Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma cti u Dona Quijota
Novotná, Soňa ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Doležalová, Barbora (oponent)
Tématem bakalářské práce je čest a počestnost, "honor" a "honra" v období Zlatého věku, konkrétně v díle Život Lazarilla z Tormesu, jeho příhody a nehody anonymního autora a v románu Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha Miguela de Cervantese Saavedry. Cílem je popsat, jak toto společenské téma reflektují výše zmíněná díla a jak s ním autoři nakládají. V první části práce je popsán historický kontext a společenské klima, vnímání cti a počestnosti v době Zlatého věku, druhá část je zaměřena na odraz tohoto tématu v obou románech.
Dětská obezita v mladším školním věku
Doležalová, Barbora ; Sedlářová, Petra (vedoucí práce) ; Nejedlá, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dětské obezity v mladším školním věku. Nadváha a obezita v dětství mají významný dopad na fyzické a psychické zdraví dítěte. Obézní děti mají větší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění, diabetu a hypertenze v dospělosti, ve srovnání s dětmi normostenickými. Teoretická část popisuje hodnocení obezity, rizika, diagnostiku, komplikace, prevenci včetně KBT terapie a léčbu. Praktická část měla za cíl zjistit, zda je edukace součástí preventivních prohlídek. Z výsledků vyplývá, že edukace je součástí preventivních prohlídek, nicméně většina oslovených respondentek nemá k dispozici žádný edukační materiál. Sestry si své vědomosti nejčastěji rozšiřují účastí na seminářích a konferencích a spolupracují s řadou odborníků, kteří se věnují prevenci a léčbě dětské obezity. Sestra hraje klíčovou roli v edukaci dětí a jejich rodičů. Klíčová slova: edukace, mladší školní věk, nadváha, obezita, percentilové grafy, sestra
Dvouobor jako příležitost být originální
Doležalová, Barbora ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na originální pojetí integrace výtvarné výchovy s anglickým jazykem. V teoretické části se práce zabývá především problematikou tvořivosti a originality ve výuce výtvarné výchovy, možnostmi propojení výtvarné výchovy s výukou anglického jazyka a pojetím jazyka jako kódu. V didakticko-výzkumné části je vytvořen, realizován a kriticky zhodnocen vlastní didaktický projekt založený na autorském pojetí integrace anglického jazyka ve výtvarné výchově. První realizace projektu si klade za cíl ověřit jeho fungování v navržené podobě, zaměřuje se zejména na hodnocení projektu ze strany žáků. Následuje druhá realizace projektu sloužící k výzkumnému šetření s cílem shromáždit poznatky, které přináší integrace výtvarné výchovy s anglickým jazykem v konkrétní realizaci autorsky pojatého projektu mezioborové výuky. Ve výzkumné části jsou analyzovány vlastní reflexe výuky, vybrané reflexe žáků a vybrané žákovské práce získané během realizace projektu. Do šetření jsou zahrnuty i dotazníky učitelova pojetí výuky zodpovězené vyučujícími výtvarné výchovy na škole, kde realizace probíhala. Z usouvztažnění dílčích výsledků v závěru práce vyplynou konkrétní úskalí a možné přínosy integrace předmětů výtvarná výchova a anglický jazyk v tomto pojetí. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, anglický...
