Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pracovní spokojenost a její prediktory u zaměstnanců v IT firmě
Ritterová, Kateřina ; Zábrodská, Kateřina (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá pracovní spokojeností a jejími prediktory v sektoru informačních technologií. Cílem je prozkoumat faktory pracovní spokojenosti specifické pro oblast práce v IT a zjistit, zda se tyto faktory liší v míře predikce pracovní spokojenosti napříč rolemi v rámci organizace, která se zabývá vývojem softwaru a testováním technologií. Teoretická část je zaměřena na oblast psychologie pracovního zdraví, a to zejména na teoretické ukotvení konceptu pracovní spokojenosti. Jsou zde popsány hlavní soudobé teorie pracovního zdraví, pracovní spokojenosti a faktory, které pracovní spokojenosti ovlivňují. Dále je uveden přehled metod, které se používají k zjišťování pracovní spokojenosti a specifika práce v sektoru IT. Výzkumná část obsahuje kvantitativní výzkum ve vybrané IT firmě. K zjištění pracovní spokojenosti je použita testová baterie, která obsahuje vybrané škály z Kodaňského psychosociálního dotazníku, Minnesotský dotazník pracovní spokojenosti a Utrecht Work Engagement Scale. Na základě analýzy dat je zjištěno, že pracovní zdroje a pracovní angažovanost spolu pozitivně korelují, dále že pracovní spokojenost a pracovní angažovanost spolu pozitivně korelují, a pracovní zdroje a pracovní spokojenost spolu pozitivně korelují. Dále je zjištěno, že věk a pohlaví v dané firmě nemají vliv na...
Pracovní prostředí a osobní pohoda zaměstnance
Stanková, Lucie ; Riedl Černíková, Barbora (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kateřina (oponent)
Práce se věnuje tématu osobní pohody zaměstnanců a pracovního prostředí. Představí koncept wellbeing a model Job Demands-Resources (JD-R), popíše problematiku pracovních nároků a pracovních zdrojů a ve spojitosti s tím také rozebere teorii konzervace zdrojů. Dále se bude věnovat syndromu vyhoření a stresu, které se váží na model JD-R. Představí také faktory pracovního prostředí a teorie pracovní spokojenosti. Konec teoretické části bude zakončen kapitolou o koučinku a jeho využití v pracovní sféře. Praktická část se poté zaměřuje na vliv koučinku na wellbeing manažerů a k vyhodnocení využije šesti faktorový model psychologického wellbeing. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Organizační klima, soupeřící hodnoty a well-being v práci
Zábrodská, K. ; Mudrák, J. ; Machovcová, Kateřina ; Cidlinská, Kateřina
Organizační klima představuje koncept umožňující lépe porozumět vztahu mezi pracovním prostředím a „well-being“ zaměstnanců. V příspěvku prezentujeme výzkumný projekt, který se zaměřoval na organizační klima na akademických pracovištích a jeho vztah s pracovním „well-being.“ Ve výzkumu jsme vycházeli z „modelu soupeřících hodnot“ a použili smíšený výzkumný design zahrnující rozsáhlou dotazníkovou studii a hloubkové rozhovory. V kvantitativní části jsme na základě shlukové k-means analýzy identifikovali čtyři typy organizačního klimatu („sebe-aktualizující“, „kolegiální“, „výkonové“, „fraternitní“) lokalizované v dimenzích „modelu soupeřících hodnot“ (flexibilita-kontrola a externí-interní zaměření). Ty se signifikantně lišily v tom, jak odpovídající participanti vnímali své pracovní prostředí a „well-being“. Na základě hloubkových rozhovorů diskutujeme některé psychosociální procesy, prostřednictvím kterých se mohou odlišné typy klimatu podílet na utváření pracovního „well-being“.
Souvislost mezi Temnou triádou osobnosti v pracovním prostředí a self-efficacy s ohledem na subjektivně vnímanou pracovní úspěšnost.
