Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 317 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rozvoj zrakových kvalit u dětí v raném a předškolním věku
Vávrová, Michaela ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji zrakových kvalit u dětí v raném a předškolním věku. Cílem práce je analýza aktuálních trendů a výzkumů v oblasti rané intervence u dětí s těžkým zrakovým postižením se zaměřením na rozvoj jejich zrakových kvalit. První tři kapitoly se zabývají teoretickými poznatky o vývoji dětí v raném a předškolním věku a vývoji dětí se zrakovým postižením, o diagnostice zrakového postižení v raném věku a o metodách zrakového výcviku a zrakové stimulace. Čtvrtá kapitola je tvořena analýzou aktuální trendů a výzkumů na poli intervence u dětí se zrakovým postižením v raném a předškolním věku ve vybraných zemích. Analýza je provedena prostřednictvím rozboru odborných zahraničních publikací, článků a výzkumů v periodicích či webových stránkách jednotlivých organizací, které se zabývají podporou a pomocí osobám, resp. dětem se zrakovým postižením. Z analýzy vyplývá, že systém zavedení rané intervence pro děti s těžkým zrakovým postižením není v uvedených zemích stejný. Liší se úroveň poskytovaných služeb, kdy v některých státech je raná intervence stále špatně dostupná či finančně náročná a dále se liší maximální věk dětí, do kterého jsou služby rané intervence poskytovány. Ústřední zájem těchto služeb je shodně ve všech zemích zaměřen především na rozvoj zrakových kvalit dítěte....
Reakce rodičů na narození dítěte s postižením
Hájková, Kristina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Diplomová práce Reakce rodičů na narození dítěte s postižením pojednává o procesu vyrovnávání se s narozením dítěte s postižením, dále také o strategiích, které mohou rodině pomoci. V první kapitole je vymezena funkce rodiny a role rodičů v porovnání s rodinami dětí s postižením. Druhá kapitola se zaměřuje na reakce rodičů na narození dítěte s postižením ve srovnání s reakcemi jiných sociálních skupin. Třetí kapitola se věnuje faktorům, které pomáhají rodinám vyrovnat se s postižením dítěte. Obsahem čtvrté kapitoly je praktické znázornění jednotlivých případů pěti rodin, které vypovídaly o svých zkušenostech. Cílem diplomové práce je analyzovat, jak rodiče přijímali skutečnost narození dítěte s postižením a jaké faktory jim pomohly přijmout tuto skutečnost. K dosažení cíle byla vybrána výzkumná metoda rozhovoru. Vyhodnocením odpovědí na výzkumné otázky položené pěti respondentkám byly potvrzeny hypotézy, a tím splněny stanovené cíle. Výsledky ukázaly, že narození postiženého dítěte je pro rodiče neočekávaná situace doprovázená šokem, rodiče mají negativní zkušenosti s lékaři při sdělování diagnózy. Konkrétní navrhovaná doporučení jsou směřována v oblasti vhodného přístupu lékaře při sdělení diagnózy. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice je možné považovat podrobné a souhrnné...
Prostorová orientace a samostatný pohyb dětí se zrakovým a kombinovaným postižením
Bedlánová, Eva ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tématem diplomové práce je prostorová orientace a samostatný pohyb dětí se zrakovým a kombinovaným postižením. Práce představuje teoretická východiska, na základě kterých sleduje a komparuje rozdíly přístupů rodin, pedagogických pracovníků a poradců rané péče k rozvoji zmíněné kompetence. Dále zjišťuje poznatky ohledně informovanosti rodičů v oblasti této problematiky. K tomuto sledování a komparaci práce využívá metodu kvalitativního šetření - rozhovoru. Dílčím cílem práce je vypracování informativní brožury pro rodiče dětí s primárně zrakovým postižením, která obsahuje základní informace a zkušenosti týkající se kompetence prostorové orientace a samostatného pohybu a její zařazení do běžných situací. Z výzkumného šetření vyplývá, že se rodiče dozvídají o zmíněné problematice z SPC nebo rané péče. Na základě šetření se dá sdělit, že materiály poskytnuté rodičům byly vnímány vesměs jako nedostatečné. Nicméně dostupnost materiálů v kontrastu s výběrem lze považovat za poměrně dobrou. Z výsledků rozhovorů vyplývá, že děti s kombinovaným postižením vyžadují v oblasti prostorové orientace a samostatného pohybu vyšší časovou dotaci a individualizaci. V poslední řadě lze říci, že se pedagogičtí pracovníci, rodiče i poradkyně rané péče v rámci rozvoje zaměřují v jistém hledisku na jiné kompetence než na...
