Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Třídní schůzky jako jeden ze způsobů kontaktu rodiče a učitele
Sybr, Matěj ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Borovičková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kontakt rodiče a učitele (jako zástupce institucí školy a rodiny). V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako kontakt nebo pedagogická komunikace. Další pasáž je věnována tomu, jak společnost vnímá účastníky kontaktu (rodinu, školu a dítě), a s jakými předpoklady tito účastníci do vzájemné komunikace vstupují. Dále se práce věnuje společenským podmínkám, ve kterých je kontakt realizován; způsobu, jakým probíhá a prostředkům, které jsou prostředky užívány k jeho navazování. Zvláštní zřetel je věnován jednotlivým formám kontaktu, především třídním schůzkám. Empirická část je věnována krátké sondě do kontaktu rodiny a školy se zaměřením na třídní schůzky. Je podepřena výzkumem, který probíhal mezi rodiči, dětmi a učiteli na několika místech - ve škole, kde právě probíhaly třídní schůzky, na škole v přírodě a v čekárně u lékařky, kam matky vodily své děti. Cílem bylo ověřit, zda se zjištění, ke kterým jsem došel v teoretické části, shodují s praxí. Klíčová slova třídní schůzky, rodič, učitel, žák, komunikace
Význam dětského čtenářství a možnosti jeho rozvíjení
Kyptová, Jitka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Borovičková, Zuzana (oponent)
Prezentovaná práce se zabývá vývojem, významem a formami podpory dětského čtenářství. V první části této práce popisuji širší podmínky pro čtenářství z hlediska knižního trhu a knihoven v období od osmdesátých let 20.století až po současnost. Další text je zaměřen na vliv četby pro rozvoj osobnosti a na otázky spojené s vlivem internetu na čtenářství. Nejširší část zahrnuje způsoby podpory dětského čtenářství z hlediska rodiny a školy spolu s konkrétními aktivitami na jeho podporu.
Úloha supervize v pomáhajících profesích
Borovičková, Zuzana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Výkon pomáhajících profesí, mezi které řadíme psychology, pedagogy, sociální pracovníky, zdravotníky atd., se v mnohém odlišuje od výkonu profesí ostatních. Ve všech pomáhajících profesích hraje zásadní roli vztah mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem. Do tohoto vztahu se mimo jiné promítá pracovníkova osobnost, jeho motivace k výkonu pomáhající profese a samozřejmě větší či menší psychická náročnost těchto profesí, která může způsobit pracovní stres a vyústit v tzv. syndrom vyhoření. Kvalitu výkonu pomáhajícího pracovníka v neposlední řadě ovlivňuje organizační kultura pomáhající instituce. Na všechna tato specifika a negativní jevy pomáhajících profesí reaguje supervize. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat zátěžové situace a tím působí jako prevence syndromu vyhoření. Přispívá k pracovníkovu uvědomění si kvality jeho vztahu ke klientovi, pomáhá mu odkývat jeho skryté motivy pro výkon pomáhající profese a pokouší se řešit problémy v pracovním týmu pomáhající instituce. Úlohou supervize v pomáhajících profesích je tedy laskavým a bezpečným způsobem přispívat k tomu, aby pracovník účinněji pomáhal svým klientům. Supervize pomáhajících profesí má tři funkce: podpůrnou, vzdělávací a řídící a několik forem, které pomáhajícím institucím a pracovníkům nabízejí možnost výběru pro ně té nejvhodnější. V českém...
