|
Stabilizační systémy osobních automobilů
Odehnal, Jakub ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje základní stabilizační systémy osobních automobilů. Tyto systémy zasahují do řízení vozidla a zvyšují tak bezpečnost silničního provozu. Hlavními systémy, které tato práce popisuje, jsou ABS, ASR a ESP. Dále jsou zde shrnuty některé přidružené asistenční systémy. V závěru této práce je také pohled na jednotlivé automobilky a jejich přístup k stabilizaci vozidel.
|
|
Systémy bezpečnosti provozu vozidla
Maňák, Radim ; Janda, Marcel (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Stále se zvyšující nároky na aktivní bezpečnost v automobilu a bezpečnost pasažérů si vyžadují neustálý vývoj a zdokonalování technologií. Především elektronické prvky v posledních několika letech dosáhly největšího rozmachu a využití. V současné době se cena elektronického vybavení blíží polovině ceny vozidla. Z hlediska bezpečnosti a spolehlivosti je kladen důraz na nejvyšší kvalitu a bezporuchovost. Zde se budeme zabývat základním rozdělením prvků aktivní bezpečnosti (chassis electrical systems ) a dále otázkou integrace jednotlivých systémů do jednoho celku.
|
| |
| |
|
LED display pro dopravník testbedu I4.0
Rázek, Stanislav ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Sýkora, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem hardware a tvorbou a software pro maticový LED displej, který bude následně použit v projektu barman. LED displej je ovládán pomocí mikrokontroléru. Uchycen je mezi hliníkovými profily, tvořícími jeho rám. Jeho funkce je zobrazování informací a tvorba grafického uživatelského rozhraní výdejního dopravníkového pásu.
|
|
Vliv ESP/ESC na chování vozidla
Weigel, Filip ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá aktivním prvkem bezpečnosti vozidel - ESP. Systém ESP velmi významně pomáhá se stabilizací vozidla při zatáčení. Práce rozebírá modelování, princip fungování brzd, popis podřízených systémů - ABS a ASR, fyzikální jevy a síly, vzorový příklad, rozbor problému, návrh modelu, implementaci modelu a vyhodnocení experimentů s modelem v prostředí UPPAAL. Cílem práce je prokázat, že systém ESP pomáhá stabilizovat vozidlo při zatáčení pomocí simulačního modelu vozidla. Výsledky jsou prezentány v přehledných grafech. Z grafů lze analyzovat chování vozidla s ESP a bez ESP.
|
|
Elektronické stabilizační systémy osobních automobilů
Musil, Jan ; Ambróz, Richard (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány základní elektronické systémy stabilizace. Tyto systémy slouží především k aktivní bezpečnosti v provozu, ale také k jízdnímu pohodlí posádky. Hlavní část práce je zaměřena na systémy ABS, ASR a ESP. Další části jsou zaměřené na ostatní přídavné systémy, které se stále vyvíjí. Součástí této práce je také pohled jednotlivých automobilek a možné kroky do budoucna.
|
|
Dynamická vertikalizace
Ladický, Milan ; Čmiel, Vratislav (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje návrh a konstrukci snímače náklonu dynamického vertikalizátoru. Práce obsahuje popis vertikalizátoru, snímacích komponent a programovatelných desek, které slouží ke komunikaci s počítačem a periferiemi. Je zde vysvětlen princip spojení mezi vertikalizátorem a testovací aplikací, princip snímání pohybů pacienta a princip měření EMG.
|
| |
|
Dynamická vertikalizace
Ladický, Milan ; Čmiel, Vratislav (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje návrh a konstrukci snímače náklonu dynamického vertikalizátoru. Práce obsahuje popis vertikalizátoru, snímacích komponent a programovatelných desek, které slouží ke komunikaci s počítačem a periferiemi. Je zde vysvětlen princip spojení mezi vertikalizátorem a testovací aplikací, princip snímání pohybů pacienta a princip měření EMG.
|