Jakerlová, Jana ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kateřina (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na temnou triádu osobnosti a na její souvislost se self-efficacy a subjektivně vnímanou pracovní úspěšností. V teoretické části, která vychází z poznatků relevantních výzkumných studií, jsou podrobněji rozebrány subklinické formy narcismu, machiavelismu a psychopatie, dále je prezentován koncept self- efficacy, především v souvislosti s pracovně psychologickými tématy, a v neposlední řadě se zmiňuje také problematika subjektivní pracovní úspěšnosti. Empirická část se zaměřuje na prozkoumání souvislosti všech tří zmíněných témat. K tomuto účelu byl realizován kvantitativní výzkum čítající 168 zaměstnaných respondentů, kteří vyplnili tři metody: Temnou triádu osobnosti v pracovním prostředí (TOP), škálu obecného self-efficacy a škálu pracovní spokojenosti, která se ve výzkumné praxi využívá pro měření subjektivní pracovní úspěšnosti. Prostřednictvím vybraných statistických metod (především však MANOVY, tedy multivariační analýzy rozptylu) bylo testováno sedm hypotéz. Podle očekávání se potvrdila souvislost mezi self-efficacy a subjektivní pracovní úspěšností, souvislost mezi narcistickým přístupem k práci a self-efficacy a neexistence vztahu mezi self-efficacy a dalšími dvěma konstrukty temné triády. Souvislost mezi subjektivní pracovní úspěšností a temnou...
Nadané děti na prvním stupni základní školy a jejich sociální dovednosti
Jonáková, Zuzana ; Zábrodská, Kateřina (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí prvním stupni základní školy, se specifickým zaměřením na rozvoj jejich sociálních a emočních dovedností. Cílem práce je porozumět faktorům, které u nadaných dětí ovlivňují osvojování sociálních a emočních dovedností, a identifikovat výukové postupy, které nadaným dětem mohou pomoci při rozvoji těchto dovedností. Ve své práci diskutuji koncept nadání a nadaného dítěte a představuji hlavní současné teorie nadání. Věnuji se také historickému přístupu k nadání, který přiblíží, jak se k nadaným dětem přistupovalo postupně až do dnešní doby. Následně se pak věnuji otázce, jak nadaným dětem pomoci k rozvoji sociálních a emočních dovedností a k jejich začlenění do třídního kolektivu. Zajímá mě, jaká podpůrná opatření pro nadané děti v této oblasti již existují a jaká je jejich účinnost. Závěrem shrnu, co ze získaných poznatků lze vyvodit, a jaký přístup má dnešní, tedy hlavně české, školství k nadaným dětem.
Česká food blogosféra a její vývoj
Bambušková, Martina ; Nováková, Petra (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá českou food blogosférou a jejím vývojem. Věnuje se popisu teoretické studie jídla a oborům, které se na vývoji studie jídla podílely. Předkládá současné trendy v prezentaci gastronomie na internetu. Definuje blogy a jejich vývoj se zmínkou o Webu 2.0. Zabývá se také samotnými autory blogů jakožto online influencery, kteří mají možnost ovlivňovat názory svých čtenářů. Následuje popis vývoje zahraničních a českých food blogů s hlavními představiteli, zmíněná je možná komerce na blozích a profesionalizace blogerů. Část práce je věnována vnějším a vnitřním motivacím blogerů ke psaní. Ve stručnosti je také popsána kritika food blogů a problematika plagiátorství. Diplomová práce představuje také budoucí trendy v blogování. Kvalitativní výzkum je prováděný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti food blogerkami a zabývá se jejich pohledem na českou food blogosféru a vlastní tvorbu. Zkoumá jejich motivaci ke psaní a snaží se zjistit pozitivní a negativní aspekty blogu a další možný vývoj české food blogosféry.
