Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické aspekty změny postojů - persvaze
Fajtlová, Zuzana ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Hnilica, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje sociálně-psychologickému tématu změny postojů na základě přesvědčování - persvazi. Zachycuje některá bazální teoretická východiska, která by měla podchytit princip persvaze a její stěžejní body a procesy. Zejména pak vymezení persvaze, jaké faktory v ní sehrávají důležitou roli, mezi kým a za jakých podmínek se odehrává, co ji ovlivňuje, co je jejím cílem, apod. Zároveň se snaží zachytit ty nejdůležitější mechanismy přesvědčování z hlediska procesu. V celé práci jsou pak odkazy na praktické využití. V aplikované části je pozornost zaměřena na využití ve forenzní psychologii - zejména pak ve výsleších. Návrh výzkumného projektu pak taktéž vychází z persvaze ve vyšetřování. Klíčová slova: změna postoje, persvaze, nepravdivá doznání, výslech
Rodinný a školní život dítěte s obsedantně kompulzivní poruchou
Pokorná, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Hnilica, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá komplikacemi, které přináší obsedantně-kompulzivní porucha dětem školního věku v rodinném i školním životě. Skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělená do sedmi kapitol a vychází z poznatků odborné literatury a internetových zdrojů. Obsah této části tvoří základní informace o OCD, etiologie, diagnostika, možnosti léčby a tři poslední kapitoly se věnují důsledkům obsedantně-kompulzivní poruchy a problémům, které OCD přináší do rodinného a školního života. Obsahem praktické části je empirické šetření, jelikož hlavním cílem je analýza komplikací, které přináší obsedantně-kompulzivní porucha dětem školního věku v rodinném i školním životě. Výsledků šetření bylo dosaženo pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování, které umožnilo vytvořit nárys zakotvené teorie. Bylo zjištěno, že OCD se projevuje již v dětském věku a má negativní důsledky nejen na rodinný, ale i na školní život dítěte, a to především v podobě narušené domácí atmosféry a neschopnosti věnovat se plně výuce.
Dynamika motivace při dosahování vzdáleného cíle
Kožušníková, Tereza ; Uhlář, Pavel (vedoucí práce) ; Hnilica, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem motivace, konkrétněji dynamickou stránkou motivace při dosahování vzdáleného cíle. V teoretické části se práce nejprve snaží čtenáře seznámit s vybranými teoretickými východisky a klíčovými pojmy, následně se soustředí na dynamickou stránku motivace nahlíženou z perspektivy konceptu cílů. Důraz je kladen zejména na cíle tzv. psychologicky vzdálené a obtížné. Práce, především v části věnované cílům, se snaží vycházet z nejnovějších teoretických poznatků, které mají nejen popisný charakter, ale jsou podkladem mnoha intervenčních technik. Na teoretický základ navazuje empirická část, která je věnována návrhu kvantitativního výzkumu, zaměřeného na posouzení možného vlivu navrhované intervenční techniky na dosahování vzdáleného cíle.
Vliv kultury na projevy agrese
Vejdělková, Veronika ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Ústředním tématem této bakalářské práce je agrese, jak je vnímána a chápána v různých kulturách a jak se v různých kulturách projevuje. Cílem práce je poukázat na fakt, že každá kultura disponuje svým vlastním specifickým pojetím agrese, včetně jejího hodnocení a následné interpretace. Práce se zabývá teoretickou analýzou případových studií a výzkumných šetření provedených na toto téma v mezikulturní perspektivě. Širší pozornost je zde věnována zejména rozdílům v agresivním chování mezi pohlavími, dále odlišným pojetím agresivity v kolektivistických a individualistických společnostech. V neposlední řadě práce rozebírá problematiku vztahu agrese a náboženství.
Vlivy kultury na pojetí duševních chorob.
Janíková, Martina ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Zoufalá, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o sociokulturním aspektu duševní nemoci. Jejím cílem je postihnout, jakým způsobem se kultura podílí na utváření sdílených explanatorních modelů nemoci a činí tak z nestrukturovaných fyziologických jevů strukturovanou zkušenost. Obsahy, kterými tyto biologické kategorie naplňuje stojí v základu celého systému zdravotní péče, laických koncepcí, předsudků i specifického postavení duševně nemocných ve společnosti. Přitom právě vztah společnosti k jejím nonkonformním jedincům vypovídá mnoho o ní samé. Práce proto nastiňuje historické i mezikulturní proměny duševních nemocí na pozadí širších sociálních souvislostí. Popisuje systém zdravotní péče jako svébytnou součást sociální a symbolické reality a upozorňuje na vliv majoritního psychiatrického diskurzu. Pozornost je věnována rovněž způsobům, jakými o duševní nemoci referují média, jejichž selektivní výběr zveřejňovaných informací posiluje negativní stereotypy. Jak se ukázalo, duševní nemoc opravdu není všude stejná. Přestože základní psychiatrické syndromy se objevují všude na světě, mají mnohdy odlišný průběh a prognózu. Kultura skutečně může podporovat vznik některých typů onemocnění a symptomů spíše než jiných. Každé onemocnění je tedy do jisté míry kulturně ovlivněné.
Reklamní spot jako prostředek enkulturace. Působení reklamních spotů na studenty vysokých škol v ČR.
