|
Uplatnění marketingu v řízení firem
Pešek, Tadeáš ; Maštera, František (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je provést analýzu současného uplatnění komunikačních nástrojů společnosti GRD servis, s.r.o. a na základě výsledků této analýzy navrhnout odpovídající komunikační mix. Teoretická část se zaměřuje na obecná teoretická východiska marketingové komunikace, přičemž analytická část využívá těchto teoretických poznatků k analýze současného stavu komunikačních prostředků společnosti. Návrhová část po zhodnocení výsledků analýzy nabízí návrhy na zlepšení komunikačního mixu společnost GRD servis, s.r.o.
|
|
Návrh na zlepšení komunikace firmy
Suk, Tomáš ; Křípal,, Lukáš (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá interní komunikací a distribucí informací ve firmě. Analyzuje současný stav komunikace, informační potřeby a poukazuje na nedostatky. Navrhuje opatření ke zlepšení komunikace firmy a distribuce informací především prostřednictvím intranetového systému. Poukazuje na jeho přínosy, možnosti využití a na význam využívání podpory informačních systémů v komunikaci firmy.
|
|
Forenzní analýza komunikačních nástrojů
Lipovský, Tomáš ; Rychlý, Marek (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá technikami a postupy forenzní analýzy se zaměřením na internetovou komunikaci. Součástí práce je porovnání existujících aplikací pro forenzní analýzu komunikačních nástrojů, návrh a implementace vlastní aplikace. Vytvořená aplikace umožňuje získání a filtraci vybraných dat z počítače pro pozdější analýzu.
|
| |
|
Marketingové aktivity obchodního řetězce
Doležel, Jiří ; Burková, Pavlína (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovými aktivitami obchodních řetězců v České republice. Vymezuje základní poznatky o obchodu, marketingu, marketingových komunikacích a základních metodách marketingového výzkumu. Dále se zabývá charakteristikou jednotlivých obchodních řetězců potravinového segmentu se zaměřením na moderní trh, z tradičního trhu se věnuje řetězci COOP. V praktické rovině práce zkoumá marketingové aktivity obchodních řetězců a vytipovává nejlepší příklady, hlouběji se zabývá analýzou marketingových aktivit COOPu na základě přístupu SWOT analýzy. Práce využívá také poznatky z dotazníkových šetření: prostřednictvím internetu a osobního dotazování mezi zákazníky COOPu. Vlastní návrhy obsahují doporučení marketingových aktivit uplatnitelných plošně pro všechny obchodní řetězce na trhu a dále pak konkrétně pro COOP.
|
|
Environmentálny pilier spoločenskej zodpovednosti v chování spotrebiteľov
Lovás, Patrik
Lovás, P. Enviromentální pilíř společenské odpovědnosti v chování spotřebitelů. Diplo-mová práce. Mendelova univerzita v Brně. 2021. Diplomová práce se zaměřuje na výzkum environmentálně zodpovědného chování slovenských spotřebitelů s ohledem na zero waste. Z výsledků kvantitativního šetření (n=454) a hloubkových rozhovorů (n=5) lze konstatovat, že se slovenští spotřebitelé o problematiku ochrany životního prostředí aktivně zajímají, což se odráží i v ochotě poptávat ekologicky šetřené, či zero waste produkty. Z provedených šetření rovněž vyplývá, že je takto uvědomělá poptávka limitována především nevědomostí spotřebitelů o takovéto produkci. Na základě těchto zjištěných skutečností jsou navržena doporučení pro obchodníky v oblasti komunikace, která by uměla takové uvědomělé spotřebitelské chování podpořit a následně navýšit, což je současně i cílem této práce.
