Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv hiporehabilitace na grafomotoriku u dětí s handicapem
Jedličková, Ketrin ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce cílila na objasnění dvou základních zjištění, a to zda má hiporehabilitace vliv na rozvoj grafomotoriky u jednotlivých klientů s handicapem a zda rozvoj hrubé a jemné motoriky v rámci podstupované hiporehabilitace má vliv na grafomotoriku u pozorovaných klientů. Výzkum byl rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická část dělená do několika kapitol vysvětlila veškerou terminologii a teorii potřebnou k navazující části praktické. Analýza grafomotoriky u jedinců s handicapem byla uskutečněna pomocí vybraných testů grafomotorické úrovně - vždy byl předložen test nápodoby obrazců, k tomu přidány další 2 testy grafomotorické úrovně. Zpracování testů proběhlo vždy po hiporehabilitační jednotce na zádi koně s dostatečným časem na zpracování. Testy byly vypracovány tužkou nebo pastelkami, výběr barev byl ponechán na dítěti. Testy byly provedeny ihned po první terapii a následně po uplynutí každé desáté terapie po dobu 9 měsíců. Testy byly vždy analyzovány a popsány podle tabulky. Na konci šetření proběhlo porovnání prvního a posledního testu a vyhodnocení vývoje grafomotorických funkcí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Stavební průzkum a diagnostika konstrukce
Řezáč, David ; Komárková, Tereza (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je stavební průzkum a diagnostika konstrukce se zaměřením na ověření polohy předpínací výztuže prefabrikovaného předpjatého mostu. Teoretická část práce se zaměřuje na železobeton, předpjatý beton, jejich vlastnosti a zjišťování těchto vlastností pomocí přístrojů vybraných nedestruktivních, semidestruktivních a destruktivních metod. V návaznosti na teoretickou část byly zvoleny nejvhodnější dostupné metody ověření polohy předpínací výztuže, což znamená použití georadaru Hilti PS1000 a elektromagnetického indikátoru Profometr PM-630.
Mentorské doprovázení lektorů při církevní sociálně výchovné práci s mládeží
Oczková, Johana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Práce si klade za cíl přispět k odkrytí kontextu církevní sociálně výchovné práce s mládeží v České republice. Akcentuje při tom lektora, který tuto výchovnou činnost realizuje, a zabývá se mentorským doprovázením jako nástrojem rozvoje tohoto lektora. Práce považuje mentorské doprovázení za potenciálně přínosný přístup pro rozvoj lektorů církevní sociálně výchovné práce s mládeží. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zaměřuje na vymezení církevní sociálně výchovné práce s mládeží a navazuje přiblížením požadavků kladených na lektora, který ji realizuje. Využívá k tomu náhled ze čtyř teoretických perspektiv, a to perspektivu sociální pedagogiky, perspektivu křesťanské edukace mládeže, perspektivu dobrovolnictví a perspektivu pedagogiky volného času. Nakonec se teoretická část věnuje mentorskému doprovázení jako nástroji rozvoje tohoto lektora, a to ve vztahu k předchozím poznatkům. Výzkumná část zkoumá jev mentorského doprovázení v prostředí konkrétního programu církevní sociálně výchovné práce s mládeží. Činí tak s cílem zjistit, v čem spočívá vliv mentorského doprovázení na lektory a jejich rozvoj z pohledu mentorů a lektorů daného programu. V rámci designu případové studie je provedena analýza hloubkových rozhovorů na základě postupů zakotvené teorie. K hlavním zjištěním...
Výchova a vzdělání dětí (chlapců) ve výchovném ústavu v Hostinném
Bryknarová, Denisa ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce Výchova a vzdělání dětí ve výchovném ústavu, střední škole a středisku výchovné péče v Hostinném pojednává o problematice výchovy a vzdělání chlapců z výchovného ústavu a střediska výchovné péče. Tato bakalářské práce je pouze teoretická a je rozdělena do dvou částí. V první části bakalářské práce je popsána historie výchovného ústavu, charakteristika výchovného ústavu a střediska výchovné péče. Dále jsou zde popsány příčiny a důvody k umístění klientů do výchovného ústavu, organizace týdne. V druhé části bakalářské práce jsou popsány kazuistiky klientů výchovného ústavu a závěrečné zprávy klientů ze střediska výchovné péče. Klíčová slova výchovný ústav, středisko výchovné péče, klient, výchova, vzdělávání, chování.
Logopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností v MŠ pro sluchově postižené ve Valašském Meziříčí
Jiříčková, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá zejména teorií logopedické intervence a vývojem řeči u předškolních dětí. Převážná část teoretické části se snaží objasnit základní pojmy, kategorie, podstatu a metody logopedické péče u dětí předškolního věku a také narušené komunikační schopnosti u dětí. Zbývající teoretická část se zabývá jednotlivými řečovými období a celkovým vývojem dítěte po stránce fyzické i psychické. Celý popis problematiky je popsán v souladu s použitou odbornou literaturou. Praktická část se věnuje především průběhu logopedické péče v mateřské škole. Je tvořena vlastním šetřením za účelem kvalitativního výzkumu - výzkumné sondy u 2 dětí s narušenou komunikační schopností za užití metod analýzy, syntézy, rozhovoru. Cílem praktické části je tedy zodpovědět otázku, zda může logopedická intervence v rámci působení v mateřské škole logopedické mít pozitivní dopad na vývoj výslovnosti dětí se specifickými potřebami. Klíčová slova řečový vývoj, narušená komunikační schopnost, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie, předškolní věk, mateřská školka, logopedie, logopedická intervence
Stigmatizace romských žáků na základních školách v Rokycanech a její vliv na další život jedince
Antonová, Magdalena ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce "Stigmatizace romských žáků na základních školách v Rokycanech a její vliv na další život jedince" popisuje potenciální vliv stigmatizace na další život romských dětí. Cílem této práce je deskripce přístupu učitelů k romským dětem na základní škole. Teoretická část práce stručně představuje Goffmanovo pojetí stigmatu, dále pak samostatné kapitoly věnující se romskému etniku, Romům v České republice a jejich vzdělávání, s úvodem do osobnosti učitele a individuálního přístupu. Praktická část práce je věnovaná kvalitativnímu výzkumu, ve kterém prostřednictvím metody polo- strukturovaného rozhovoru popisují mladiství Romové jejich zkušenost se stigmatizací na základních školách v Rokycanech. KLÍČOVÁ SLOVA stigmatizace, Romové, romské děti, vzdělávání Romů, stigmatizace romských žáků, romská minorita
Edukační proces žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost
Mihoková, Nicole ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá edukačním procesem žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost. Myšlenkou bakalářské práce je vytvoření pomocného materiálu pro rodiče zrakově postižených dětí předškolního věku, kteří se rozhodují ve výběru typu základní školy. Cílem bakalářské práce je zjistit míru zajištění zájmových činností pro žáky se zrakovým postižením a poukázat na důležitost sociálních dovedností a rozvoje talentu u žáků se zrakovým postižením ve školní i mimoškolní sféře vzdělávání. Cílem práce je také zjistit, jak pedagogičtí pracovníci speciálních základních škol a běžných základních škol a rodiče zrakově postižených žáků nahlíží na problematiku inkluze u osob se zrakovým postižením. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky zrakového postižení, vymezuje základní terminologii, seznamuje s podmínkami edukačního procesu žáka se zrakovým postižením. Teoretická část také informuje o důležitosti sociálních dovedností a rozvoje talentu u žáků se zrakovým postižením. Poslední kapitola této části se věnuje zájmovým činnostem. Praktická část je zpracována formou kvantitativního dotazování a doplněna o a rozhovory se žáky se zrakovým postižením především ze Školy Jaroslava Ježka (MŠ, ZŠ,...
PŘÍSTUP PEDAGOGŮ K ŽÁKŮM S ADHD SYNDROMEM VE VÝUCE NA 1. STUPNI ZŠ
Kudličková, Dagmar ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Ve své práci se zabývám přístupem pedagogů k dětem s ADHD syndromem ve výuce na 1. stupni ZŠ. V první, teoretické, části této práce se zabývám vysvětlením pojmů, které se vztahují k problematice a tvoří základ práce. Tyto teoretické poznatky jsou uplatněny v druhé, praktické, části, v níž se zajímám o to, zda učitelé vnímají žáky s ADHD syndromem jinak, přistupují k nim s předsudky či negativně, na výuku se speciálně připravují apod. Pro svou práci jsem si vybrala kvalitativní výzkum, který se problémem zabývá detailněji, konkrétně polo-strukturované rozhovory. Zvolila jsem si pět pedagogů, žen, které učí na 1. stupni (1 - 5. třída).
Adaptace absolventů sociální pedagogiky na trhu práce
Říhová, Ivana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá situací vysokoškolských absolventů oboru sociální pedagogika na trhu práce. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se věnuje charakteristice sociální pedagogiky jako vědy a jejího současného postavení v české legislativě, dále vyjmenovává možnosti studia tohoto oboru u nás, vymezuje možné pole působnosti sociálních pedagogů a zabývá se problematikou adaptace absolventů na trhu práce. Empirická část je věnována výzkumnému šetření. Pomocí metody hloubkových rozhovorů se sedmi respondenty zjišťuje, s čím se potýkali absolventi sociální pedagogiky při hledání zaměstnání a při výkonu své profese, co proces adaptace usnadňovalo a co naopak ztěžovalo. Z provedeného výzkumu vyplynulo, že absolventi sociální pedagogiky nemají i přes legislativní nezakotvenost problém najít zaměstnání, potíž jim však dělala např. nepřesná představa o možnostech vlastního uplatnění. Respondenti také vzkázali doporučení současným studentům sociální pedagogiky. Nejčastěji se objevovalo doporučení specializovat se v oboru již během studia.
Stavební průzkum a diagnostika konstrukce
Pernová, Jana ; Komárková, Tereza (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem teoretické části diplomové práce je vypracování přehledu historického vývoje železobetonu a betonářských výztuží, včetně vypracování podrobné metodiky postupu posouzení stavu mostních konstrukci. Ta je aplikována v praktické části na dvou na sobě nezávislých mostech. Zabývá se diagnostickým průzkumem objektu za použití nejmodernější technologie, a to georadarem Hilti PS1000, profometrem PM-630, které jsou doplněny sekanou sondou. Součástí je také statický výpočet zatížitelnosti, který současně hodnotí stav konstrukce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 KOMÁRKOVÁ, Tereza
1 Komárková, Támar
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.