Dobrovolnictví jako způsob neformálního vzdělávání v programu Make a Connection - Připoj se
Dvořáková, Kateřina ; Borovičková, Zuzana (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce "Dobrovolnictví jako způsob neformálního vzdělávání v programu Make a Connection - Připoj se" se věnuje historii a základním aspektům dobrovolnictví, dobrovolnické činnosti a jejich využití, především v neziskových organizacích. V úvodní teoretické části je popsána dobrovolnická činnost a konkretizován program Make a Connection - Připoj se. Další kapitola pracuje s oporou v současné české odborné literatuře, týkající se základní vývojové charakteristiky mladých lidí v období adolescence. Tématem empirické části bakalářské práce je výzkumné šetření osobních charakteristik mladých lidí zařazených v programu MaC. Šetření se zaměřuje především na efektivitu účasti adolescentů v programu MaC z pohledu posílení sociálních kompetencí a ovlivnění budoucí pracovní kariéry. Klíčová slova Dobrovolnictví Dobrovolnická činnost Dobrovolník Adolescence
Třídní schůzky jako jeden ze způsobů kontaktu rodiče a učitele
Sybr, Matěj ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Borovičková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kontakt rodiče a učitele (jako zástupce institucí školy a rodiny). V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako kontakt nebo pedagogická komunikace. Další pasáž je věnována tomu, jak společnost vnímá účastníky kontaktu (rodinu, školu a dítě), a s jakými předpoklady tito účastníci do vzájemné komunikace vstupují. Dále se práce věnuje společenským podmínkám, ve kterých je kontakt realizován; způsobu, jakým probíhá a prostředkům, které jsou prostředky užívány k jeho navazování. Zvláštní zřetel je věnován jednotlivým formám kontaktu, především třídním schůzkám. Empirická část je věnována krátké sondě do kontaktu rodiny a školy se zaměřením na třídní schůzky. Je podepřena výzkumem, který probíhal mezi rodiči, dětmi a učiteli na několika místech - ve škole, kde právě probíhaly třídní schůzky, na škole v přírodě a v čekárně u lékařky, kam matky vodily své děti. Cílem bylo ověřit, zda se zjištění, ke kterým jsem došel v teoretické části, shodují s praxí. Klíčová slova třídní schůzky, rodič, učitel, žák, komunikace
Úloha supervize v pomáhajících profesích
Borovičková, Zuzana ; Poláčková, Věra (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Výkon pomáhajících profesí, mezi které řadíme psychology, pedagogy, sociální pracovníky, zdravotníky atd., se v mnohém odlišuje od výkonu profesí ostatních. Ve všech pomáhajících profesích hraje zásadní roli vztah mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem. Do tohoto vztahu se mimo jiné promítá pracovníkova osobnost, jeho motivace k výkonu pomáhající profese a samozřejmě větší či menší psychická náročnost těchto profesí, která může způsobit pracovní stres a vyústit v tzv. syndrom vyhoření. Kvalitu výkonu pomáhajícího pracovníka v neposlední řadě ovlivňuje organizační kultura pomáhající instituce. Na všechna tato specifika a negativní jevy pomáhajících profesí reaguje supervize. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat zátěžové situace a tím působí jako prevence syndromu vyhoření. Přispívá k pracovníkovu uvědomění si kvality jeho vztahu ke klientovi, pomáhá mu odkývat jeho skryté motivy pro výkon pomáhající profese a pokouší se řešit problémy v pracovním týmu pomáhající instituce. Úlohou supervize v pomáhajících profesích je tedy laskavým a bezpečným způsobem přispívat k tomu, aby pracovník účinněji pomáhal svým klientům. Supervize pomáhajících profesí má tři funkce: podpůrnou, vzdělávací a řídící a několik forem, které pomáhajícím institucím a pracovníkům nabízejí možnost výběru pro ně té nejvhodnější. V českém...
Význam dětského čtenářství a možnosti jeho rozvíjení
Kyptová, Jitka ; Borovičková, Zuzana (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Prezentovaná práce se zabývá vývojem, významem a formami podpory dětského čtenářství. V první části této práce popisuji širší podmínky pro čtenářství z hlediska knižního trhu a knihoven v období od osmdesátých let 20.století až po současnost. Další text je zaměřen na vliv četby pro rozvoj osobnosti a na otázky spojené s vlivem internetu na čtenářství. Nejširší část zahrnuje způsoby podpory dětského čtenářství z hlediska rodiny a školy spolu s konkrétními aktivitami na jeho podporu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.