Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektronický geocaching
Průcha, Jan ; Strašil, Ivo (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na elektronizaci celosvětově známé hry geocaching. Obsahuje úvod do klasického geocachingu, analýzu současného stavu a návrh elektronické podoby. Elektronizace je navrţena na základě čipové karty Gemalto .NET smart card. Velice důleţitou částí navrhovaného řešení je kryptografické zabezpečení, proto je zde vysvětlena symetrická a asymetrická kryptografie. Digitální podpis přenášené zprávy je realizován algoritmem RSA, který kontaktní karta Gemalto podporuje. Z důvodu budoucí rozšiřitelnosti je vhodné uţití obecného protokolu. Na základě doporučení vedoucího diplomové práce byl pro tyto účely zvolen protokol ACP. Následuje seznámení s čipovými kartami, jejich rozdělení a detailní popis karty Gemalto .NET smart card. Kapitolou číslo 7 začíná návrh řešení dané problematiky a jsou zde popsány vytvořené aplikace.
Termoregulační zařízení s Peltieriho články
Průcha, Jan ; Hanák, Pavel (oponent) ; Rampl, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje popis všech funkčních prvků biologického termostatu. Je zde popsán Peltierův článek a jev, na kterém je založen. Pro řízení výkonu Peltierova článku jsou zde popsány regulátory PID, PSD a způsoby stanovení jejich parametrů. Samotné řízení článku je realizováno mikrokontrolérem PIC, konkrétně jeho PWM modulem. Dále jsou vysvětleny nejčastější způsoby měření teploty, obvodové prvky pro řízení Peltierova článku a ostatní důležité prvky zařízení.
Čtenářská gramotnost romských žáků
Šormová, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent) ; Průcha, Jan (oponent)
Čtenářská gramotnost romských žáků Dizertační práce - Kateřina Šormová Abstrakt Tato práce je příspěvkem k problematice čtenářské gramotnosti romských žáků. Význam gramotnosti pro dnešního jedince je zcela klíčový; výsledky výzkumů naznačují, že lidé s rozvinutými gramotnostními dovednostmi mají zvýšenou pravděpodobnost, že budou mít vyšší sebevědomí, lepší zdravotní stav, uspokojivější zaměstnání a vyšší mzdy než lidé s nízkými gramotnostními dovednostmi. Rizikem snížené úrovně gramotnosti jsou ohroženy nejčastěji osoby z odlišného kulturního prostředí, nezaměstnané a nekvalifikované osoby, osoby s velmi nízkým vzděláním a lidé ze sociálně slabých vrstev. Romští žáci patří do skupiny osob ohrožených tímto rizikem, a je tedy třeba nastavit opatření pro jeho eliminaci. Potřebu rozvíjet jazykovou kompetenci romských žáků v češtině, tedy i schopnost čtení s porozuměním, uvádí také Strategie romské integrace do roku 2020. Práce se zaměřuje na dvě výzkumné otázky: (1) zda a jak se v testu čtenářské gramotnosti odlišují výsledky romských a neromských žáků a (2) popisuje faktory domácího a školního prostředí, které rozvoj čtenářské gramotnosti romských žáků ovlivňují. Na základě těchto výzkumných otázek byly stanoveny jednotlivé hypotézy. Výzkum čtenářské gramotnosti romských žáků byl proveden ve 4. a 5. ročnících...
Čtenářská gramotnost romských žáků
Šormová, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent) ; Průcha, Jan (oponent)
Čtenářská gramotnost romských žáků Dizertační práce - Kateřina Šormová Abstrakt Tato práce je příspěvkem k problematice čtenářské gramotnosti romských žáků. Význam gramotnosti pro dnešního jedince je zcela klíčový; výsledky výzkumů naznačují, že lidé s rozvinutými gramotnostními dovednostmi mají zvýšenou pravděpodobnost, že budou mít vyšší sebevědomí, lepší zdravotní stav, uspokojivější zaměstnání a vyšší mzdy než lidé s nízkými gramotnostními dovednostmi. Rizikem snížené úrovně gramotnosti jsou ohroženy nejčastěji osoby z odlišného kulturního prostředí, nezaměstnané a nekvalifikované osoby, osoby s velmi nízkým vzděláním a lidé ze sociálně slabých vrstev. Romští žáci patří do skupiny osob ohrožených tímto rizikem, a je tedy třeba nastavit opatření pro jeho eliminaci. Potřebu rozvíjet jazykovou kompetenci romských žáků v češtině, tedy i schopnost čtení s porozuměním, uvádí také Strategie romské integrace do roku 2020. Práce se zaměřuje na dvě výzkumné otázky: (1) zda a jak se v testu čtenářské gramotnosti odlišují výsledky romských a neromských žáků a (2) popisuje faktory domácího a školního prostředí, které rozvoj čtenářské gramotnosti romských žáků ovlivňují. Na základě těchto výzkumných otázek byly stanoveny jednotlivé hypotézy. Výzkum čtenářské gramotnosti romských žáků byl proveden ve 4. a 5. ročnících...
