Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 214 záznamů.  začátekpředchozí184 - 193dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj jazykových kompetencí z hlediska sociální a jazykové podmíněnosti
Čižmářová, Eliška ; Poláčková, Věra (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Rozvoj jazykových kompetencí z hlediska sociální a jazykové podmíněnosti. K teoretické interpretaci bylo použito teorie B. Bernsteina." má za úkol pojednávat o problematice jazyka. Především se zaměřuje na rozvíjení jazykových kompetencí, a to prostřednictvím sociokulturního prostředí. Cílem je ukázat, jak jsou tyto dvě složky vzájemně propojené a jak je rozvoj jazykových kompetencí složitým a dynamickým procesem. Celá práce vychází z myšlenek B. Bernsteina a L. S. Vygotského, kteří patřili k odborníkům v této oblasti a kteří vytvořili dvě velmi významné jazykové teorie. Především teorii B. Bernsteina se bude tato práce podrobněji věnovat.
Utváření sebepojetí jedince
Borecká, Jana ; Sedláčková, Daniela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Smyslem předložené práce je seznámit čtenáře s termínem sebepojetí a jeho vývojem. Sebepojetí má mnoho definic, některé z nich ve své práci uvádím a představuji svou vlastní, k níž se hlásím. Snažila jsem se obsáhnout a pojmenovat všechny významné vlivy, které na sebepojetí působí, a upozornit na úskalí, jež mohou vytvářet negativní obraz člověka o sobě. Významnou částí práce je kapitola o významu pozitivního sebepojetí ve škole. Rozvíjím zde úvahu, zda jsou to skutečně učitelé, kdo hrají roli při snižování sebevědomí žáků a mají tak vliv na žákovu školní neúspěšnost, nebo zda jsou kořeny problémů ve výchově, v přístupu rodičů, v okolním světě či ve vnějším prostředí. Teorie osobnosti patří do středu mého zájmu. Ve své práci jsme se zaměřila na tři představitele a výklad jejich teorií. Doplnila a rozšířila jsem tak zpracovávané téma sebepojetí o teorie Alfreda Adlera, Viktora Emanuela Frankla a českého psychologa Pavla Říčana. Vznikl tak celistvější pohled na nejniternější část nás samých, jenž fascinuje filozofy odedávna, na koncept Já. Výsledkem je teoretický základ, na který bych ráda v budoucnu navázala.
Význam dětského čtenářství a možnosti jeho rozvíjení
Kyptová, Jitka ; Borovičková, Zuzana (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Prezentovaná práce se zabývá vývojem, významem a formami podpory dětského čtenářství. V první části této práce popisuji širší podmínky pro čtenářství z hlediska knižního trhu a knihoven v období od osmdesátých let 20.století až po současnost. Další text je zaměřen na vliv četby pro rozvoj osobnosti a na otázky spojené s vlivem internetu na čtenářství. Nejširší část zahrnuje způsoby podpory dětského čtenářství z hlediska rodiny a školy spolu s konkrétními aktivitami na jeho podporu.
Vnitřní a vnější determinanty morálního vývoje u dítěte
Červenková, Dagmar ; Lorenzová, Jitka (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je popis vnitřních a vnějších činitelů, které ovlivňují morální vývoj dítěte. V úvodní kapitole je vymezen pojem morálka a další základní pojmy související s tématem této práce: hodnoty a jejich kategorizace, charakter, altruismus a prosociální chování. Další část popisuje důležité teorie morálního vývoje. Největší pozornost je věnována Kohlbergově teorii morálního vývoje. Kapitola Vnitřní determinanty morálního vývoje je zaměřena na následující psychické kategorie: inteligenci, morální usuzování, morální jednání a motivaci. Navazující podkapitola předkládá různá pojetí pojmu svědomí. V závěru kapitoly je uvedena odlišnost morálního usuzování u žen a mužů. V kapitole Vnější determinanty morálního vývoje je pozornost věnována klíčovým sociálním faktorům. Jedná se především o prostředí rodiny a školy. V úvodu kapitoly je vymezen pojem sociální situace, který je při výzkumu vnějších činitelů účinným metodologickým přínosem. Dále se tato práce zabývá mravní výchovou, jejím obsahem, metodami a cíli. Snaží se upozornit na ty části Rámcového vzdělávacího programu, které s mravní výchovou souvisejí. Na závěr jsou předloženy některé projekty a přístupy zabývající se mravní výchovou.
Problém závislosti a rozvoj osobnosti žáka
Dušková, Eva ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou závislosti a možnostmi předcházení jejího vzniku. V úvodní kapitole jsou definovány pojmy návyk a závislost, vyjmenovány znaky závislosti a jednotlivé druhy závislostí s ohledem na možnosti jejich vzniku u dětí a mládeže. Další kapitola uvádí hypotézy vzniku závislosti: biologické, sociologické a psychologické. Následující kapitola se věnuje motivaci dětí a mládeže k užívání návykových látek nebo vybraného patologického chování. Dále se tato bakalářské práce zabývá prevencí závislosti, a to ve školním prostředí i v rodině. V jednotlivých podkapitolách je popsán organizační systém primární prevence v ČR, dále zaměření preventivních programů uplatňovaných na školách a školských zařízeních a úkoly školních metodiků prevence. Na úrovni rodinného prostředí jsou v této práci jmenovány důležité zásady prevence v rodině. Závěrečné podkapitoly se věnují výchově zdravého sebevědomí, psychické odolnosti a zodpovědnosti dítěte za vlastní zdraví.
