Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Respektování vývojových specifik v současné mateřské škole
Štrausová, Jana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojovými specifiky předškolního dítěte z hlediska respektování potřeb dítěte v podmínkách současné mateřské školy. Sleduje vývojové zvláštnosti a individuální potřeby současné generace předškolních dětí. Je zaměřena na zkoumání, hledání rozdílů a odlišností v individuálních potřebách a specifických projevech dětí. Hledá potenciální příčiny možných jevů a zároveň možnosti jak potřeby všech dětí v současné mateřské škole uspokojovat. Snaží se o hlubší proniknutí do podstaty zkoumaných jevů, hledá možná pozadí a souvislosti v době současné i v pramenech minulosti.
Funkce fantaskních motivů v současné české literatuře pro děti
Havlová, Jana ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Resumé Ve své diplomové práci, která nese název "Funkce fantaskních motivů v současné české literatuře pro děti", se snažím nejprve teoreticky proniknout do problematiky fantastické literatury a fantaskních motivů. Následně se zmiňuji o životě a tvorbě jednotlivých autorů a zabývám se rozborem jejich literárních děl s dětským hrdinou a fantaskním motivem. Texty vhodné k interpretaci jsem volila na základě následujících podmínek: jedná se o prózy intencionálně určené dětem a mládeži; existuje realistická rovina příběhu a do ní je začleněna oblast fantastická; pokud se dostáváme do fantazijního světa, tak je logicky zakomponován do fikčního světa odpovídajícího našim každodenním zkušenostem a tento neskutečný svět se také vztahuje k reálnému životu; fantaskní motiv má svou specifickou funkci; fantaskní motiv vystupuje jako rovnocenný prvku realistickému. Konkrétně jsou v diplomové práci rozebírány tyto prózy: Ema a kouzelná kniha Petry Braunové, Kouzelný svět Gabriely Pavla Brycze, Začarovaná třída Ivony Březinové, Lenka a Nelka neboli AHA Daniely Fischerové, Kouzelné soboty Miloše Kratochvíla, Strašidla z Nerudovky Ivany Vostřákové a knihy Ivy Procházkové Středa nám chutná, Hlavní výhra, Soví zpěv, Jožin jede do Afriky, Eliáš a babička z vajíčka, Kam zmizela Rebarbora? a Myši patří do nebe. Zmiňuji se o...
Rodiče a prarodiče ve výchově dětí předškolního věku
Makoňová, Markéta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodiči a prarodiči ve výchově dětí předškolního věku. První, teoretická část zkoumá sociologické údaje o rodině a problematiku výchovy dětí. Dále se podrobněji zabývá pozicí a rolí prarodičů, kde jsou tyto poznatky dále rozváděny v kontextu k dítěti, kde je kladena důležitost na přítomnost prarodičů při výchově. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá jak se rodiče a prarodiče podílí na výchově dětí a jak tuto výpomoc vnímají mladí rodiče. Zjišťuje, jaké výchovné metody převzali rodiče od svých rodičů a jak se změnila výchova dnes oproti dřívější době. Také se zabývá, zda ovlivňují prarodiče své děti a jestli děti vnímají to, že jsou v životě ovlivňováni svými rodiči.
Sociální interakce ve věkově heterogenní skupině v MŠ a školní družině ZŠ
Barancová, Iva ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Cílem mé práce je nahlédnout blíže, co přináší dětem vzájemné ovlivňování mladších a starších dětí při hře i při řízené činnosti, jaké vztahy se mezi těmito dětmi utvářejí, jaké postavení dítě ve skupině svým chováním a jednáním získává a také jak se umí k případným problémům samo postavit. Se sociální interakcí se člověk potýká celý život, protože bývá odmalička v kontaktu s lidmi, nejdříve jemu blízkými, poté s vrstevníky a učiteli, pak v partě mladých lidí a nakonec jako dospělý v běžném či pracovním životě. Uvědomuji si, jak je důležité pro úspěšný start dítěte do života obecně a do dětského kolektivu konkrétně jeho kladné přijetí rodinou a jakým příkladem jsou mu jeho rodiče. Po získání pocitu jistoty a bezpečí v rodině se dítě postupně osamostatňuje a je schopné navazovat kontakty s dalšími lidmi mimo rodinu, především s vrstevníky. Velmi tedy záleží na úrovni stability a osobní vyrovnanosti každého jedince. Po úvaze nad položenými otázkami jsem dospěla k názoru, že bych měla vychovávat především děti ohleduplné, citlivé, které budou schopny spolupracovat, budou se umět prosadit či přizpůsobit. Míra úspěšnosti dítěte se stává součástí osobní identity a ovlivňuje dětské prožívání i chování. Dnešní doba si žádá průbojné, flexibilní typy lidí, které umí rychle a správně jednat a umí se dobře vyrovnat se...
