Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí127 - 136další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací systém profesionálních hasičů v České republice
Marek, Bohdan ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Téma práce Vzdělávací systém profesionálních hasičů v České republice jsem si vybral proto, že pracuji v Hasičském záchranném sboru Libereckého kraje na pracovní pozici hasič a zároveň studuji obor andragogika a personální řízení, který se vzděláváním dospělých přímo zabývá. Nebylo nic jednoduššího, než-li spojit svou profesi se svým studijním oborem, a tak vzniknul projekt této bakalářské práce. Nespornou výhodou spojení těchto oborů v tomto případě je, že pracovní a vzdělávací prostředí u profesionálních hasičů dobře znám z "první linie" a tento pohled může být pro výpovědní hodnotu práce kladným přínosem. Také se domnívám, že mnou vybrané téma v tomto kontextu není v České republice doposud zpracováno a z tohoto hlediska se jedná o nový vklad i tematicky. Práce je pokusem o analýzu vzdělávacích institucí a vzdělávacích procesů hasičů ve výjezdových jednotkách zaměstnaných ve státní složce Hasičského záchranného sboru České republiky (dále HZS ČR). V názvu bakalářské práce jsem použil místo termínu HZS ČR slovní spojení profesionální hasiči v České republice. Pojem profesionální hasiči není zcela přesný, protože profesionální hasič nemusí být pouze příslušníkem HZS ČR. Pod použitý pojem lze také zahrnout profesionálního hasiče podniku (HZS podniků). Přiklonil jsem se k mnou použitému názvu, protože je pro...
Rozvoj kompetencí budoucích manažerů a požadavky podnikové praxe
Smejkal, Josef ; Průcha, Jan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Problematika této disertace "Rozvoj kompetencí budoucích manažerů a požadavky podnikové praxe" vychází ze skutečnosti, že zaměstnavatelé již několik let vyjadřují obavy ohledně toho, že absolventi VŠ nemají rozvinuté kompetence, které potřebují v praxi, a proto viní vzdělávací systém z neadekvátního rozvoje těchto kompetencí studentů. Na základě vlastního výzkumu tato práce zjišt'uje, jak jsou u studentů dané kompetence rozvíjeny terciárním vzděláváním v oboru ekonomika a management. Hlavním cílem práce je nalézt způsoby, jak lépe podpořit kompetenční rozvoj VŠ studentů, aby tak došlo ke zvýšení souladu mezi terciárním vzděláváním a zaměstnáním absolventů VŠ.
Systemický přístup jako nástroj efektivního koučování při rozvoji managerů a v řízení podniku
Polák, Tomáš ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o jednom z možných způsobů přístupu k vedení lidí a řízení podniku. V první polovině se zabývá moderními přístupy v teorii řízení uplynulého století, úkoly a rolemi vedoucích v podnicích, včetně nároků na řídicí činnost a předpokladů nezbytných pro její úspěšné vykonávání. Druhá polovina práce se soustřeďuje na systemický přístup. Popisuje jeho východiska a pilíře, na kterých systemická teorie stojí. Ze srovnání tradičního a systemického koučování a popisu filozofie systemického přístupu vyplývají výhody tohoto pojetí pro osobnostní i profesní rozvoj managera a podniku. Dvě přílohy doplňují text o praktické informace o způsobu vedení koučovacího rozhovoru a dokumentují použití metody systemického koučování i s jejími výsledky při práci s lidmi.
Vývoj české osvěty a vzdělávání dospělých v rámci Československa v letech 1918-1938
Dorčák, Pavel ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Egerová, Dana (oponent)
Autor se v této rigorózní práci zabývá historickým tématem vývoje československé lidovýchovy v letech 1918 - 1938. Tento segment si autor vybral s ohledem pro své zaujetí historií všeobecně. Předmětem práce je hlavně oblast občanské lidovýchovy, tedy ta část lidovýchovy, která byla podporována a ovlivňována státem za účelem udržení jednoty a celistvosti republiky rozvojem občanského uvědomění. Práce je podepřena množstvím historického empirického materiálu, získaného v rozličných knihovnách a archivech. Mnohé archivní materiály se ovšem nedochovaly, a proto se autor musel opírat hlavně o dobovou literaturu, dobový tisk a dobovou statistiku. Prameny byly vybírány tak, aby odrážely veškeré tehdejší hlavní názorové a politické spektrum. Tím je dána politicko názorová důvěryhodnost této práce. Práce je pojata z několika úhlů, a to z úhlu sociálně-kulturního, ve kterém je předkládán občanský a institucionální vývoj společnosti a jeho vliv na lidovýchovu, dále úhlu hospodářského, ve kterém je předkládáno ovlivňování lidovýchovy ekonomikou, a hlavně z úhlu historického, ve kterém je předkládán celkový vývoj státem podporované lidovýchovy. V rozsahu, daném touto prací, se autor nemohl věnovat lidovýchově postavené např. na bázi spolkové, bázi církevní, politicko stavovské apod. Protože v této práci autor klade...