Práce v sociální skupině jako forma sociální opory s cílem posílení kvality vzdělávacího procesu
Vondrová, Martina ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi působení pedagoga v sociální skupině s cílem všestranné podpory žáka ve vzdělávacím a výchovném procesu. Popisuje možné zdroje a metody práce se školní skupinou. Práce je zaměřena na věkovou skupinu žáků základní školy.
Modernizace přípravy učitelů pro vyučování v informační společnosti 21. století
Minář, Petr ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent) ; Dobrovská, Dana (oponent)
Práce se zabývá problematikou inovace přípravy studentů učitelství pro druhý stupeň základní školy v oblasti implementace ICT do didaktické přípravy studentů. Charakterizuje základní východiska informatizace společnosti počátku 21. století, problém počítačové a informační gramotnosti, mediální výchovy a hodnotí význam školních knihoven a informačních center. Dále analyzuje základní kurikulární dokumenty jako východiska informační výchovy a pozornost věnuje i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti využívání ICT ve vzdělávání. Dotazníkové šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové potvrdilo nedostatečnou přípravu studentů v didaktických aplikacích nových informačních technologií do vzdělávání jako základní didaktickou dovednost učitele v současnosti.
Motivace a prožitek flow u žáků hudebního oboru základní umělecké školy (teoreticko empirická analýza aspektu hlubokého zaujetí činností flow)
Slavíček, Jiří ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Hudebni vzdelaváni rna v Ceske republice dlouholetou tradici. Jeho cHern je v dnesni dobe nejen rozvoj osobnostnich vloh a schopnosti predevsim deti a mladych lidi cimz prispiva k vytvareni kulturni a umelecke platformy spolecnosti. Jde take 0 vytvoreni pozitivniho vztahu k hudebnim Cinnostem a hudbe vubec, aby se tyto aktivity staly soucasti zivotniho stylu jedince. Pozitivni zazitky z hudebnfch cinnosti mohou tomuto nasmerovani jedince pomoci. Hudebni vzdelavani se realizuje na hudebnim oboru v zakladnfch umeleckych skolach (dale jen ZUS). Rigorozni prace se zabyva problematikou motivace hlubokym zaujetim cinnosti flow a tyto poznatky se snazi vyuzit v hudebnim vzdelaváni. DalSim predmetem zajmu jsou konkr6tni faktory podporujici navozeni stavu flow pfi cviceni na hudebni nastroj. Jsou hledány souvislosti jednak mezi osobnostni vybavou zaka a schopnosti zazivat flow pri autoregulovanem cviceni na nastroj, jednak je zkoumá vliv vychovne-vzdelavaciho stylu ucitele na tento typ motivace.
Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu učebních kompetencí
Krausová, Jarmila ; Kasíková, Hana (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Kompetence k ucení je jednou z klícových kompetencí, které jsou vymezeny rámcove vzdelávacími programy, mají nadpredmetovou podobu a lze je získat jako výsledek celkového procesu vzdelávání. Rozvíjení kompetencí k ucení v rámci ucení se cizímu jazyku úzce souvisí s úrovní jazykových kompetencí ucících se jedincu a jejich citem pro jazyk. Celý proces rozvoje žákových kompetencí je spjat s komplexním pohledem na žáka, na rozvoj jeho nejenom kognitivních schopností a dovedností, ale i na rozvoj jeho osobnostních a sociálních postoju. Diplomová práce "Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu ucebních kompetencí" je rozdelena na tri cásti. První vychází z teoretických východisek ucební a jazykové kompetence, druhá popisuje strategie ucení se cizímu jazyku s durazem na strategie metakognitivní a psychodidaktickou aplikaci metakognice ve školním prostredí. Tretí cást prezentuje výsledky výzkumu provádeného na základní škole v hodinách anglického jazyka a zamereného na edukacní aktivity rozvíjející kompetence k ucení.
Proměna vztahu vnitřní a vnější motivace ke studiu u studentů na SZŠ
Stejskalová, Iveta ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Veškeré lidské chování a jednání je nějak motivováno. Každý člověk si v životě klade nějaké cíle, každý někam směřuje. Všichni chceme někým být, něco umět, něco vlastnit. Máme-li však opravdový zájem určitého cíle dosáhnout, máme-li silný motiv, snáze překonáváme všechny překážky na cestě k jeho naplnění. Motivace, ať už vnitřní nebo vnější, je tedy oním hnacím motorem, který nás žene vpřed a dává nám sílu o něco usilovat, vlastně vyvíjet jakoukoliv činnost. Protože velkou část našeho života trávíme v zaměstnání, jehož kvalita bezprostředně ovlivňuje možnost uspokojování našich dalších potřeb, jsme již od dětství motivováni mnoha vnitřními i vnějšími faktory k jeho nejvhodnější volbě. Volba budoucího povolání je nejdůležitějším rozhodnutím člověka. Má podstatný vliv na další vývoj jeho osobnosti. Práce se zabývá problémem motivací, která vedla studenty k výběru studia na SZŠ v Táboře, jestli se tato motivace po čtyřech letech studia utvrdila popřípadě změnila a jaké mají studenti plány po ukončení studia co se týče vzdělávání či nastoupení do pracovního procesu. Obor zdravotnický asistent v našich podmínkách nemá dlouhou tradici, proto se mi zpětná vazba od jeho budoucích absolventů jeví jako zajímavý aspekt ve vývoji zdravotnictví v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 214 záznamů.   začátekpředchozí184 - 193dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.