Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodina a specifika výchovně vzdělávacího procesu u nevidomých dětí
Mihoková, Nicole ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodinou a specifiky výchovy a vzdělávání u nevidomých dětí. Myšlenkou práce je vytvoření písemného materiálu určený pro všechny zájemce o dané téma, ale především pro rodiče nevidomých dětí, který informuje o vlivu rodičovské výchovy na vývoj nevidomého dítěte. Cílem práce je zjistit, jak a proč vzniká nedostatečná úroveň sebeobslužných dovedností u konkrétních nevidomých dětí, a to z pohledu samotného dítěte, jeho rodiče a pedagogického pracovníka s ním pracujícího. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojetím rodiny a jejími funkcemi. Dále je věnována pozornost výchovným stylům a blíže je specifikován vztah k nevidomému dítěti. Poslední kapitola se věnuje kognitivnímu, psychomotorickému a sociálnímu vývoji a specifikům vzdělávání u nevidomých dětí. Výzkumná část práce je zpracována formou kvalitativního šetření. Výzkumným designem jsou případové studie pěti vybraných nevidomých dětí. Data jsou posbírána metodou rozhovorů s nevidomými dětmi, jejich rodiči a pedagogickými pracovníky, dále vlastním pozorováním a analýzou dokumentů. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, nevidomé dítě, zrakové postižení, výchovně vzdělávací proces, výchovný styl, případová studie
Edukační proces žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost
Mihoková, Nicole ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá edukačním procesem žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost. Myšlenkou bakalářské práce je vytvoření pomocného materiálu pro rodiče zrakově postižených dětí předškolního věku, kteří se rozhodují ve výběru typu základní školy. Cílem bakalářské práce je zjistit míru zajištění zájmových činností pro žáky se zrakovým postižením a poukázat na důležitost sociálních dovedností a rozvoje talentu u žáků se zrakovým postižením ve školní i mimoškolní sféře vzdělávání. Cílem práce je také zjistit, jak pedagogičtí pracovníci speciálních základních škol a běžných základních škol a rodiče zrakově postižených žáků nahlíží na problematiku inkluze u osob se zrakovým postižením. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky zrakového postižení, vymezuje základní terminologii, seznamuje s podmínkami edukačního procesu žáka se zrakovým postižením. Teoretická část také informuje o důležitosti sociálních dovedností a rozvoje talentu u žáků se zrakovým postižením. Poslední kapitola této části se věnuje zájmovým činnostem. Praktická část je zpracována formou kvantitativního dotazování a doplněna o a rozhovory se žáky se zrakovým postižením především ze Školy Jaroslava Ježka (MŠ, ZŠ,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.