Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 211 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Laboratorní práce ve výuce biologie jako prostředek rozvoje vybraných klíčových kompetencí žáků
Nováková, Monika ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tématem diplomové práce je Laboratorní práce ve výuce biologie jako prostředek rozvoje vybraných klíčových kompetencí žáků. Práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část je členěna na pět kapitol. První kapitola shrnuje problematiku kurikulárních dokumentů České republiky. Druhá kapitola je věnována výukovým metodám s podrobnějším popisem metod využitých v empirické části práce. Zbývající kapitoly jsou orientovány na téma pohybového aparátu a popisují jednotlivé typy jeho dysfunkcí. Hlavním cílem empirické části práce je vytvořit návrh laboratorního cvičení, s tématem: Dysfunkce pohybového aparátu. Tato laboratorní práce je navržena tak, aby rozvíjela vybrané klíčové kompetence žáků a zároveň umožnila zjistit, zda žáci zvolenými klíčovými kompetenci disponují. Přítomnost odpovídajících konkrétních dovedností žáků je zjišťována metodou dotazníkového šetření určeného pro učitele, účastnících se výzkumu. Druhá část empirické práce vyhodnocuje vlastní laboratorní měření 85 žáků a umožňuje orientační zjištění procentuálního zastoupení jednotlivých dysfunkcí pohybového aparátu u žáků středních škol. Výsledky práce ukazují nejnižší četnost osvojení dovedností odpovídajících kompetenci komunikační. Analýza naměřených dat pohybového aparátu pak zjistila fyziologický stav bez přítomnost...
Rozvoj a vzdělávání pracovníků společnosti XYZ v kontextu talent managementu
Lešikar, Adam ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na rozvoj a vzdělávání talentovaných pracovníků společnosti XYZ. Jejím cílem je vytvořit pro reklamní agenturu XYZ prakticky využitelný nástroj, který jí usnadní identifikaci talentovaných pracovníků, výběr vhodných adeptů pro vedoucí pozice, posuzování jejich klíčových kompetencí a jejich vzdělávání a rozvoj. V první části práce jsou na základě analýzy odborné literatury vymezeny základní termíny a teoretická východiska. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány talentu a nadání, problematice talent managementu včetně různých přístupů a pojetí, základních procesů a aktuálních trendů, dále využití, tvorbě a hodnocení klíčových kompetencí v oblasti řízení lidských zdrojů a tématice rozvoje a vzdělávání pracovníků. Druhá část popisuje samotné kvalitativní výzkumné šetření realizované prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky společnosti XYZ a analýzy poskytnutých dokumentů. Výsledkem je profil talentovaného pracovníka společnosti, kompetenční model obsahující klíčové kompetence pro dvě vybrané pracovní pozice a návrh základního programu vzdělávacích a rozvojových aktivit, které pracovníkům společnosti umožní popsané kompetence získávat a rozvíjet. Navržený kompetenční model je doplněn několika variantami mřížek určených pro hodnocení důležitosti a úrovně...
Implementace technik pro rozvoj naslouchání do třídního kolektivu na 1. stupni ZŠ
Jeřábková, Anna ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační dovedností naslouchání jakožto součástí komunikativní klíčové kompetence. Autorka necílí na situace, kdy žák poslouchá výklad učitele, nýbrž na naslouchání žáků prvního stupně sobě navzájem. Vychází z dlouhodobého vědeckého diskurzu na toto téma. Cílem této práce je nejprve teoreticky představit komunikační činnost naslouchání jako poměrně náročný proces, který, třebaže vyžaduje stejné množství pozornosti a tréninku jako ostatní komunikační činnosti, je v globálním měřítku ve školním kurikulu spíše opomíjen. Teoretická část zároveň předkládá konkrétní návrhy, jak lze rozvoj naslouchání ve třídním kolektivu prvního stupně základní školy podpořit. Výzkumná část, konkrétně pedagogický akční výzkum, vychází z teoretických poznatků. Klade si za cíl pozorovat změny ve vzájemné komunikaci žáků třetího ročníku, kde autorka působí jako asistentka pedagoga, se zaměřením na jejich dovednost naslouchání. Celkem tři etapy akčního výzkumu zachovávají cyklické schéma popis situace, akční návrh, akce a analýza. Akční výzkum je opřený o didaktické hry navržené tak, aby byla během nich tato dovednost žáky samotnými zkoumána a rozvíjena. Zároveň autorka prostřednictvím reflektivních pasáží vyhodnocuje průběh výzkumu a progres žáků v oblasti naslouchání. Realizovaný akční výzkum...
Návrh zlepšení práce managerů
Pokorný, Pavel ; Martének, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera, tedy o souboru mezioborově přenosných schopnosti a jejich důležitosti v současném podnikatelském prostředí. Zjišťuje úroveň klíčových kompetencí manažerů v konkrétním podniku. Obsahuje návody a doporučení, jak zvýšit efektivitu manažerské práce prostřednictvím rozvoje konkrétních klíčových kompetencí
Proposal for Personal Development Plan for Manager Operating in a Small Company
Šabacká, Zuzana ; Mandel, Miroslav (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
The aim of this work is a proposal for the development of a manager in a private company. The means will be to create a functional competency model and then measure the manager's competencies. The theoretical part focuses on the definition of management and the manager's function and the definition of competencies and their classification. It then describes the various stages for creating a competency model and types of education development. The practical part is focused on the description of the company. This is followed by creating a functional competency model and its practical verification. The next step is to measure the current competencies of the manager, based on which a proposal for further education is created.