Otázka morisků v Cervantesově tvorbě
Hanusová, Martina ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Doležalová, Barbora (oponent)
Práce pojednává o otázce morisků u Miguela de Cervantese. Zasazuje autora do historicko-společenského kontextu 16. a začátku 17. století, kdy došlo k vyhnání morisků ze Španělského království Fillipem III. Zabývá se vlivy, které působily na Cervantesův život a mohly se promítnout do sledované problematiky. Dále jsou analyzovány všechny zmínky o Maurech, moriscích a arabské kultuře ve třech dílech z Cervantesovy rozsáhlé tvorby, v románu Důmyslný rytíř don Quijote de la Mancha, v dramatu Život v Alžíru (Los Tratos de Argel) a v pastýřském románu Galatea. Zmínky jsou rozdělené do jednotlivých kapitol podle pozitivního, objektivního a negativního vyznění postoje k moriskům. Analýzy z jednotlivých kapitol vytvářejí názor Miguela de Cervantese na otázku morisků. Zjišťuje se, že v autorově literární tvorbě se výrazně reflektuje vliv soužití křesťanské a muslimské kultury ve Španělsku, jeho životní zážitky i historické události vyhnání morisků. Klíčová slova moriskové, Maurové, Don Quijote, Cervantes, baroko, Los Tratos de Árgel, La Galatea, román
Návrat baroka v hispanoamerickém románu 20. století - Asturias, Carpentier, Roa Bastos
Doležalová, Barbora ; Činátlová, Blanka (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
Diplomová práce "Návrat baroka v hispanoamerickém románu 20. století - Asturias, Carpentier, Roa Bastos" interpretuje barokní motivy a principy v moderním hispanoamerickém románu 20. století. Snaží se rovněž vyložit, jak se tyto prvky oproti historickému baroku mění, přetváří, popřípadě jakou jinou funkci získávají. Východiskem práce byla snaha přehodnotit a kriticky nahlédnout literární teorie, které návrat baroka v Hispánské Americe popisují, protože jejich přístup je často zobecňující a reduktivní. V interpretaci jsme postupovali obdobným způsobem jako Josef Vojvodík ve své publikaci Povrch, skrytost a ambivalence v případě vztahu baroka, manýrismu a avantgardy. Na začátku práce jsme charakterizovali americké baroko jako takové a snažili jsme se zachytit jeho odlišnosti od baroka evropského. Dále jsme se věnovali esejistice Aleja Carpentiera a pojednali jsme vztah (neo)baroka a zázračného reálna. Alejo Carpentier mylně přisuzuje kontinentu to, co si do něj svou vlastní optikou dosazuje, aniž by si ale byl vědom, že i samotný tento přístup lze označit za barokní. V interpretační části jsme ve vybraných románech (Ztracených krocích Aleja Carpentiera, Panu presidentovi Miguela Ángela Asturiase a Já nejvyšším Augusta Roy Bastose) na jazykové, tematické a motivické úrovni interpretovali barokní...
Agrese a vývoj dětských skupin
Doležalová, Barbora ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato práce pojednává o agresivním chování v souvislosti s dětskými skupinami. První část práce je literárně přehledová, zahrnující různé poznatky týkající se teorií, druhů a příčin agrese. Dále se pak zaměřuje na vývoj a dynamiku skupiny, se zaměřením na školní prostředí, a agresivními jevy, které ve skupině mohou nastat. Následně navrhuje možné formy prevence těchto jevů, které by vedly k jejich utlumení či odstranění. Druhou část práce se věnuje návrhu výzkumu, ve kterém je experimentálně ověřována účinnost vybraného preventivního programu na náhodně vybraném souboru tříd. Klíčová slova: Agrese - teorie agrese - typy a příčiny agresivity - dětská skupina - prevence
Téma lásky v poezii generace 27
Doležalová, Barbora ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
V diplomové práci "Téma lásky v poezii generace 27" jsme interpretovali motiv lásky u tří básníků daného uskupení - u Vicenta Aleixandreho, Pedra Salinase a Luise Cernudy. Zaměřili jsme se na sbírky z období tzv. rehumanizace španělské poezie, ve kterých polidštění znamená návrat milostného tématu a v nichž autoři poukazují na souvztažnost lásky a poezie jako prostředku, jak překonat samotu jedince a vztáhnout se k druhému, ke světu. Nastínili jsme rovněž vliv surrealismu na Vicenta Aleixandreho a Luise Cernudu. Ale vyvrátili jsme tezi, která polidštění španělské poezie této doby vysvětluje pouze vlivem surrealismu, což jsme doložili na příkladu milostné lyriky Pedra Salinase. V průběhu práce jsme se pokusili ukázat, že prvky čisté, odlidštěné poezie z básní nemizí úplně. U Vicenta Aleixandreho jsme charakterizovali lásku jako kosmickou sílu, která hýbe celým světem, vše ničí a přetváří, propojuje. Zdůraznili jsme tělesnost této lásky a popsali jsme styčné body mezi erotismem a uměleckým procesem. U Pedra Salinase jsme interpretovali lásku jako příběh dvou lidí. Tu zakládá dialog mezi milenci, který přetváří jak lyrický subjekt, tak milovanou. Láska spočívá v napětí, v pohybu mezi extrémními póly. Znázornili jsme základní polohy tohoto milostného příběhu a věnovali jsme se rovněž motivu zájmen a...
