Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktický potenciál projektového pojetí výuky publicistického stylu a mediální výchovy na SŠ
Černý, Matouš ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je na základě vlastní pedagogické praxe popsat a zanalyzovat možné přínosy projektového pojetí výuky publicistického stylu a mediální výchovy na SŠ. První, teoretická část se zabývá nejprve rolí médií a masmédií v moderní společnosti s důrazem na aktuální stav mediálního prostředí v ČR a na zvyklosti žáků a žákyň SŠ v konzumaci mediálních obsahů. Následuje vymezení pojmů mediální gramotnost a mediální výchova, soubor veřejně dostupných inspiračních zdrojů, kurikulární zakotvení tématu a pohled waldorfské pedagogiky. Poskytnut je také základní vhled do charakteristiky publicistického stylu a projektové výuky. Druhá část práce se věnuje popisu a reflexi projektu tvorby třídního studentského časopisu na Waldorfském lyceu v Praze. Nejprve jsou představeny principy autoevaluace učitele a zásady metodiky 3A (anotace-analýza-reflexe), dále je popsána geneze a kontext popisovaného projektu, jeho průběh a reflexe. Žáci*žákyně v projektu objevovali*y zákonitosti fungování novinářské redakce - sami*y rozhodovali*y o náplni i vizuální podobě časopisu, psali*y texty, navzájem si je editovali*y i korigovali*y a produkčně se podíleli*y i na samotném vydání časopisu. Na konci práce jsou shrnuty hlavní klady a zápory takto pojaté výuky a navrženy její možné alterace. Celkově může práce...
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet : na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Smrčková, Dana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švec, Štefan (oponent)
Diplomová práce "Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje" pojednává o školních mediálních aktivitách žáků a studentů škol primárního a sekundárního vzdělávání, a to se zaměřením na české prostředí. Problematika je zasazena do širšího kontextu mediální gramotnosti, potažmo mediální výchovy, přičemž výklad akcentuje její produkční směr. Stěžejní kapitoly historicko-teoretické části představují nástin vývoje školních médií od jejích počátků do současnosti. Praktická část mapuje povahu školních mediálních krajin Olomouckého a Ústeckého kraje. Výzkumné šetření se zaměřuje především na výskyt školních mediálních aktivit, formy jejich výstupů a charakteristiky jednotlivých typů školních médií, věnuje se zejména současným trendům ve vydávání školních a třídních časopisů, jejich tematickému a žánrovému profilu a sumarizuje důvody, které brání realizaci školních mediálních aktivit. Na základě shromážděných poznatků a dat vyvozuje typologii školních médií, kritéria jejich možné kategorizace a začleňuje je do mediálního systému. Diplomová práce je tak příspěvkem ke studiu školních médií a představuje bázi, z níž lze vycházet při dalším zpracování tematiky.
Pokrok v oblasti vydávání malých časopisů
Podzimek, Jan ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Pokrok v oblasti vydávání malých asopis AUTOR: Bc. Jan Podzimek KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Ivo Sy išt , Ph.D. ABSTRAKT: Malé asopisy vydávané dobrovolníky jsou fenoménem. Vznikají a zanikají bez v tší kontroly a regulace. Práce navazuje na bakalá skou práci Malé asopisy a mapuje podobu a vývoj r zných malých asopis po p ti i dvaceti letech. V práci jsou malé asopisy zasazeny do kontextu skautské výchovné metody. U školních asopis je na základ výsledk sout že sCOOL web 2015 odhadnuto jejich procentuální zastoupení na školách. KLÍ OVÁ SLOVA: malý asopis, školní asopis, oddílový asopis, mediální výchova, pokrok Souhlasím s p j ováním diplomové práce v rámci knihovních služeb.
Podněty z pedagogiky Célestina Freineta pro naši školu
Váňová, Ivana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na pedagogiku Francouze Célestina Freineta. Teoretická část se nejprve zabývá pojmem alternativní školství a snaží se nastínit charakteristiku jednotlivých druhů škol u nás. Dále se stručně zaměřuje na biografii Célestina Freineta a popisuje základní rysy a principy jeho pedagogiky. Snaží se charakterizovat vyučující metody a techniky typické pro tuto pedagogiku a detailně se zaměřuje na jednu z nich, kterou je školní časopis. Praktická část dokumentuje případovou studii jedné freinetovské švýcarské školy. Popisuje metody a techniky, které zde využívají, zvláště pak tvorbu školního časopisu. Druhou část praktické části tvoří experiment uskutečněný ve 2. třídě jedné české školy. Experiment se zaměřuje na konkrétní techniku volného psaní a možnosti začlenění techniky třídního časopisu ve výuce na běžných českých školách.
