Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  začátekpředchozí181 - 190dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnotová orientace mládeže ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí
Hupková, Lenka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat hodnotovou orientaci mládeže ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Diplomová práce je teoreticko-empirická a má kvalitativní charakter. Výzkumným vzorkem jsou dospívající, kteří navštěvují nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. V teoretické části popisujeme problematiku věkové skupiny mládeže, pojetí hodnot, proces hodnocení, klasifikaci hodnot, hodnotovou orientaci, výchovu k hodnotám, morální vývoj člověka, sociokulturně znevýhodněné prostředí, rodinu, vrstevnickou skupinu a nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. V praktické části je na základě dat získaných polostrukturovanými rozhovory provedena analýza hodnotové orientace u vybrané skupiny respondentů. Závěry výzkumu ukazují, že součástí hodnotové orientace mládeže je rodina, život v blahobytu, volný čas, vzdělání, kamarádi, zájmové činnosti, láska, prostředí, založení vlastní rodiny a zodpovědnost. Tyto oblasti charakterizují to, co je pro respondenty důležité, hodnotné a potřebné.
Učitelovo pojetí rolových očekávání
Potoček, Petr ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Na učitele jsou v jeho profesní roli kladena různá očekávání. Kladou je žáci, rodiče žáků, nadřízení, kolegové, odborná veřejnost, představitelé školského systému i společnost v obecné rovině. Učitel utváří svou profesní identitu na základě svého osobního přesvědčení a pedagogických ideálů, vlivem praktických zkušeností, a velkou měrou je přitom ovlivněn profesními vztahy s uvedenými subjekty a jimi kladenými rolovými očekáváními. Jeho profesní identita se velkou měrou prolíná s jeho identitou osobní, přínos profese i její nároky učitel prožívá také v osobní rovině. Jeho vlastní pojetí role je z velké části v souladu se společenskými očekáváními, sám se cítí být reprezentantem společenského ideálu a společenským činitelem. Jeho role je však vymezena natolik obecně a široce, že může být pojímána poměrně individuálně, ale zároveň se její pojetí mohou u různých subjektů lišit a to se může stát příčinou konfliktů. Těm se učitel snaží předcházet kvalitou své práce i osobními postoji. Se žáky učitel rozvíjí výchovný vztah, ale velmi přitom záleží na porozumění žákům v jejich vlastní skutečnosti. Ve vztazích s rodiči je důležitým prvkem komunikace a učitelova profesní zdatnost. Rolová očekávání učitel musí zvládat vlastními silami, k tomu však potřebuje podporu nadřízených a porozumění své práci z...
Připravenost dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí na zahájení povinné školní docházky
Marková, Jitka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce zpracovává problematiku dětí ze socio-kulturně znevýhodňujícího prostředí před zahájením školní docházky ze sociálně pedagogického hlediska. Popisuje vliv prostředí, ve kterém dítě žije, jeho rodinu, komunitu a životní podmínky ovlivňující jeho připravenost na vstup do základní školy. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část se zabývá pojmy socializace, rodina, sociokulturní znevýhodnění, Romové, školní připravenost a jejich vzájemným vztahem. Popisuje současné metody používané pro posouzení školní zralosti a připravenosti na zahájení povinné školní docházky dětí v ČR. Srovnává nejčastější institucionální formy přípravy na primární vzdělávání, tj. mateřské školy a přípravné třídy základní školy, které jsou zejména pro děti ze socio-kulturně znevýhodňujícího prostředí určeny. V praktické části využívá kvalitativních výzkumných metod a formou analýzy dokumentů, pozorování a rozhovorů získává informace pro zpracování 3 případových studií, ve kterých detailně charakterizuje rodinné prostředí a životní styl socio-kulturně znevýhodněných rodin. Zjišťuje tak míru zkušeností dětí s pojmy, situacemi a činnostmi, jejichž znalost je základním předpokladem pro úspěšné zvládnutí vstupu do primárního vzdělávání. Sleduje výsledky zápisu do základní školy, vývoj dětí během docházky do...