Kamarytová, Bára ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se věnuje kulturologické analýze reklamního spotu jako prostředku enkulturace, procesu osvojení sociokulturních regulativů, idejí a artefaktů dané kultury. První část vymezuje pojem enkulturace a reklamní spot, popisuje historii, strategie tvorby a psychologii reklamních internetových spotů a změny v procesu enkulturace vlivem šíření audiovizuálních médií a internetu. Empirická část je založena na datech získaných během smíšeného výzkumu, polostrukturovaných rozhovorů s vybranými českými tvůrci reklamních spotů a dotazníkového šetření mezi subkulturou vysokoškolských studentů ČR, na které reklamní spoty působí. Cílem práce je podat aktuální deskripci enkulturace prostřednictvím internetových reklamních spotů v České republice se zaměřením na studenty vysokých škol. Klíčová slova: enkulturace, internet, reklamní spot, studenti, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Schizofrenik v sociálně kulturním prostředí - jeho výtvarný projev a vnímání světa
Brichcínová, Markéta ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Matějů, Martin (oponent)
Tato práce představuje pojednání o schizofrenii, jednom z nejzávažnějších onemocnění, které ovlivní člověku život ve všech jeho oblastech. Předkládám sumu informací o příčinách vedoucích ke vzniku onemocnění. Odpovídá m na otázky, jak lze schizofrenii léčit a proč ovlivňuje život nemocného v tak vysoké míře. Práce shrnuje jednotlivé pohledy na diagnostiku a léčbu schizofrenie v průběhu dějin po současnost. Kladu si otázku, jak společnost nahlíží na duševně nemocného v dnešní době. Zabývám se výtvarným vyjádřením osob se schizofrenií, které je pro ně charakteristické. Odpovídám na otázku, do jaké míry jejich tvorbu ovlivňuje nemoc a proč je pro ně touha tvořit tak nutkavá. Kladu si otázku, zda je genialita spjata s šílenstvím.
Grantová podpora kultury v ČR a možnosti využití dotací z fondů EU
Šachová, Kateřina ; Žák, Josef (vedoucí práce) ; Hnilica, Karel (oponent)
Tato práce popisuje systém grantové podpory kultury v České republice a možnosti získávání finančních prostředků z fondů Evropské unie. Jejím cílem je objasnit fungování grantové politiky, její východiska, specifika a problémy. Charakterizuje základní náležitosti projektové žádosti o grant. V jejím úvodu jsou vymezeny základní pojmy předmětného tématu, kultura, dar, peníze a grant. Následuje kapitola o státní kulturní politice ČR s důrazem na ekonomický potenciál kultury. Obsáhlá třetí kapitola se věnuje vícezdrojovému financování kultury, je zaměřena na příslušné dotační tituly, jejich obsah. Charakterizuje jednotlivé typy subjektů, kterým jsou programy určeny, a definuje podmínky získávání dotací. Zároveň postihuje slabé stránky grantové podpory kultury České republiky. Závěrečná část je zaměřena na fondy Evropské unie, jejich druhy a snaží se postihnout problematiku jejich využití a aplikace v České republice. Tato převážně teoretická práce je doplněna praktickými zkušenostmi a myšlenkami osob dlouhodobě se pohybujících a pracujících v příslušném oboru.
Vliv divadelního kostýmu na herce
Vojtová, Ivana ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Žák, Josef (oponent)
Vývoj divadelních kostýmů nelze oddělit od vývoje civilního odívání. Nejvýznamnějším obdobím v historii divadelních kostýmů je antické Řecko. Všechny další etapy z něj vycházely nebo čerpaly inspiraci. Doba renesance se váže zejména k fenoménu anglického divadla a italské komedie dell'arte. Oba tyto směry se vyznačují specifickým způsobem kostýmování, přičemž komedie dell'arte vyniká svým maskováním a typizací postav. Až počátkem 20. století se kostýmy začaly prosazovat jako samostatná oblast dramatické tvorby, kterou je potřeba se podrobně zabývat a věnovat jí náležitou pozornost. Toto jsou čtyři podstatné mezníky v dějinách divadelního kostýmu. Avšak ke změnám, ať se týkaly vnímání oděvů herců (diváky i jejich nositeli) nebo střihů a materiálů, docházelo ve všech historických etapách. Existuje souvislost mezi úspěšným zvládnutím divadelní role a kostýmem, který má herec při jejím ztvárňováním na sobě. Kostýmy hrají důležitou roli ve spojení s pohybem, a to ze dvou úhlů pohledu. Jednak se často stává, že kostým vyžaduje specifický způsob chůze, držení těla apod., což dodává divadelní postavě určitý výraz. Hercům to pomáhá lépe s figurou souznít a vcítit se do ní. Na druhou stranu může oděv herce limitovat. To se stává v případech, kdy je zhotoven ze špatného materiálu, má špatný střih nebo...
Manipulace v reklamě
Váňová, Veronika ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na způsoby manipulace v reklamě. Vychází z poznatků psychologie, sociologie a především neuromarketingu. Popisuje model přijetí reklamního sdělení. Tento proces zahrnuje učení a zapamatování, jejichž úspěšnost je přímo ovlivňována emocemi. Je zde představen koncept oblíbenosti reklamy a její měření. Práce se dále zabývá způsoby, jakými reklama manipuluje s emocemi zákazníků, aby je přinutila k nákupu. V bakalářské práci jsou popisovány nejčastější techniky ovlivňování smyslů, jež mají přímý dopad na emoce. Prostor je věnován i problematice podprahových sdělení, product placementu, designu obalů a konstrukce prodejních prostor. V závěru se práce zabývá právní regulací reklamy v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.