Management globální firmy a jeho vliv na lidské zdroje
Kubát, Martin ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Předložená rigorózní práce vychází především z teorie znalostní společnosti, znalostního podniku a lidského kapitálu. Tyto jevy dokumentuje na situaci automobilového průmyslu ve světě, který patří mezi hlavní reprezentanty globalizačních tendencí vyvolávající velké změny. Rigorózní práce dokumentuje význam podnikové strategie a dokumentuje její součásti a vliv na podnikání na příkladu japonské nadnárodní společnosti Asahi Glass Company (AGC) se zvláštním důrazem na lidský kapitál. Blíže se věnuje problematice oblasti řízení lidských zdrojů ve společnosti, které se, v současnosti, stávají nedílnou součástí globálních procesů a na něž doléhá většina změn přicházejících v důsledku změn vyvolaných globalizací. Zvláštní důraz je kladen na některé z nosných prvků řízení lidských zdrojů, zvláště na odměňování zaměstnanců, hodnocení zaměstnanců, kvalifikační růst, ale také na spokojenost zaměstnanců a sociální programy.
Vysoké školy a systém celoživotního vzdělávání v České republice
Faifr, Jindřich ; Beneš, Milan (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce pojednává zejména přístupech a pohledech na vzdělávání pilotů. Analyzuje téměř všechny jeho možnosti a poukazuje na značnou variabilitu tohoto směru vzdělávání. Pomáhá pochopit principy kvalifikací v komerční i nekomerční sféře letectví a snaží se usnadnit orientaci potenciálním zájemcům o tento druh zaměstnání. Jsou zde zohledněny aspekty andragogice, pedagogické, psychologické i sociální. Základním cílem bylo utvořit ucelený přehled, který má za úkol pomoci zorientovat se v problematice a snad i pomoci zvolit správnou cestu, jakou se vydat, aby se člověk mohl stát dopravním pilotem. Rozvádí tematicky možnosti létaní na drobných sportovních letounech až k výcviku dopravních pilotů, kteří létají třeba i transkontinentální lety. Přístupy k pilotnímu výcviku jsou silně variabilní a tato práce se snaží postihnout i ty, které nebývají běžně publikované a je zcela možné nabýt dojmu, že vůbec neexistují. K dobré orientaci v nejrůznějších kvalifikacích a doložkách je nutné vše podrobně diferencovat a objasnit, aby posléze vše splynulo v jeden logicky uspořádaný celek. Jedná se zejména o: · Nastínění principů celoživotního vzdělávání (zejména proto, že výcvik pilotů lze považovat za evidentní formu vzdělávání dospělých) · Přiblížení leteckého prostředí · Přehled dílčích kvalifikací leteckého personálu ·...
Profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů
Votavová, Pavla Marie ; Šerák, Michal (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Další vzdělávání učitelů je oblast velmi komplexní. Její vývoj začal již v předchozích staletích. Důležitost této oblasti se však nezmenšuje. Naopak, stále stoupá. I přes jasný význam dalšího vzdělávání je však smutnou realitou fakt, že je to také jedna z nejméně vyřešených oblastí. Problematika spjatá s tímto oborem se týká několika bodů. Jedná se především o otázky kdo a jak má vzdělávat učitele, jaké metody a formy vyučování jsou nejvhodnější. Důležitou otázkou je také problém vyřešení právních ohledů, ať už z hlediska ukotvení dalšího vzdělávání učitelů v zákoně nebo z hlediska certifikace vzdělávacích akcí. Jisté je, že bez navrácení původního pohledu na učitele - tedy jako na povolání respektované celou společností, se situace nemůže změnit. Jednou z možných cest může být zavedení systému atestací, ale především dostatečná finanční i legislativní podpora ze strany státu. Stejně tak důležitá je však také podpora celé společnosti, vždyť pro její prospěch učitelé pracují.
Marketingová analýza trhu profesního vzdělávání dospělých
Hradil, Zbyněk ; Tureckiová, Michaela (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje marketingového analýzu trhu profesního vzdělávání dospělých. Marketingová analýza či marketingový výzkum zahrnuje přípravu před počátkem podnikatelských aktivit vzdělávacích institucí, ale i průběžné zjišťování aktuální stavu trhu. Celkový proces marketingového výzkumu zahrnuje následující části marketingových činností: výzkum tržního prostředí (demografické, ekonomické, právní, výzkum přírodního prostředí a socio-kulturní prostředí), výzkum tržních subjektů (dodavatelé, konkurence, prodejci, zákazníci, veřejnost, stát), tržní analýzu (SWOT), sběr dat, nastavení výzkumných činností a metod, dotazování, provedení výzkumu a vyhodnocení. Marketing je jednou z hlavních činností moderních vzdělávacích institucí. Aby přežily a uspěly, musí tyto společnosti znát tržní prostředí, získat dostatečné zdroje, přeměnit je na odpovídající vzdělávací programy a efektivně je předat trhu a veřejnosti. Trh profesního vzdělávání dospělých je však natolik specifický segment trhu, že je zapotřebí obecné marketingové principy upravit a nastavit dle kritérií vycházející z potřeb tohoto trhu. Tato práce z těchto potřeb vychází a nabízí řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí127 - 136další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MUŽÍK, Jan
4 Mužík, Jakub
2 Mužík, Jan
1 Mužík, Jaroslav
5 Mužík, Jiří
2 Mužík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.