Místo waldorfské pedagogiky v současném českém školství
Franko, Radek ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou waldorfské pedagogiky. Je členěna do pěti kapitol. První dvě mapují okolnosti vzniku waldorfského školství a životního formování myšlenkových konstruktů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Zbylé tři kapitoly odpovídají na otázky, týkající se: waldorfských výukových specifik, profilu osobnosti waldorfského učitele a zasazení české waldorfské pedagogiky do současného českého školského proudu. Klíčová slova antroposofie, české školství, Rudolf Steiner, učitel waldorfské školy, waldorfská pedagogika, waldorfská výuka
Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Dreslerová, Hana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce "Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích" se zabývá současnými možnostmi a realizací vzdělávání během celé profesní dráhy pomáhajícího pracovníka. V teoretické části diplomové práce jsou vymezeny obecné pojmy, které pomáhající profese charakterizují. Je uvedena problematika kompetencí, které se v současnosti stávají výstupními kategoriemi vzdělávání. Jsou popsány jednotlivé fáze profesní dráhy a možnosti vzdělávání, které se k nim vztahují. Na teoretickou část navazuje kvalitativní výzkum zaměřený na osobní zkušenosti pomáhajících pracovníků s profesním vzděláváním. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv násilí v médiích na agresivitu dítěte
Krejčová, Lenka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce nese název Vliv násilí v médií na agresivitu dítěte. Věnuje se především tématu jestli a jakým způsobem ovlivňuje násilí zprostředkovávané našimi médii adolescenty. Zaměřuje se na vybranou skupinu adolescentů u kterých se projevuje násilné chování častěji a výrazněji než u ostatních, zkoumá jejich vztah k médiím, chápání mediálního násilí a zaměřuji se také na jejich volnočasové aktivity. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá především definováním agresivity, vymezením a charakteristikou období adolescence. Dále rozebírá jednotlivá média a teoretické poznatky vlivu násilí v médiích na agresivitu adolescentů. V neposlední řadě se zabývá problematikou mediální výchovy. Empirická část je složena ze dvou částí. První části jsem se snažili zjistit jak adolescenti vnímají média, zdali jsou pro ně zdrojem informací, zábavy nebo jiných činností. Dále jsem se snažili zjistit, zda adolescenti, kteří se ve skupině projevují agresivněji, častěji vyhledávají mediální pořady s násilnými obsahy. Práce popisuje výsledky kvantitativního výzkumu, které jsem získala. Druhá část pak obsahuje pracovní listy, které jsou určené pro výuku mediální výchovy. Tyto pracovní listy jsou rozděleny podle jednotlivých kategorií vlivu médií. Powered by TCPDF...
Možnosti školy a lokální komunity v systému prevence delikventního chování mládeže
Kadlecová, Julie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou prevence delikventního chování mládeže v České republice. Teoretické základy tvoří charakteristika jedince v období dospívání a popis systému prevence delikventního chování mládeže. Část věnovaná období dospívání popisuje jedince ve věku 15-18let, charakterizuje jeho psychologická a vývojová specifika. Pozornost je věnována i příčinám delikventního chování mládeže. Část věnovaná prevenci vysvětluje teoretické základy, na kterých je vytvořen systém prevence v České republice. Diplomová práce celý systém popisuje a poukazuje na spojitost a provázanost mezi jednotlivými články celého systému. Zvláštní pozornost je věnována prevenci na úrovni školy a lokální komunity. Empirická část je věnována zjišťování názorů a postojů respondentů na oblast prevence. Ke zjišťování je použito dvou metod kvalitativního výzkumu - dotazníkového šetření a brainstormingu. Klíčová slova mládež, adolescence, delikvence, prevence, státní instituce, nestátní instituce, škola, místní lokalita, streetwork, nízkoprahové zařízení, dotazník, brainstorming
Socializace dítěte v homoparentální rodině
Šejnohová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce "Socializace dítěte v homoparentální rodině" se zabývá novým fenoménem dětí vyrůstajících v homoparentálních rodinách. Cílem teoretické části je prozkoumání legislativy České republiky, procesu primární socializace dítěte v rodině a tématu předsudků, ve kterých je kladen důraz na důležité faktory, které mají vliv na vznik homoparentální rodiny. Cílem empirické části je představení názorů odborníků z několika oblastí, které mají souvislost s tématem homoparentálního rodičovství. Teoretická část zahrnuje legislativní ukotvení registrovaného partnerství a možnosti vzniku homoparentální rodiny. Dále je zde věnována pozornost primární socializaci dítěte v rodině a základním potřebám dítěte. Konec teoretické části seznamuje čtenáře s problematikou předsudků, jejich vznikem a projevy. Výzkumná sonda, která je popsána v empirické části práce, obsahuje pět strukturovaných rozhovorů. Představuje náhled na problematiku homoparentálního rodičovství z úhlu pohledu odborníků. Klíčová slova homoparentální rodina, registrované partnerství, socializace dítěte, základní potřeby dítěte, postoje, předsudky
Vliv médií na utváření komunikačních a jazykových kompetencí dětí ve škole
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce představuje problematiku médií ve spojitosti s jazykovými a komunikačními aspekty vývoje dětské řeči. Otázky mediální produkce jsou tak představeny nejen jako součást dnešního společensko kulturního prostředí, ale také jako významný faktor determinace dětské řeči, komunikace, kognitivních schopností a v neposlední řadě školní a pracovní úspěšnosti. Kritický náhled na problematiku šíření mediální technologie do běžného užívání dětí vyúsťuje v představení prevence možných negativních vlivů, kterými by média mohla na dětského uživatele působit.
Analýza lokálních specifik životního stylu mladých uživatelů drog jako východisko plánování prevence
Pelich, Jan ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky): Bakalářská práce na téma "Analýza lokálních specifik životního stylu mladých uživatelů drog jako východisko plánování prevence" se zabývá životním stylem mladých uživatelů drog ve městě Hostivice. Klade si za cíl na základě analýzy životního stylu drogových uživatelů a analýzy primárního preventivního programu navrhnout změny v lokálním preventivním programu. V teoretické části jsou definovány pojmy lokální životní prostředí, lokální komunita a životní styl, o které se tato práce opírá. Dále je zde popsán a analyzován lokální primární preventivní program. Praktická část je potom pojatá jako etnografický výzkum, který analyzuje pomocí zúčastněného pozorování a rozhovorů životní styl mladých uživatelů drog.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   začátekpředchozí181 - 190dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.