Problematika uspokojování potřeb dětí v soukromých mateřských školách
Strejčková, Dagmar ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Naše legislativa umožňuje vznik mateřských škol zřizovaných obcemi, ale též mateřských škol soukromých zřizovatelů. Předškolní zařízení z obou sektorů mají společný cíl: zabezpečovat uspokojování přirozených potřeb dítěte a ve spolupráci s rodinou rozvíjet jeho osobnost. Předškolní zařízení ze soukromých sektorů si navíc musí vytvářet ekonomickou stabilitu a prosperitu. Vliv státu na výchovu a vzdělávání je tedy určující. Velice záleží na tom, zda se stát zhostí své úlohy v této oblasti, zda klade patřičný důraz na rozvoj vzdělání, zda pružně reaguje na vývoj a proměny společnosti, zda se zmiňovanému vývoji dokáže přizpůsobit, zda skutečně vytváří společnost vzdělanostní. Z této skutečnosti se dále odvíjí všeobecný náhled na výchovu a vzdělávání ve společnosti. Cíle výchovného působení vytyčující směr působení požadovaný od vychovatelů, učitelů či pedagogů. Nároky kladené při edukačním procesu a způsoby, metody a formy při něm používané. Také tlak, pod který stát a společnost dostává účastníky vzdělání, tedy především děti. Zda je tento tlak přiměřený a nároky státu a společnosti v souladu s potřebami dětí, je předmětem výzkumu v praktické části diplomové práce. Praktická část se na základě anketního a dotazníkového šetření zaměřuje na srovnání soukromých a státních mateřských škol zapsaných v...
Rozdíly homogenně a heterogenně uspořádaných tříd v MŠ a jejich vliv na připravenost dítěte pro vstup do 1. třídy základní školy
Srbová, Věra ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Resumé Tato diplomová práce se zabývá hledáním rozdílů homogenně a heterogenně uspořádaných tříd v MŠ a jejich vlivem na připravenost dítěte pro vstup do 1. třídy základní školy. Teoretická část se zabývá školní zralostí a připraveností, obecnou charakteristikou dítěte předškolního věku před vstupem do 1. třídy ZŠ, rozdíly heterogenně a homogenně uspořádaných tříd MŠ a nakonec přípravou dítěte na povinnou školní docházku. V praktické části je zpracováno výzkumné šetření prováděné pomocí metody autorského testu školní zralosti a dotazníku. Výzkumným vzorkem byly děti předškolního věku před vstupem do ZŠ z heterogenních a homogenních tříd MŠ a pedagogové z mateřských a základních škol. Hlavním cílem tohoto výzkumného šetření bylo zjistit, jestli jsou na vstup do základní školy lépe připraveny děti z homogenních nebo heterogenních tříd mateřských škol. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že děti z heterogenních tříd jsou připraveny na vstup do základní školy stejně jako děti z homogenních tříd, z toho tedy vyplývá, že věkové složení tříd mateřských škol neovlivňuje kvalitu připravenosti dítěte na povinnou školní docházku.
Mateřská škola jako veřejná služba
Heringová, Magdalena ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Resumé Diplomová práce je zaměřena na poskytování předškolního vzdělávání mateřskou školou jako veřejnou službou. Teoretická část se zabývá charakteristikou mateřské školy jako výchovné instituce, legislativními rámci předškolního vzdělávání a úlohou státu jako poskytovatele veřejné služby předškolního vzdělávání, jejím způsobem financování a poskytováním služby na základě zřizovatele, pozicí mateřské školy, jako partnera rodiny při vzdělávacím a výchovném působení. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumném šetření ve dvou mateřských školách. Výzkumná část potvrdila, že rodiče chápou poskytování předškolního vzdělávání v mateřských školách jako veřejnou službu a považují financování předškolního vzdělávání státem jako samozřejmost. Ze šetření vyplynulo, že to, co mateřská škola poskytuje navíc, rodiče chápou v rámci garantované služby, neuvědomují si, že tyto poskytované služby mateřskou školou jsou nad rámec výchovně vzdělávacího působení v mateřské škole. Mateřská škola chce na sebe upozornit, získat v konkurenci více žáků. Podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání poskytování zájmových kroužků není veřejnou službou.