Psychologické a epistemologické otázky tvorby kurikula
Dvořák, Dominik ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Janík, Tomáš (oponent) ; Průcha, Jan (oponent)
NÁZEV: Psychologické a epistemologické otázky tvorby kurikula AUTOR: Dominik Dvořák KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky PedF UK ŠKOLITEL: Prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. ABSTRAKT: Znepokojivý trend zhoršujících se výsledků českých žáků v základních gramotnostech nás staví mj. před otázku po kvalitě kurikula české školy. Abychom na ni mohli začít hledat odpověď, byl zpracován teoretický a pojmový rámec pro analýzu projektovaného kurikula jako víceúrovňového dokumentu a podán přehled metod používaných pro výzkum kurikula. Pro empirické šetření byl navržen smíšený výzkumný plán. Nejprve byla pomocí sekundární explorace dat z mezinárodních šetření TIMSS a PISA identifikována "podezřelá" místa v kurikulu, jež následně byla podrobena kvalitativní analýze. U těchto míst (např. zlomky v matematice, čtenářská gramotnost v českém jazyce) byl sledován vývoj v historických i současných osnovách. Metodou srovnávací analýzy bylo české kurikulum porovnáno s vybranými zahraničními kurikuly. Výsledky ukazují, že jisté odchylné způsoby osnování jsou relativně stabilním znakem sledovaných českých kurikul. Zjištění kvalitativního charakteru ovšem nelze interpretovat ve smyslu kauzality. Je ale navrženo vysvětlení mechanismů, které tyto problematické vlastnosti kurikula udržují, jež se opírá o neoinstitucionální...
Rozvoj kompetencí budoucích manažerů a požadavky podnikové praxe
Smejkal, Josef ; Průcha, Jan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Problematika této disertace "Rozvoj kompetencí budoucích manažerů a požadavky podnikové praxe" vychází ze skutečnosti, že zaměstnavatelé již několik let vyjadřují obavy ohledně toho, že absolventi VŠ nemají rozvinuté kompetence, které potřebují v praxi, a proto viní vzdělávací systém z neadekvátního rozvoje těchto kompetencí studentů. Na základě vlastního výzkumu tato práce zjišt'uje, jak jsou u studentů dané kompetence rozvíjeny terciárním vzděláváním v oboru ekonomika a management. Hlavním cílem práce je nalézt způsoby, jak lépe podpořit kompetenční rozvoj VŠ studentů, aby tak došlo ke zvýšení souladu mezi terciárním vzděláváním a zaměstnáním absolventů VŠ.
Eurodelphi '95 po deseti letech: vzdělávání dospělých v názorech expertů
Reichel, Jiří ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Průcha, Jan (oponent) ; Palán, Zdeněk (oponent)
Záměrem naší práce bylo vrátit se k někdejšímu mezinárodnímu projektu Eurodelphi '95, kterého se tenkrát zúčastnila i Česká republika. Chtěli jsme tyto deset let staré údaje svým způsobem aktualizovat tak, že je budeme konfrontovat se současnými. Aby ale bylo v našich silách tento plán vůbec uskutečnit, provedli jsme dosti podstatné redukce. Z tehdejšího rozsáhlého dotazování jsme se zaměřili výhradně na české výsledky a z nich ještě vybrali pouze tři témata, o kterých jsme byli přesvědčeni, že jsou v mnoha ohledech stěžejní, tvořící jádro celého projektu.
Termoregulační zařízení s Peltieriho články
Průcha, Jan ; Hanák, Pavel (oponent) ; Rampl, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje popis všech funkčních prvků biologického termostatu. Je zde popsán Peltierův článek a jev, na kterém je založen. Pro řízení výkonu Peltierova článku jsou zde popsány regulátory PID, PSD a způsoby stanovení jejich parametrů. Samotné řízení článku je realizováno mikrokontrolérem PIC, konkrétně jeho PWM modulem. Dále jsou vysvětleny nejčastější způsoby měření teploty, obvodové prvky pro řízení Peltierova článku a ostatní důležité prvky zařízení.
Elektronický geocaching
Průcha, Jan ; Strašil, Ivo (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na elektronizaci celosvětově známé hry geocaching. Obsahuje úvod do klasického geocachingu, analýzu současného stavu a návrh elektronické podoby. Elektronizace je navrţena na základě čipové karty Gemalto .NET smart card. Velice důleţitou částí navrhovaného řešení je kryptografické zabezpečení, proto je zde vysvětlena symetrická a asymetrická kryptografie. Digitální podpis přenášené zprávy je realizován algoritmem RSA, který kontaktní karta Gemalto podporuje. Z důvodu budoucí rozšiřitelnosti je vhodné uţití obecného protokolu. Na základě doporučení vedoucího diplomové práce byl pro tyto účely zvolen protokol ACP. Následuje seznámení s čipovými kartami, jejich rozdělení a detailní popis karty Gemalto .NET smart card. Kapitolou číslo 7 začíná návrh řešení dané problematiky a jsou zde popsány vytvořené aplikace.

Viz též: podobná jména autorů
1 Průcha, Jakub
2 Průcha, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.