Historie komunikace Škody Plzeň 1918-1945
Drechslerová, Terezie ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Práce popisuje komunikaci značky Škoda Plzeň v letech 1918- 1945. V tomto období byla Škoda Plzeň největším průmyslovým podnikem v Československu a její produkty se vyrovnaly i mezinárodní konkurenci. Práce zachycuje historii podniku od jeho založení Emilem Škodou v roce 1869 až do roku 1945. Bakalářská práce také zmiňuje největší osobnosti podniku - zakladatele Emila Škodu a Karla Loevensteina, jakožto průkopníka moderního vedení a propagace podniku. Dále práce sleduje kontext Škody Plzeň ve společenské situaci od konce první světové války až do začátku světové války druhé. Největší prostor je věnován části, která zachycuje komunikaci, propagaci a marketingovou strategii podniku a to hlavně v období první republiky, jelikož toto období bylo, nejen z hlediska rozvoje propagace, obdobím nejpřínosnější. Komunikace za první republiky dosahovala kvalit velkých mezinárodních podniků a to hlavně díky národohospodářské situaci ČSR. Tato část komplexně zachycuje hodnoty a postupy podniku při jeho propagaci a zaměřuje se na fungování oddělení Tisku, informací apropagace pod vedením Josefa Svátka. Závěrem a výstupem práce je celkové vyhodnocení a shrnutí komunikace Škody v uvedeném období.
Jazykový styl české televizní reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile
Steklá, Kateřina ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Jazykový styl české reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile Tato bakalářská práce se zabývá současným jazykovým stylem české reklamy na příkladu komunikace značky/ reklamní kampaně T-Mobile. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretický blok nás seznamuje s kontextem reklamy a představuje nám charakteristiku reklamních sdělení a jazyku reklamního diskurzu. V centru pozornosti stojí část praktická, která se zabývá analýzou reklam mediální kampaně T-Mobile a ostatních operátorů publikovaných v televizi od ledna 2012 do května 2013. Práce sleduje charakteristické znaky reklam T-Mobile a zabývá se porovnáním komunikace T-Mobilu s ostatními operátory.
Dobový mediální obraz automobilu Škoda Favorit
Jirmářová, Ivana ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Práce se zabývá dobovým mediálním obrazem vozu Škoda Favorit, který byl zkoumán na základě periodik tehdejší doby. První, teoretická část nám přibližuje historické souvislosti, včetně hospodářské situace a popisu fungování médií, které se spolu s politickým režimem měnily. Dále seznamuje s historií automobilky Škoda, blíže také s vývojem a prodejem automobilu Škoda Favorit a osobou pana Ing. Petra Hrdličky, CSc., který měl vývoj vozu na starosti. Druhá část se zabývá analýzou mediálních sdělení, která jsem k tématu nalezla. Podrobněji se věnuje událostem, které byly tematicky významné, tedy představení vozu na veletrhu v Brně, začátek prodeje vozu občanům, dostavění karosárny v Mladé Boleslavi, mezinárodní představení na autosalonu v Amsterdamu, odchod pana Ing. Petra Hrdličky, CSc. z automobilky, spojení automobilky s koncernem Volkswagen, facelift automobilu a ukončení výroby základního typu vozu Škoda Favorit.
Mediální obraz svatby britského prince Williama a Kate Middletonové ve vybraných českých denících
Maletová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz svatby britského prince Williama a Kate Middletonové ve vybraných českých denících" si klade za cíl zjistit, jakým způsobem byla tato královská svatba prezentována čtenářům tří nejčtenějších českých deníků, kterými jsou Blesk, Mladá fronta DNES a Právo, a jejichž bližší představení je také součástí této práce, spolu se stručnou charakteristikou české mediální krajiny. Jako sledovaný časový úsek bylo vymezeno období dva týdny před svatbou (15. - 29. duben 2011) a stejně dlouhé období i bezprostředně po svatbě (30. duben - 14. květen 2011). Samotné analýze, která probíhá na základě kombinace kvantitativních a kvalitativních metod, předchází teoretický úvod do základních oborových pojmů, jež souvisejí s obsahovým zaměřením práce, a stručné obeznámení se s faktickými údaji o královské svatbě, jako jsou kupříkladu životopisné údaje snoubenců/novomanželů, medializace této události či průběh svatebních příprav. Vypozorovaný mediální obraz je poté shrnut v průběžných závěrečných shrnutích za každým sledovaným časovým úsekem a v samotném závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Zábrodská, Kateřina
2 Zábrodská, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.