateli školních družin v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Působení stresorů na studenty gymnázia při maturitní zkoušce
Hamáčková, Kateřina ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá působením stresu a stresorů na studenty gymnázia ve vztahu k maturitní zkoušce. Pozornost se soustředí také na copingové strategie, které studenti využívají při zvládání stresu. V teoretické části jsou představeny klíčové poznatky, přístupy a specifika daných oblastí, na jejichž základech je realizován výzkum. Předmětem výzkumu je popis vnímání stresu, stresorů a copingových strategií z pohledu bývalých studentů gymnázia. Použitou metodou sběru dat je dotazník. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v empirické části, kde jsou dále diskutovány. Klíčová slova: Stres, stresor, maturitní zkouška, gymnázium, copingové strategie
Problémové chování dítěte v mateřské škole
Gőrnerová, Hanna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
(česky) Diplomová práce "Problémové chování dítěte v mateřské škole" se zabývá problematikou přítomnosti tohoto jevu ve třídách předškolních dětí a možnostech řešení z pohledu pedagoga. Práce je členěna do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části se můžeme dočíst mnoho zásadních teoretických poznatků o období předškolního dítěte, o jeho vývojových specifikách i o sociálním a emočním rozvoji, jež plně souvisí s eventuálním problémovým chováním. Pomocí definování fyziologického vývoje, tedy i přirozených obtíží v oblasti chování a jednání předškolních dětí, dokážeme nastínit diferenciaci dlouhodobého nežádoucího chování - problémového chování, jež se projevuje nepřiměřenými reakcemi na podněty, jako například impulzivita, agresivita a vzdorovitost. Po objasnění si charakteristik (projevů) jednotlivých problematik se nám dále nabízí možnosti, jakým způsobem k negativním projevům přistupovat a řešit je tak, abychom dosáhli pozitivních změn prostřednictvím tradičních pedagogických metod z hlediska kurikulárních dokumentů, plánu pedagogické podpory a s využitím školních poradenských zařízení. Ve výzkumné části jsme nejprve za pomoci kvantitativního výzkumu (metoda dotazníku) oslovili učitele mateřských škol, abychom dosáhli určitého množství dat pro výběr vhodného vzorku k následnému...
Začlenění kritického myšlení do výuky na základních školách
Morávková, Lucie ; Pelzová, Markéta (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
ato bakalářská práce se zabývá problematikou kritického myšlení způsoby jeho začlenění do vyučovacích hodin na základních školách. Cílem, do jaké míry je kritické myšlení začleněno do kurikula na základních školách. Zda je kritickému myšlení věnovaná dostatečná pozornost proč bychom se mu měli právě 21. století věnovat. Součástí této teoretické práce jsou polostrukturované učiteli. práce kritického myšlení, základní charakteristiky kritického myšlení ezení dle autorů. Součástí zaměření na důležitost kritického myšlení pro současnost aktuální začlenění včetně metod, do výuky přidat Klíčová slova: Kritické myšlení, Základní škola, Kurikulum, Výuka, Racionální myšlení
Motivace a faktory ovlivňující zapojení pedagogů do dalšího vzdělávání
Chaloupková, Barbora ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivací k dalšímu vzdělávání u pedagogických pracovníků a faktory, které tuto motivaci ovlivňují. Práce je koncipována do dvou částí, části teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje obecné poznatky o vzdělávání dospělých, dalším vzdělávání učitelů, formách vzdělávání. V praktické části je zhodnocen dotazník týkající se otázek z oblasti motivace a faktory, které ovlivňují účast pedagogů na dalším vzdělávání. Podle vyhodnoceného dotazníku byl zjištěn zájem pedagogů na účasti dalšího vzdělávání. Na jakém typu dalšího vzdělávání se nejčastěji účastní, jaká je nejčastější motivace nebo naopak jaké jsou bariéry pro účast na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Jsou ověřeny stanovené hypotézy a zodpovězeny výzkumné otázky. Klíčová slova Motivace, další vzdělávání pedagogických pracovníků, pedagogický pracovník, vzdělávání, strategie, celoživotní učení, metody, zákony

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.