Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klamavá reklama u rychloobrátkového zboží
Teprtová, Irena ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
První teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se týká hospodářské soutěže, druhá kapitola regulace reklamy v české legislativě a komunitárním právu, třetí kapitola popisuje soukromoprávní úpravu klamavé reklamy, veřejnoprávní úpravu klamavých obchodních praktik a etickou úpravu reklam. Čtvrtá kapitola charakterizuje FMCG. Druhá část je praktická a analyzuje jednotlivé reklamy. První kapitola se týká postupu při samotné analýze. Druhá kapitola se zabývá používáním klamavých údajů v reklamě a třetí kapitola je věnována pravdivým údajům, které jsou způsobilé klamat. Poslední kapitola je zaměřená na reklamní nadsázku.
Soutěžní právo v Ruské federaci
Levý, Jan ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Vozáb, Jakub (oponent)
Práce pojednává o právu hospodářské soutěže (proti nedovolenému omezování soutěže i nekalé soutěži) v Ruské federaci a především srovnává ruskou úpravu s úpravou českou. Obsahuje stručný úvod do systému ruského soutěžního práva, prameny práva apod. Dále jsou jednotlivé kapitoly věnovány základním pojmům (hospodařící subjekt, skupina osob, trh zboží) relevantním z hlediska tohoto odvětví práva. Konečně je analyzována právní úprava zneužití dominantního postavení, dohod narušujících soutěž, kontroly koncentrace, jakož i nekalé soutěže. Poslední kapitola je věnována úpravě dohledu v této oblasti.
Problematika reklamy v podnikání a hospodářská soutěž v rámci EU.
KUPSOVÁ, Jitka
Cílem této práce je soustředit poznatky z oblasti problematiky reklamy v podnikání a hospodářské soutěže v rámci EU. Práce je zaměřena na reklamu jako takovou. Popisuje pojem reklamy, její historii, funkce, cíle{\dots}atd. Dále se pak soustředí na výběr média pro reklamu. Reklama v ČR je právně regulována jak veřejným právem, tak právem soukromým. Zároveň důležitou roli hraje mimoprávní nástroj regulace a to samoregulace za pomoci etických kodexů. Etický kodex reklamy je vydán Radou pro reklamu. Ta dohlíží na etiku a vkus reklamy. Nekalá soutěž vyjadřuje jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu dobrými mravy a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Existuje několik jednání jako je klamavá reklama, podplácení, zlehčování, které označujeme jako nekalou soutěž. Hospodářská soutěž je kontrolována Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Ten vytváří podmínky pro podporu a ochranu. V případě porušení hospodářské soutěže existuje regulace soutěžním právem. Jako porušení chápeme například zneužití dominantního postavení, spojování soutěžitelů a zakázané dohody. V rámci práva existují sankce v případě porušení hospodářské soutěže i nekalé soutěže. Co se týká stavu reklamy v EU, pak existuje několik směrnic upravující reklamu. Globálně ale lze říci, že stav reklamy v EU je obdobný stavu v ČR.
Neoprávněné užití ochranné známky
Pásková, Hana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Práce se zabývá porušováním práv z ochranné známky napodobením na pozadí právní úpravy nekalé soutěže a známkového práva. Protože se jedná o oblast z velké části normativně neupravenou, jsou zásadní otázky zkoumány v kontextu vývoje judikatury, a to jak československé, české, i evropské. Práce je doplněna také obrazovými přílohami.
Delusive Advertisement in Unfair Competition
Vazanová, Zuzana ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Cílem práce je vymezit a ohraničit hospodářskou soutěž v rámci obchodního práva. Soustředit poznatky o klamavých praktikách využívaných v reklamě, kterými může být spotřebitel ovlivněn. Vymezení ochranných prostředků proti nekalé reklamě se zaměřením se na spotřebitele. V práci jsou obsaženy i názorné příklady z praxe.
