Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vaření piva v domácích podmínkách
Potoček, Petr ; Skryja, Pavel (oponent) ; Kilkovský, Bohuslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na proces vaření piva v domácích podmínkách, to znamená se základním vybavením, které je běžně dostupné. Úvodní část práce obsahuje seznámení s historií pivovarnictví, druhy piv, surovinami nutnými k výrobě piva a výrobní technologií vaření piva. V druhé části práce jsou porovnány dekokční a infuzní způsob vaření piva ze jména z pohledu energetické náročnosti a ekonomie. Závěrečná část je věnována zpracování dat a návrhu úpravy stávajícího procesu výroby piva na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně.
Pojem všeobecného vzdělání
Potoček, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Práce je založena na analýze pojmu všeobecné vzdělání, směřující k jeho konkrétnímu pojetí. Přináší přehled historických pojetí všeobecného vzdělání, rozlišuje hledisko vzdělávacích institucí, ve kterém jde především o minimální základ vzdělání, společný všem členům dané společnosti, a ideu pojmu, poukazující k celku poznání a orientující způsoby jeho uchopení. Nahlíží všeobecné vzdělání jako síť souvislostí a vztahů mezi poznatky a zkoumá jeho význam v protilehlosti vůči vzdělání odbornému, jeho vliv na celostní utváření člověka, význam pro osobnostní rozvoj a utváření konkrétního života člověka v jeho životních pohybech. Zabývá se všeobecným vzděláním z hlediska vzdělávacího obsahu, individuálních i společenských potřeb a poukazuje na význam všeobecného vzdělání v rámci současného pedagogického diskurzu a reformních proměn. Klíčová slova všeobecné vzdělání, celek poznání, struktura vědění, vzdělávací obsah, výběr učiva, uspořádání učiva, poznatky, osobnostní rozvoj, vzdělávací instituce, akademický pedagogický diskurz, reformní pedagogický diskurz, reforma vzdělávání
Učitelovo pojetí rolových očekávání
Potoček, Petr ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Na učitele jsou v jeho profesní roli kladena různá očekávání. Kladou je žáci, rodiče žáků, nadřízení, kolegové, odborná veřejnost, představitelé školského systému i společnost v obecné rovině. Učitel utváří svou profesní identitu na základě svého osobního přesvědčení a pedagogických ideálů, vlivem praktických zkušeností, a velkou měrou je přitom ovlivněn profesními vztahy s uvedenými subjekty a jimi kladenými rolovými očekáváními. Jeho profesní identita se velkou měrou prolíná s jeho identitou osobní, přínos profese i její nároky učitel prožívá také v osobní rovině. Jeho vlastní pojetí role je z velké části v souladu se společenskými očekáváními, sám se cítí být reprezentantem společenského ideálu a společenským činitelem. Jeho role je však vymezena natolik obecně a široce, že může být pojímána poměrně individuálně, ale zároveň se její pojetí mohou u různých subjektů lišit a to se může stát příčinou konfliktů. Těm se učitel snaží předcházet kvalitou své práce i osobními postoji. Se žáky učitel rozvíjí výchovný vztah, ale velmi přitom záleží na porozumění žákům v jejich vlastní skutečnosti. Ve vztazích s rodiči je důležitým prvkem komunikace a učitelova profesní zdatnost. Rolová očekávání učitel musí zvládat vlastními silami, k tomu však potřebuje podporu nadřízených a porozumění své práci z...
Učitelovo pojetí rolových očekávání
Potoček, Petr ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Na učitele jsou v jeho profesní roli kladena různá očekávání. Kladou je žáci, rodiče žáků, nadřízení, kolegové, odborná veřejnost, představitelé školského systému i společnost v obecné rovině. Učitel utváří svou profesní identitu na základě svého osobního přesvědčení a pedagogických ideálů, vlivem praktických zkušeností, a velkou měrou je přitom ovlivněn profesními vztahy s uvedenými subjekty a jimi kladenými rolovými očekáváními. Jeho profesní identita se velkou měrou prolíná s jeho identitou osobní, přínos profese i její nároky učitel prožívá také v osobní rovině. Jeho vlastní pojetí role je z velké části v souladu se společenskými očekáváními, sám se cítí být reprezentantem společenského ideálu a společenským činitelem. Jeho role je však vymezena natolik obecně a široce, že může být pojímána poměrně individuálně, ale zároveň se její pojetí mohou u různých subjektů lišit a to se může stát příčinou konfliktů. Těm se učitel snaží předcházet kvalitou své práce i osobními postoji. Se žáky učitel rozvíjí výchovný vztah, ale velmi přitom záleží na porozumění žákům v jejich vlastní skutečnosti. Ve vztazích s rodiči je důležitým prvkem komunikace a učitelova profesní zdatnost. Rolová očekávání učitel musí zvládat vlastními silami, k tomu však potřebuje podporu nadřízených a porozumění své práci z...

Viz též: podobná jména autorů
2 Potoček, Patrik
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.