Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Percepce znevýhodněného prostředí adolescenty z "vyloučené" lokality - Případ Josefov
Hofman, Patrik ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Jozová, Magdalena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat fenomén sociálního vyloučení v kontextu historické vojenské pevnosti Josefov, která nyní tvoří část města Jaroměř. Jedná se o kvalitativní případovou studii zkoumající projevy sociální exkluze a stigmatizace v této oblasti. K tomuto účelu je využito polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s mladými obyvateli Josefova a zástupci jaroměřských institucí. Výsledky práce ukázaly, že sociální exkluze se projevuje především u romské části obyvatel. Stav budov v Josefově souvisí s teorií rozbitých oken, jejíž projevy podporují sociální vyloučení a teritoriální stigmatizaci. Bylo zjištěno, že mladí lidé žijící v Josefově mají smíšené pocity vůči svému bydlišti, kde se setkávají převážně s negativními reakcemi ze strany okolní společnosti. Stigma vyloučené lokality znemožňuje plnou integraci romských obyvatel do širšího sociálního rámce a prohlubuje spirálu sociální exkluze. V závěrečné části studie je zdůrazněna nutnost destigmatizace Josefova. Zjištění tak naznačují, že řešení problémů spojených se sociálním vyloučením vyžaduje komplexní přístup, který bude zohledňovat specifika konkrétní oblasti a požadovat změny v percepci sociálně vyloučených lokalit. Práce tak přispívá k širšímu pochopení sociální exkluze a bariér jejího řešení v rámci české společnosti na...
Podpora vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků ve vybrané základní škole
Cipryánová, Ludmila ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku podpůrných strategií využívaných k podpoře vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků ve vybrané ZŠ. V teoretické části vymezuje základní definici sociálního znevýhodnění, pojem sociálně znevýhodněný žák a příčiny školního selhávání z důvodů sociálního znevýhodnění. Seznamuje se základními projevy sociálního znevýhodnění a bariérami, které v procesu vzdělávání způsobuje. Blíže specifikuje problematiku romského etnika. Nabízí krátký exkurz do historie Romů, popisuje specifika romské rodiny, výchovu dětí i postavení jednotlivých členů romské rodiny. Dále se věnuje problematice vzdělávání Romů a systému podpůrných opatření. V kontextu se zadáním této diplomové práce poté popisuje podpůrné strategie využívané ve vzdělávání romských sociálně znevýhodněných žáků. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem je realizována podpora vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků ve vybrané ZŠ. Za použití metody polostrukturovaného rozhovoru bylo zjištěno, jaké podpůrné mechanismy ZŠ využívá a s jakým efektem. Dále jaké možnosti podpory nepoužívá a z jakého důvodu. Celkový obraz podpory vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků pak dokresluje otázka dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků této školy v oblasti romského etnika. V závěru práce...
Postoj Romů vůči zdravému životnímu stylu
HOFMANOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá tématem "Postoj Romů vůči zdravému životnímu stylu". Pro získání informací bylo využito metody kvantitativního šetření s využitím techniky dotazníku. Díky tomu je možné v práci představit postoje čtyřiceti respondentů a jejich prostřednictvím i jejich rodin. Výzkum se zaměřil na oblast stravy, pohybu, spánku, trávení volného času a také na rizikové faktory zdravého životního stylu, kam řadíme užívání tabákových výrobků, konzumaci alkoholu a užívání drog. Cílem bylo zmapovat povědomí respondentů o zdravém životním stylu a jeho složkách, jak jsou zásady zdravého životního stylu dodržovány u respondentů a jejich rodin, jaký mají názor na rizikové faktory a zda se tato tvrzení projevují i v rámci každodenní rutiny respondentů a členů jejich rodiny.
Komparace přístupu České a Slovenské republiky k nucené sterilizaci romských žen
Slaninová, Lucie ; Klípa, Ondřej (vedoucí práce) ; Kolenovská, Daniela (oponent)
Bakalářská práce je komparativní dvoupřípadovou metodou zabývající se porovnáním přístupu České a Slovenské republiky k nezákonným sterilizacím romských žen, jež na jejich území probíhaly po několik dekád. Sterilizace je lékařský zákrok znemožňující reprodukci člověka a praxe vykonávání sterilizací romským ženám byla zavedena v období sedmdesátých let v Československu. Důvody plynuly již z minulosti, a to že i přes několik století snah o asimilaci panovaly a stále panují rozdíly mezi majoritní společností a romským etnikem. Sterilizace je eugenický nástroj sloužící ke kontrole reprodukce obyvatelstva a kvalitě populace. Jedná se však o porušení lidských práv, když je člověku omezeno právo na rozmnožování. Proto musely obě republiky přijmout opatření k nápravě praxe výkonu sterilizací. Politika sterilizací byla dlouho zamlčována, avšak na začátku tohoto tisíciletí začalo docházet ke stížnostem a angažovanosti obětí nezákonných sterilizací s požadavky na odškodnění. Státní orgány obou republik tedy začaly jednat. Nejprve probíhalo vyšetřování na Slovensku, které započalo v roce 2003, o dva roky později bylo vydáno stanovisko českého Veřejného ochránce práv. Také mezinárodní a neziskové organizace začaly vytvářet tlak na obě vlády s cílem ukončení a nápravy praxe nezákonných sterilizací. Oběti začaly...