|
|
Analýza fungování České filharmonie z hlediska strategické komunikace
Zvěřinová, Sára ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou České filharmonie z hlediska strategické komunikace. Práce předkládá historický vývoj orchestru v kontextu změn na pozici šéfdirigenta a současné fungování instituce z hlediska propojení její vnitřní a vnější komunikace. Práce zkoumá aspekty vnitřní komunikace instituce, následnou integraci vybraných oddělení do organizačního aparátu ČF a způsob komunikace obsahu široké veřejnosti. Nabízí tak komplexní pohled na interakci komunikačních prostředků kulturní instituce v oblasti klasické hudby z hlediska vnitřní i vnější komunikace. Metodologie zahrnuje sběr dat prostřednictvím polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vedoucími pracovníky České filharmonie a marketingový mix. Součástí výzkumu je interní analýza hudebního obsahu tří koncertních sezon a rozbor využívaných komunikačních nástrojů ČF v podobě sociálních sítí, digitálních médií či vizuální identity. Dotazníkové šetření se zabývá vlivem komunikačních nástrojů na rozhodovací procesy posluchačů, jejich vnímání způsobu komunikace ČF a následný dopad na návštěvnost koncertů. Výzkum je zaměřen na období tří koncertních sezon 2018/2019- 2020/2021. Výsledkem práce je propojení tématu podstaty strategické komunikace v kulturním prostředí, způsob vnitřní a vnější komunikace ČF a užití komunikačních nástrojů...
|
|
Zhodnocení současné marketingové komunikace vybraného podniku
OLBRICHOVÁ, Monika
Diplomová práce je zaměřena na podnik DUDÁK - Měšťanský pivovar Strakonice a.s. Cílem je zhodnotit současnou marketingovou komunikaci zkoumaného podniku z hlediska vybraných faktorů a navrhnout případné změny. Primární data byla získána pomocí dotazníkového šetření, které probíhalo online formou. Jednalo se o kvantitativní metodu výzkumu s nepravděpodobnostním výběrem respondentů. Dotazník byl určen pro konzumenty piva, a tedy osoby starší 18 let. Otázky byly zaměřeny na marketingovou komunikaci obecně, a poté samozřejmě i přímo ve spojitosti s pivovarem Dudák. Výsledky sebraných dotazníků sloužily jako podklad pro vyhodnocení aktuální marketingové komunikace pivovaru. Na základě této analýzy byla navržena konkrétní opatření vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace vybraného podniku.
|
|
Komunikace ve vybraném podniku
PROKEŠ, Tomáš
Cílem práce je analýza systému komunikace ve vybraném podniku a návrh změn pro zlepšení tohoto systému. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které se vztahují ke komunikaci, které jsou následovány procesem a členěním komunikace. V praktické části je nejprve provedena charakteristika zkoumaného podniku XY. Poté je analyzován současný stav komunikace ve vybraném podniku pomocí řízeného rozhovoru s manažerem. Tato část je následována dotazníkovým výzkumem. Při tomto výzkumu byl zjištěn pohled zaměstnanců na kvalitu a spokojenost s komunikací. Na základě výsledků zjištěných při výzkumu budou společnosti navrženy možné změny, které by pozitivně ovlivnily aktuální stav komunikace.
|
|
Vývoj komunikační strategie značky LaFormela od jejího založení do současnosti
Novák, Šimon ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce práce ,,Vývoj komunikační strategie značky LAFORMELA od založení do současnosti" je věnována analýze vývoje komunikační strategie značky LAFORMELA, založené v roce 2010 a v současnosti vedené duem designérů Miroslavou Kohutiarovou a Antonínem Soukupem. Hlavním cílem práce je analyzovat komunikační nástroje, které během sledovaného období mezi lety 2010 a 2018 značka začala používat. Autor tyto nástroje kriticky je hodnotí a navrhuje funkční řešení, které by využívání těchto nástrojů zefektivnilo. Práce se skládá z pěti kapitol. V první kapitole se autor věnuje definici termínů móda a fashion marketing. V druhé kapitole se zaměřuje na marketingovou teorii značky a aplikuje ji na značku LAFORMELA. Představuje její aspekty, které doplňuje SWOT analýzou a navazující maticí EFE. Ve třetí kapitole se zaměřuje na marketingový mix značky. Čtvrtá kapitola je věnována komunikační strategii značky. Autor v této kapitole definuje jednotlivé komunikační nástroje, které kriticky hodnotí, a doplňuje je milníky, které ve vývoji značky považuje za významné. V poslední kapitole autor na zkoumá výsledky obsahové analýzy a odpovídá na předem stanovené výzkumné otázky, které doplňuje komunikačním doporučením.
|