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Smrčková, Dana ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Resumé Školní média tvoří specifické teritorium mediální krajiny, za určitých okolností je přitom lze považovat za organizační média, jež tvoří součást občanského mediálního sektoru, nebo za média alternativní. Ze školy potom činí svébytný typ veřejné sféry. V českém prostředí má tvorba školních médií poměrně dlouhou tradici. První školní média měla formu školních nebo třídních časopisů, které se začaly objevovat v polovině 19. století. Zpočátku vznikaly především z iniciativy žáků a studentů, jejich sepjetí se školou se v průběhu času proměňovalo a bylo ovlivňováno zejména školní praxí a politickou situací. Vydávání školních časopisů tak bylo podporováno, tolerováno, postihováno i podřizováno dohledu. Produkční mediální tvorba jakožto součást zárodečné podoby mediální výchovy se objevuje až v 80. letech 20. století. Po listopadu 1989 se spektrum školních médií rozšířilo. Vedle školních a třídních časopisů a příležitostných žákovských a studentských relací ve školním rozhlasu začalo být organizováno samostatné školní rozhlasové i televizní vysílání, s rozšířením informačně komunikační techniky se objevují školní internetová média. Rozvíjí se také další školní mediální aktivity, jako je přispívání žáků a studentů na web školy nebo jejich spolupráce s profesionálními médii. V souvislosti s diskusí o potřebě...
Školní média v životě školy
TROLLEROVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá školními médii realizovanými studenty a pedagogy na školách. V úvodu práce jsou stručně definovány základní pojmy a hlavní druhy školních médií. Krátce jsou popsána specifika jednotlivých školních médií a jejich obsahová náplň. Další kapitoly jsou věnovány přehledu vývoje a historii školních médií v průběhu let u nás. V teoretické části práce jsou zmíněna i nejčastější témata, kterým se školní média věnují a motivační faktory, které jejich vznik ovlivňují. Část práce rozebírá vybrané školní dokumenty a zejména Rámcový vzdělávací program z hlediska možností využití školních médií v rámci výuky mediální výchovy na školách základního a gymnaziálního typu. Druhá polovina práce je věnována konkrétní případové studii, ve které jsou prezentovány výsledky z provedeného výzkumu. V samotném výzkumu je hlouběji analyzován jeden konkrétní druh školního média, a to školní televize na Gymnáziu Příbram. Cílem provedeného výzkumu je zjistit, jakým způsobem probíhá příprava, plánování a realizace školního zpravodajství. Snahou práce je také popsat, kdo se stává školním zpravodajem a z jakých důvodů, jaké je technické vybavení školy a jaký ohlas má školní televize u svých diváků.
Svět středoškolských studentů pohledem školních periodik
Malkovská, Barbora ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce je zaměřena na průzkum studentské žurnalistické tvorby a její srovnání s obsahem celostátních časopisů určených dětem a mládeži. Stěžejním cílem práce je zjistit, do jaké míry se jednotlivá témata ve školních a celostátních časopisech prolínají; jaká témata se nejčastěji v celostátních časopisech objevují a do jaké míry je studenti (středních) škol ve své žurnalistické tvorbě přejímají. První (teoretická) část práce má za úkol charakterizovat princip a hlavní poslání školních časopisů, tedy k čemu slouží a jaké jsou jejich hlavní přínosy pro studenty, či další čtenáře. Dále jsou v této části blíže specifikovány časopisy pro mládež z hlediska hlavní cílové skupiny čtenářů, obsahu a relevantních témat, jazykové formy, atd. Teoretická část rovněž vysvětluje základní pojmy, jako jsou zpravodajské hodnoty a stereotypy v mediální prezentaci, které budou následně využívány v práci analytické. Cílem praktické části je provedení stručné charakteristiky zkoumaného vzorku studentských a celostátních časopisů včetně kritérií jejich výběru a zejména pak provedení obsahové analýzy, tzn. prozkoumání nejdůležitějších a nejfrekventovanějších témat, kterým se zkoumané časopisy věnují. Výsledky analýzy budou sloužit jako východiska pro následnou komparaci, tzn. jaká témata jsou školním a celostátním časopisům...
Pokrok v oblasti vydávání malých časopisů
Podzimek, Jan ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Pokrok v oblasti vydávání malých asopis AUTOR: Bc. Jan Podzimek KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Ivo Sy išt , Ph.D. ABSTRAKT: Malé asopisy vydávané dobrovolníky jsou fenoménem. Vznikají a zanikají bez v tší kontroly a regulace. Práce navazuje na bakalá skou práci Malé asopisy a mapuje podobu a vývoj r zných malých asopis po p ti i dvaceti letech. V práci jsou malé asopisy zasazeny do kontextu skautské výchovné metody. U školních asopis je na základ výsledk sout že sCOOL web 2015 odhadnuto jejich procentuální zastoupení na školách. KLÍ OVÁ SLOVA: malý asopis, školní asopis, oddílový asopis, mediální výchova, pokrok Souhlasím s p j ováním diplomové práce v rámci knihovních služeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.