Poezie Pedra Salinase jakožto dialog se světem
Doležalová, Barbora ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Mašínová, Martina (oponent)
V bakalářské práci "Poezie Pedra Salinase jakožto dialog se světem" jsme se zabývali interpretací devíti sbírek tohoto autora. Výchozím bodem interpretace pro všechny tyto texty byl dialogický charakter Salinasovy poezie. Cílem našeho zkoumání bylo znázornit, jakým způsobem lyrický subjekt v těchto básních vede dialog a k jakým adresátům se obrací. Také jsme ukázali, jaký význam a funkci přisuzoval Pedro Salinas básnickému dialogu a poezii jako takové. V úvodní části jsme stručně charakterizovali osobu Pedra Salinase a generaci 27, do které bývá zařazován. Stručně jsme nastínili některé filosofické teorie Josého Ortegy y Gasseta (nepřetržitý proces sebetvoření, perspektivismus, odlidštění umění) a ukázali, do jaké míry tyto myšlenky ovlivnily tvorbu Pedra Salinase. V hlavní části práce jsme zdůvodnili, proč považujeme Salinasovy básně za dialogické a popsali jsme charakter tohoto dialogu. Postupně jsme zkoumali dialog lyrického subjektu s věcmi, s milovanou a s Pozorovaným. Na příkladech básní jsme znázornili, že tento dialog má odhalit skrytou realitu adresátů, respektive obohatit se o jejich úhel pohledu. Pokusili jsme se doložit, že Salinasův lyrický subjekt se snaží adresáty v poezii zvěčnit a skrze poezii pochopit. Poukázali jsme na paralelu mezi láskou a poezií, mezi činností světla a poezií....
Psychologické profilování pachatele v průběhu vyšetřování závažné trestné činnosti s důrazem na sexuálně motivované trestné činy
Doležalová, Barbora ; Boukalová, Hedvika (oponent) ; Netík, Karel (vedoucí práce)
Psychologicka intervence se uplatnuje v ruznych oblastech forenznf praxe. Metoda psychologickeho profilovanf se zameruje predevsfm na identifikaci pachatele, nicmene muze prispet i v prubehu vysetrovanf trestnych (inu, kdy se psycholog uplatnuje v roli konzultanta. V dalsf fazi trestnfho Nzenf, pri rozhodovanf soudu, psycholog figuruje v roli soudnfho znalce. Predkladana prace se zabY'va pNnosem psychologie predevsfm v pocatecnfch fazfch vysetrovanf, kdy bY'va pNslusny znalec prizvan k vytvorenf profilu neznameho pachatele. Metoda psychologickeho profilovanf se vsak uzfva i k sestavenf profilu znameho pachatele, proto se muze dobre uplatnit i v dalsfm prubehu vysetrovanL Profilovanf Ize oznacit za samostatnou kapitolu v konzultacnf cinnosti psychologa. Vedle osobnfho zajmu 0 predkladanou problematiku byly podnetem pro zpracovanf daneho tematu jiz obhajene zaverecne prace na katedre psychologie, ktere se zabyvajf pNnosem psychologie v oblasti forenznfch ved. Aby prace rozsirovala doposud zpracovana temata a stala se inspirad pro dalsf autory, bylo obecne tema psychologickeho profilovanf zavaznych trestnych cinu zamerne orientovano na uzsf oblast profilovanf sexualne motivovanych deliktu. Cflem prace je tedy shrnout zakladnf poznatky 0 vyvoji a aplikaci metody, prinest vhled do problematiky profilovanf dflCf...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
23 Doležalová, Barbora
2 Doležalová, Blanka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.