Hra ve věkově homogenních a heterogenních třídách v mateřské škole
Polesná, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hru ve věkově homogenních a heterogenních třídách v mateřské škole. Tvoří ji teoretická a praktická část. Teoretická část se zabývá srovnáním podmínek pro hru dětí ve dvou časově od sebe vzdálených programech, vybranými alternativními programy, hračkou a soubory hraček, úlohou učitelky při volné hře a věnuje se i výhodám a nevýhodám věkově homogenního a heterogenního uspořádání dětí ve třídách. Praktickou část tvoří pozorování volné hry věkově homogenní a heterogenní skupiny dětí a ověřování experimentu s herním souborem. Ve věkově heterogenní skupině se dále zabývá tendencí dětí k vytváření tematických souborů hraček a následným porovnáním výsledků hry ve dvou věkově heterogenních skupinách.
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Richtrová, Monika ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Název diplomové práce: Profesní morálka pedagoga MŠ Pracoviště: Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Karlovy univerzity Jméno a příjmení autora: Monika Richtrová Studijní obor: Předškolní pedagogika Vedoucí práce: PaeDr. Jana Havlová Rok obhajoby: 2012 ANOTACE Diplomová práce "Profesní morálka pedagoga v MŠ" se zabývá profesionalitou a morální stránkou osobnosti pedagoga. V teoretické části se snažím, co nejkomplexněji popsat podstatu morálky, charakterizuji a definuji pojmy spjaté s morálkou. Výzkumná část analyzuje profesní morálku učitelů a komplexní pohled na možnost legalizace etického morálního kodexu pedagoga. Součástí práce je dotazník a rozhovor, který se vztahuje k dané problematice, určený pedagogům chomutovského regionu. Klíčová slova: etika, morálka, osobnost pedagoga, profesní morálka, étos povolání, etický kodex.
Fantaskní motivy v próze s dětským hrdinou u Ivy Procházkové
Havlová, Jana ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Ve své bakalářské práci, která nese název "Fantaskní motivy v próze s dětským hrdinou u Ivy Procházkové", se věnuji především rozboru těch próz Ivy Procházkové, které jsou intencionálně určeny dětem, v nichž se v pozici hlavního hrdiny ocitá dítě a v nichž se rovněž vyskytují fantaskní motivy. Jsou to konkrétně tato literární díla: Středa nám chutná, Hlavní výhra, Soví zpěv, Jožin jede do Afriky, Eliáš a babička z vajíčka, Kam zmizela Rebarbora? a Myši patří do nebe … ale jenom na skok. Zmiňuji se o ději, interpretuji jejich význam, především se zaměřuji na fantaskní motivy, které se v nich vyskytují, a snažím se objasnit jejich funkci v próze s dětským hrdinou. Upozorňuji na jejich metaforický (popř. symbolický) rozměr. Ivu Procházkovou řadíme k těm nejlepším autorům pro děti a mládež, které v současné době máme, přesto její literární díla intencionálně určená dětem nebyla nikým komplexně zpracována. Vycházím především z publikací Svatavy Urbanové a Mileny Šubrtové, ale snažím se rovněž o vlastní východiska, zvláště v oblasti týkající se problematiky fantaskních motivů. Kromě toho se zabývám také životem Ivy Procházkové a jejími pracemi obecně, mimo jiné poukazuji na ocenění, která za svou tvorbu získala. Zmiňuji se o fantastice a fantaskních motivech, nejprve se na ně zaměřuji všeobecně, následně se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 HAVLOVÁ, Jana
4 HAVLOVÁ, Jitka
18 Havlová, Jana
4 Havlová, Jaroslava
4 Havlová, Jitka
3 Havlová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.