| |
|
Motivace a prožitek flow u žáků hudebního oboru základní umělecké školy (teoreticko empirická analýza aspektu hlubokého zaujetí činností flow)
Slavíček, Jiří ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Hudebni vzdelaváni rna v Ceske republice dlouholetou tradici. Jeho cHern je v dnesni dobe nejen rozvoj osobnostnich vloh a schopnosti predevsim deti a mladych lidi cimz prispiva k vytvareni kulturni a umelecke platformy spolecnosti. Jde take 0 vytvoreni pozitivniho vztahu k hudebnim Cinnostem a hudbe vubec, aby se tyto aktivity staly soucasti zivotniho stylu jedince. Pozitivni zazitky z hudebnfch cinnosti mohou tomuto nasmerovani jedince pomoci. Hudebni vzdelavani se realizuje na hudebnim oboru v zakladnfch umeleckych skolach (dale jen ZUS). Rigorozni prace se zabyva problematikou motivace hlubokym zaujetim cinnosti flow a tyto poznatky se snazi vyuzit v hudebnim vzdelaváni. DalSim predmetem zajmu jsou konkr6tni faktory podporujici navozeni stavu flow pfi cviceni na hudebni nastroj. Jsou hledány souvislosti jednak mezi osobnostni vybavou zaka a schopnosti zazivat flow pri autoregulovanem cviceni na nastroj, jednak je zkoumá vliv vychovne-vzdelavaciho stylu ucitele na tento typ motivace.
|
| |
|
Vnitřní a vnější aspekty motivace žáků ke studiu hudebního oboru na základní umělecké škole
Slavíček, Jiří ; Počtová, Lenka (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Hudební vzdělávání má v České republice dlouholetou tradici. Jeho cílem je rozvoj osobnostních vloh a schopností především dětí a mladých lidí čímž přispívá k vytváření kulturní a umělecké platformy společnosti. Hudební vzdělávání se realizuje na hudebním oboru v základních uměleckých školách (dále jen ZUŠ). Práce se zabývá problémem motivace v hudebním vzdělávání a předkládá konkrétní postupy, které se vztahují k ovlivňování motivace žáků hudebního oboru ZUŠ. Úspěšné hudební vzdělávání se totiž bez motivace neobejde, protože motivace je jedním z předpokladů rozvoje hudebních schopností a dovedností. Struktura motivace se formuje v průběhu vývoje jedince. Práce proto z hlediska věku a také pohlaví dále zkoumá jednak intenzitu vnitřní a vnější motivace, jednak intenzitu vybraných motivačních vlivů na docházku žáků do hudebního oboru ZUŠ.
|
|
Motivace a prožitek flow u žáků hudebního oboru základní umělecké školy (teoreticko empirická analýza aspektu hlubokého zaujetí činností flow)
Slavíček, Jiří ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Hudebni vzdelaváni rna v Ceske republice dlouholetou tradici. Jeho cHern je v dnesni dobe nejen rozvoj osobnostnich vloh a schopnosti predevsim deti a mladych lidi cimz prispiva k vytvareni kulturni a umelecke platformy spolecnosti. Jde take 0 vytvoreni pozitivniho vztahu k hudebnim Cinnostem a hudbe vubec, aby se tyto aktivity staly soucasti zivotniho stylu jedince. Pozitivni zazitky z hudebnfch cinnosti mohou tomuto nasmerovani jedince pomoci. Hudebni vzdelavani se realizuje na hudebnim oboru v zakladnfch umeleckych skolach (dale jen ZUS). Rigorozni prace se zabyva problematikou motivace hlubokym zaujetim cinnosti flow a tyto poznatky se snazi vyuzit v hudebnim vzdelaváni. DalSim predmetem zajmu jsou konkr6tni faktory podporujici navozeni stavu flow pfi cviceni na hudebni nastroj. Jsou hledány souvislosti jednak mezi osobnostni vybavou zaka a schopnosti zazivat flow pri autoregulovanem cviceni na nastroj, jednak je zkoumá vliv vychovne-vzdelavaciho stylu ucitele na tento typ motivace.
|
|
Život Arta Tatuma a jeho význam v histor ii jazzu
Lobanova, Elena ; SLAVÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; Kristian, Vítek (oponent)
Tato práce pojednává o životě a tvorbě jazzového klavíristy Arta Tatuma, jeho významu pro generace muzikantů mezi 40-50 lety. V práci je kladen důraz na jeho hudební život a historii jazzu v 30-40 letech. Jádrem práce je popsání rozvoje Tatuma jako osoby a vznikání a popisu jeho vlastního stylu hry na klavír. Jádrem pojednání je analýza nahrávky jazzového standardu "Ain't Misbehavin' " od vynikajícího klavíristy Fattsa Wallera z roku 1938 v interpertaci Arta Tatuma. Autor své poznatky podkládá vlastními hudebními postoji a východisky.
|
| |
|
Postprodukční zpracování koprodukčního TV seriálu v době technologického rozvoje
Slavíček, Jiří ; MARÁK, Ivo (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice postprodukčního zpracování audiovizuálního materiálu v dnešní době rozvoje digitální technologie. Klade si za cíl zaměřit se na zpracování materiálu při natáčení koprodukčního televizního seriálu, a to zejména z pohledu obrazového postprodukčního studia.
Práce je napsána především na základě informací získaných při četných konzultacích se zkušenými specialisty z oboru filmové a televizní postprodukce.
|
|
Problematika pirátství v oblasti filmového průmyslu
Slavíček, Jiří ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu filmového pirátství, které je zvláště v poslední době stále více aktuálním problémem pro veškerou oblast kinematografického průmyslu.
Jsou zde popsány a vysvětleny základní typy filmového pirátství s ohledem na dnešní technologický rozvoj a celá problematika je zasazena do právně legislativního rámce.
Úvodem bylo zapotřebí pojednat o základech autorského práva a přiblížit pojem duševního vlastnictví, kterých se uvedené téma týká.
V díle je také pojednáno o zásadních organizacích, jež působí v oblasti autorskoprávních vztahů, jsou zmíněny i některé známé kauzy z poslední doby.
Výchozím bodem pro práci byl osobní kontakt se zástupcem České protipirátské unie. Tato setkání byla největším zdrojem informací.
|