Profesionalita manažerů
Kostolanský, Petr ; Donocik, Radek (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera, tedy o souboru mezioborově přenosných schopností a dovedností denní potřeby. Obsahuje návody, doporučení a prostředky ke zvýšení efektivity práce manažera prostřednictvím zlepšování jeho klíčových kompetencí.
Metodika filmové a audiovizuální výchovy: Cesta do světa pohyblivých obrazů
Hlavicová, Lucie ; Vondrášková, Markéta ; Forejt, Jiří ; Bednařík, Pavel
Text této publikace přináší vhled do problematiky filmové a audiovizuální výchovy v České republice. Rady a tipy jak lze k výuce na různých stupních neformálního vzdělávání přistupovat, a především přehled dvaceti čtyř inspirativních metod a cvičení, jichž lze ve výuce využívat. Může také sloužit jako inspirace pro formální vzdělávání. Text vychází ze zkušeností dvanácti odborníků s dlouholetou praxí v oboru, kteří předkládají čtenářům z řad pedagogů a lektorů svá know-how ve snaze ulehčit jim v pedagogické praxi. Práce je zaměřena na tvůrčí oblast filmové a audiovizuální tvorby i na práci s filmovou projekcí a následnou analýzou audiovizuálních děl, se kterými mohou pedagogové ve výuce kreativně pracovat. Návody, jak filmovou a audiovizuální výchovu efektivně začleňovat do vyučování, i odkazy na vhodnou literaturu a další lektorskou a metodickou pomoc začínajícím pedagogům.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Únikové hry ve výuce německého jazyka
Hůla, Filip ; Botlík Nuc, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem únikových her a jejich využitím ve výuce. Nejprve byl vytvořen teoretický základ, ve kterém byly detailně rozpracovány jednotlivé složky únikových her. Pochopení všech součástí, jejich funkcí a celého konceptu napomohlo vysvětlit využitelnost únikových her ve výuce, konkrétně nastínit možnosti a limity únikové hry. Ty jsou popsány jak z hlediska technického, tak z hlediska didaktického. únikové hry byly zasazeny do pedagogické teorie, kde nalezly oporu jak v kurikulárních dokumentech, tak v dalších pedagogických principech a teoriích. Charakterizována byla v tomto ohledu role učitele i žáků. Využití únikových her ve výuce bylo konkretizováno z hlediska cizojazyčné výuky, přičemž bylo objasněno, jaké možnosti nabízí únikové hry ve výuce německého jazyka. V rámci praktické části práce byla vytvořena originální úniková hra pro výuku německého jazyka Poklad ve Vídni. Jak indikuje název, úniková hra je zasazena do Vídně, žáci tedy pracují s reáliemi, cizím jazykem a současně rozvíjejí klíčové kompetence. Vzniklá úniková hra byla vytvořena na základě teoretické části, zohlednila všechny důležité složky únikových her, které byly adaptovány pro potřeby výuky. Byly tak zachovány herní prvky, zároveň byly stanovené konkrétní didaktické cíle. Úniková hra byla poté testována...
Využití metody EduScrum ve výuce přírodopisu na základní škole
Čížek, Tomáš ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Nejedlý, Adam (oponent)
Tato práce byla zaměřena na výukovou metodu eduScrum a její využití ve výuce přírodopisu na druhém stupni základní školy konkrétně v sedmém a osmém ročníku. Hlavním cílem bylo charakterizovat tuto metodu a zjistit, jaké uvedli žáci její silné a slabé stránky, co si odnesli pro sebe a jaké hrozby vnímali. Dále také jaké náměty na zlepšení metody měli. Vedlejším cílem bylo vymezit cíle přírodovědného vzdělávání všeobecně a definovat aktivizační metody, mezi které metoda EduScrum patří. Jako výzkumný nástroj byla zvolena upravená SWOT analýza. Výpovědi žáků byly dále zpracovány kvalitativně metodou otevřeného kódování. Výsledek výzkumné části ukázal, že žáci jako hlavní silnou stránku metody EduScrum uvedli týmovou spolupráci. Jako nejslabší stránka byla žáky zmíněna nespolupráce. Tento paradox byl vysvětlen na základě dvou teorií motivace - sebedeterminační a nastavení mysli. Největší přínos bylo pro žáky prohloubení znalostí v daných tématech. Největší hrozbu spatřovali žáci v nespolupráci a na ní navázaných rizicích nestihnutí práce a obdržení špatné známky. Pro zlepšení metody uvedli žáci většinou irelevantní návrhy, které nejsou realizovatelné nebo se neslučují s metodikou EduScrum. Celkově práce podala žákovský pohled na metodu EduScrum, její silné a slabé stránky, individuální přínosy, vnímané...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 211 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.