|
Problematika uspokojování potřeb dětí v soukromých mateřských školách
Strejčková, Dagmar ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Naše legislativa umožňuje vznik mateřských škol zřizovaných obcemi, ale též mateřských škol soukromých zřizovatelů. Předškolní zařízení z obou sektorů mají společný cíl: zabezpečovat uspokojování přirozených potřeb dítěte a ve spolupráci s rodinou rozvíjet jeho osobnost. Předškolní zařízení ze soukromých sektorů si navíc musí vytvářet ekonomickou stabilitu a prosperitu. Vliv státu na výchovu a vzdělávání je tedy určující. Velice záleží na tom, zda se stát zhostí své úlohy v této oblasti, zda klade patřičný důraz na rozvoj vzdělání, zda pružně reaguje na vývoj a proměny společnosti, zda se zmiňovanému vývoji dokáže přizpůsobit, zda skutečně vytváří společnost vzdělanostní. Z této skutečnosti se dále odvíjí všeobecný náhled na výchovu a vzdělávání ve společnosti. Cíle výchovného působení vytyčující směr působení požadovaný od vychovatelů, učitelů či pedagogů. Nároky kladené při edukačním procesu a způsoby, metody a formy při něm používané. Také tlak, pod který stát a společnost dostává účastníky vzdělání, tedy především děti. Zda je tento tlak přiměřený a nároky státu a společnosti v souladu s potřebami dětí, je předmětem výzkumu v praktické části diplomové práce. Praktická část se na základě anketního a dotazníkového šetření zaměřuje na srovnání soukromých a státních mateřských škol zapsaných v...
|
| |
|
Problematika uspokojování potřeb dětí v soukromých mateřských školách
Strejčková, Dagmar ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Naše legislativa umožňuje vznik mateřských škol zřizovaných obcemi, ale též mateřských škol soukromých zřizovatelů. Předškolní zařízení z obou sektorů mají společný cíl: zabezpečovat uspokojování přirozených potřeb dítěte a ve spolupráci s rodinou rozvíjet jeho osobnost. Předškolní zařízení ze soukromých sektorů si navíc musí vytvářet ekonomickou stabilitu a prosperitu. Vliv státu na výchovu a vzdělávání je tedy určující. Velice záleží na tom, zda se stát zhostí své úlohy v této oblasti, zda klade patřičný důraz na rozvoj vzdělání, zda pružně reaguje na vývoj a proměny společnosti, zda se zmiňovanému vývoji dokáže přizpůsobit, zda skutečně vytváří společnost vzdělanostní. Z této skutečnosti se dále odvíjí všeobecný náhled na výchovu a vzdělávání ve společnosti. Cíle výchovného působení vytyčující směr působení požadovaný od vychovatelů, učitelů či pedagogů. Nároky kladené při edukačním procesu a způsoby, metody a formy při něm používané. Také tlak, pod který stát a společnost dostává účastníky vzdělání, tedy především děti. Zda je tento tlak přiměřený a nároky státu a společnosti v souladu s potřebami dětí, je předmětem výzkumu v praktické části diplomové práce. Praktická část se na základě anketního a dotazníkového šetření zaměřuje na srovnání soukromých a státních mateřských škol zapsaných v...
|
| |