Aggressive commercial practicies
Tomanová, Magdaléna ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Diplomová práca hodnotí účinnosť právnych nástrojov, ktoré zamedzujú používaniu agresívnych obchodných praktík. Práca je rozdelená do dvoch hlavných častí, z ktorých prvá sa venuje ochrane pred agresívnymi obchodnými praktikami vo vzťahu medzi súťažiteľom a spotrebiteľom a druhá časť sa venuje ochrane pred agresívnymi praktikami medzi súťažiteľmi navzájom. Každá časť porovnáva európsku právnu úpravu ochrany pred agresívnymi obchodnými praktikami (a to aj prostredníctvom európskej legislatívy implementovanej do českého práva) s úpravou americkou. Prvá časť diplomovej práce sa venuje ochrane spotrebiteľa pred agresívnymi obchodnými praktikami. V európskom práve ho tvorí hlavne smernica o nekalých obchodných praktikách. V českom práve tvorí verejnú ochranu spotrebiteľa zákon o ochrane spotrebiteľa a zákon o regulácii reklamy. Súkromnoprávnu ochranu pred agresívnymi obchodnými praktikami tvorí ustanovenie o nekalej súťaži z obchodného zákonníka. Ochrana osobnosti, súkromia a osobných údajov je ďalšou formou ochrany pred agresívnymi praktikami. V americkom práve je nositeľom ochrany spotrebiteľa vo verejnom práve Federálna obchodná komisia. V súkromnom práve sa spotrebitelia domáhajú nápravy pred súdom prostredníctvom žaloby na torts. Vo vzťahoch medzi súťažiteľmi prebieha ochrana pred agresívnymi obchodnými praktikami prostredníctvom ochrany hospodárskej súťaže, a to ustanoveniami o nekalej strane tiež kartelovým právom. Kartelové právo je na európskej tvoria články 81 a 82 Zmluvy o ES a v českom práve zákon na ochranu hospodárskej súťaže. Nekalá súťaž v americkom práve je aj medzi súťažiteľmi upravená v práve torts. Kartelové právo tvoria americké antitrust laws a jeho predstaviteľmi je federálna obchodná komisia a Ministerstvo spravodlivosti. Posledná časť diplomovej práce sa venuje agresívnymi praktikami v ponukách pobytových zájazdov a agresívnej reklame určenej deťom, ktoré častými príkladmi agresívnych obchodných praktík v praxi.
Právní ochrana software a perspektivy dalšího vývoje 
Toufar, Pavel ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Čerych, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi právní ochrany počítačového programu a samotnou právní povahou tohoto nehmotného statku. Diskutována je jak ochrana autorskoprávní, která je celosvětovým standardem ochrany počítačových programů, tak i další možné formy jako ochrana patentová a ochrana prostřednictvím ustanovení o nekalé soutěži. Jednotlivé formy jsou hodnoceny dle jejich vhodnosti pro ochranu počítačového programu i z hlediska možných praktických dopadů na odvětví informačních technologií. Obsahem práce je také kritický pohled na schopnost tradičního modelu distribuce a ochrany počítačového programu čelit rapidnímu technickému vývoji v digitální éře. S ohledem na tuto skutečnost jsou zmiňovány některé modely alternativní (SaaS, Free Software) a analyzována je také jejich praktická použitelnost a vyhlídky dalšího vývoje.
Vybrané skutkové podstaty nekalé soutěže v rámci generální klauzule
Jakubíčková, Věra ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Cupka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá nepojmenovanými (soudcovskými) skutkovými podstatami nekalé soutěže, jako je lavina, prémiování, obtěžování spotřebitele, projevy nekalé reklamy atd. Dále je nastíněn vývoj nekalé soutěže, subjekty nekalé soutěže a rozebrána generální klauzule. V následujících kapitolách je pojednáno o vztahu ke směrnici o nekalých obchodních praktikách a soukromoprávních prostředcích ochrany proti nekalé soutěži. Autorka se věnuje i plánované právní úpravě nekalé soutěže v novém občanském zákoníku a navrhuje změny de lege ferenda.
Role velkých podniků v ekonomice
Ščamburová, Mária ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Antoš, Ondřej (oponent)
Abstrakt Cílem diplomové práce je posoudit, zda Česká republika disponuje opravdu velkými podniky ve zpracovatelském průmyslu a analyzovat přístup vlády k významným ekonomickým subjektům našeho národního hospodářství při současném srovnání s Finskem a Slovenskou republikou. Teoretická část nejprve popisuje vybrané typy tržních struktur a jejich vliv na hospodářskou soutěž a koncepce hospodářské soutěže dle jednotlivých ekonomických škol. Dále se zabývá politikou ochrany hospodářské soutěže, jako i praktikami, které ji narušují. Závěr teoretické části je věnovaný velikostním typům podniků a zájmovým skupinám, které jsou vzájemně propojeny nejenom s významnými podnikatelskými subjekty českého hospodářství. Analytická část úvodem zkoumá vývoj a úroveň tržní koncentrace odvětví zpracovatelského průmyslu České republiky se zaměřením na vztah mezi koncentrací odvětví a velikostí podnikatelských subjektů, které v daném odvětví působí. Následuje část srovnávající největší nefinanční ekonomické subjekty světa dle vybraných kritérií s největšími entitami České republiky, Slovenské republiky a Finska (Příloha č. 1). Závěr analytické části je věnován přístupu vlád těchto tří zemí k významným podnikatelským subjektům na jejich území, který popisuje na příkladech společností Škoda Auto, a.s., ČEZ, a.s., Slovenský plynárenský priemysel, a.s. a Nokia.
Nekalá soutěž v právu Evropské unie
Čillíková, Dana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Jakl, Ladislav (oponent)
Práce je věnovaná vývoji a obsahu práva nekalé soutěže v Evropské unii se zaměřením na nejnovější vývoj a judikaturu. Právo nekalé soutěže je upraveno především směrnicemi, tedy sekundárním právem, a dotváří jej judikatura Evropského soudního dvora. V práci je zahrnut výklad směrnic a judikátů k jednotlivým skutkovým podstatám nekalé soutěže a stručné srovnání právní úpravy v některých členských státech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.