Jak mohou být ovlivněny sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním
Slavíčková, Petra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Jak mohou být ovlivněny sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním Autor: Bc. Petra Slavíčková ABSTRAKT Diplomová práce je zaměřena na téma sourozeneckých konstelací a jak mohou být sourozenecké konstelace ovlivněny zdravotním postižením, konkrétně vzhledem k pořadí narození dítěte s postižením. Jedná se o kvalitativní výzkum. Sběr dat je proveden metodou rozhovorů s mladými dospělými zdravými sourozenci dětí s postižením. Pro analýzu získaných dat jsou použity kategoriální systémy a následně komparace dat roztříděných dle mladších a starších sourozenců dětí s postižením. Cílem práce je rozšířit problematiku sourozenců dětí s postižením o nový úhel pohledu a zjistit, jaké se objevují shody a rozdíly mezi sourozeneckými konstelacemi mladších a starších sourozenců dětí s postižením. Závěry výzkumu odkryly četné rozdíly mezi mladšími a staršími sourozenci dětí s postižením v oblastech vztahů, názorů i postojů. Obecně vyplynulo, že skutečnost postižení sourozence více vnímají děti v porovnání s ním mladší a má na ně tato skutečnost větší vliv v běžném životě. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, sourozenci, sourozenecké konstelace, pořadí narození, zdravotní postižení
Jak mohou být ovlivněny sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním
Doskočilová, Renata ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Diplomová práce s názvem Jak mohou být ovlivněny sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním, zkoumá vliv zdravotního znevýhodnění na sourozenecké konstelace. Vliv zdravotního znevýhodnění je zkoumán v oblasti pracovního zaměření, trávení volného času a pozice intaktního sourozence v sourozenecké konstelaci. Data získaná polostrukturovanými rozhovory jsou uspořádána podle obsažených informací a souvislostí do těchto třech kategorií. Cílem práce je zjistit, zda jsou ve stanovených oblastech sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním ovlivňovány. Souhrnem informací čerpaných z rozhovorů podle požadovaných kategorií jsou získána data s kódy. Tato data se následně porovnávají s teoretickými základy a formují se v odpovědi na výzkumné otázky. Závěry výzkumného šetření potvrzují, že ve zkoumaných oblastech jsou sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním ovlivňovány. Míra ovlivnění vychází z individuálních dispozic každého z respondentů. Na základně výsledků šetření jsou v závěru práce navrženy další postupy pro zpracování souvisejících výzkumů. Ideou diplomové práce je také vyjádření a poskytnutí podpory osobám v podobných životních situacích. KLÍČOVÁ SLOVA zdravotní znevýhodnění, sourozenecké konstelace, rodiče a děti, pracovní zaměření, volný čas
Význam psychospirituální péče v období sénia. Speciálně pedagogické impulsy pro rozvoj seniorů
Jičínská, Jana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou seniorského věku a snaží se poukázat na některé základní přístupy v souvislosti s porozuměním této velmi heterogenní a diverzifikované skupině, těžiště přitom klade do vzájemného vyváženého poměru speciálně pedagogických přístupů a teologicko-pastorální impulsů. Toto spojení však vyžaduje hledání společného dialogu mezi vědami a umožňuje tak najít kvalitní základnu pro porozumění seniorům v jejich integrovaném životním příběhu a zasadit se tak o kvalitní, ale i efektivní péči navazující na poznatky humanitních, medicínských i společenských věd. Zvolená metoda vyžaduje multidisciplinární přístup a vzdělání, které přesahuje hranice vymezení oborů. Práce využívá jako zdroj kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na širokou oblast kvality života seniorů a zohledňoval též spirituální otázky. Vzhledem k volbě metody je daný text ukotven ve výpovědích klientů, čímž získává pestrost, autenticitu a praktické ukázky příběhů, zkušeností a otázek. Práce je členěna do pěti kapitol, které postupně kopírují jednotlivé tematické oblasti. Vychází z teoretických a praktických přístupů, přičemž vše propojuje s poznatky získaný během terénního výzkumu. Zohledňuje filozofický, teologický, axiologický, speciálně pedagogický a etický pohled na danou problematiku a hledá srozumitelné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 317 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.