Přístupy ke vzdělávání sociálně znevýhodněných v České republice a na Slovensku
Pekárková, Hana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním sociálně znevýhodněných v prostředí České republiky a Slovenska. Představuje přístupy a podpůrná opatření obou zemí. Pozornost věnuje současné situaci ve vzdělávání sociálně znevýhodněných na různých stupních škol. Popisuje afirmativní akce, ke kterým v České republice patří např. přípravné třídy a asistenti pedagoga, na Slovensku nulté ročníky, asistenti učitele a celodenní výchovný systém. Práce se také zabývá několika projekty zaměřenými na sociálně znevýhodněné, jedním projektem na podporu romských dětí realizovaným v České Republice a třemi projekty zaměřenými na vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí, podporu jejich rodičů a pedagogů, které se realizovaly na středním Slovensku v letech 2011-2015. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, sociální znevýhodnění, Romové, afirmativní akce, přípravná třída, asistent pedagoga, celodenní výchovný systém
Rasové předsudky u studujících pražských gymnázií
Kratochvílová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá výzkumem rasových předsudků žáků pražských gymnázií. V teoretické části práce je nejprve analyzována adolescence jako specifické vývojové období, dále je popsán profil žáka gymnázia na základě rozboru Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k formování a upevňování světového názoru, postojů a hodnotové orientace žáků. V rámci teoretické části je také zkoumána oblast předsudků a předsudečného myšlení. Empirická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu předsudečného myšlení žáků dvou pražských gymnázií, metodologii šetření a vyhodnocení výsledků.
Rom, který si splnil svůj sen
Štěpánek, Roman ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Richard Sivák se ve svém vzdělání dostal až na vysokou školu, kde prozatím přerušil své vzdělávání. Stále ale přemýšlí o tom, že bude ve vzdělávání pokračovat. Učitele vždy hodnotil podle toho, jak dokážou podat výklad, podle toho, jakým způsobem hodnotí žáka a jejich přísnost chápe jako nedílnou součást vzdělávání, jejíž smysl je žáka přimět, aby se víc snažil a naučil. V každé třídě vždy zažíval přijetí a navazoval přátelské vztahy s ostatními žáky a učiteli a nikdy se nesetkal s žádným projevem rasové nesnášenlivosti. Učení mu šlo, aniž by se musel více učit. Vzdělání vnímá jako způsob osobní seberealizace a zároveň jako cestu, k lepšímu uplatnění na trhu práce. Jeho socializace probíhala v majoritním prostředí a díky tomu získal potřebné kompetence k tomu, aby se dokázal v majoritní společnosti uplatnit a cítit dobře. V současné době se ve volném čase učí švédsky, neboť má ve Švédsku příbuzné. Print to PDF without this message by purchasing novaPDF (http://www.novapdf.com/)
Přístupy ke vzdělávání romských žáků
Vernerová, Jitka ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tato diplomová práce na téma "Přístupy ke vzdělávání romských žáků" se zabývá vzděláváním Romů jako nástroj prevence kriminality tohoto etnika. Cílem diplomové práce je na základě osobních zkušeností zhodnotit praktické uplatnění státních strategií projektu Prevence kriminality. Na konkrétním příkladu ve vybrané lokalitě je ukázáno, jakým způsobem je možné s těmito projekty pracovat. Práce je členěna na dvě části. První část se věnuje historii Romů na území českých zemích a vztahem tohoto etnika ke kriminalitě. Druhá část se zabývá projektem Prevence kriminality, který je nejprve teoreticky vysvětlen. Následuje praktická část, ve které je ukázáno, jak je tento program pojat ve vybrané lokalitě.
Pastorační a bohoslužebná činnost církví v rámci romské komunity
Koucká, Dana ; Vik, Dalibor (vedoucí práce) ; Vogel, Jiří (oponent)
v českém jazyce Ve své bakalářské práci se zaměřuji na pastorační a bohoslužebné aktivity církví v romské komunitě. Na začátku hovořím o romské historii, dále o pastoraci a sociální práci a nakonec rozebírám duchovní činnosti v rámci romské komunity, organizované jak českou, tak i romskou populací. V části praktické se pak zaměřuji na rozhovory s duchovními, jež se v této komunitě pohybují. Mezi romskou menšinou se již sama delší dobu pohybuji při různých kulturních a náboženských událostech. Je pro mě důležité, že se mohu ve své práci podělit i osobní zkušenosti. Cíle práce jsou v rámci rozhovorů s duchovními následující: 1) Zjistit, jaké prospěšné aktivity pořádá církev pro romskou komunitu 2) Zjistit, jak funguje spolupráce s Romy na církevních aktivitách 3) Objasnit specifika romské spirituality

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.