Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etická a právní pravidla reklamy
Machů, Zuzana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá právními a etickými pravidly reklamy, a to nejen v rámci definic a ustanovení právních předpisů a kodexů, nýbrž i z hlediska případů, které byly podle těchto pravidel řešeny. Práce se konkrétně věnuje definici reklamy, vymezení protiprávní a neetické reklamy, popsání a porovnání samoregulace v České republice a ve Spojeném království, včetně kodexů, které tyto samoregulační orgány používají. Okrajově také popisuje samoregulaci v Evropské unii. V práci jsou zachyceny názory spotřebitelů na neetičnost v reklamách a reklamy obecně. Významná část práce se věnuje i analýze stížností a případů přijatých a řešených samoregulačními orgány v České republice a ve Spojeném království a případů řešených českými soudy.
Ženy, děti a reklama - právní a etické aspekty
Stejskalová, Radka ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Ženy, děti a reklama - právní a etické aspekty" se zabývá problematikou zobrazovaní žen a dětí v reklamě. Cílem diplomové práce je zanalyzovat reklamy se zaměřením na zobrazování žen a dětí projednávané arbitrážní komisí ve sledovaném období a navrhnout doporučení do budoucna. Práce se dále věnuje významu právních a etických pravidel, které reklamu regulují a zaměřuje se na obsah regulace žen a dětí.
Porovnání etických a právních pravidel upravujících reklamu
Hübnerová, Daniela ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá reklamou zaměřenou na děti a porovnává právní a etickou regulaci, jimiž je reklama upravena. Nejdříve práce stručně představí regulaci, která se věnuje reklamě, poté se již zaměří na působení dětské reklamy a na specifickou úpravu týkající se právě reklamy, jejímiž adresáty jsou děti. Dále se věnuje významu právních a etických pravidel, které reklamu regulují, a porovnává obsah obou typů regulace opět v zaměření na děti. V této práci jsou také obsaženy příklady rozhodnutí dozorových orgánů ohledně škodlivosti konkrétních reklam a rozbor vybraných v současnosti vysílaných dětských reklam. Důležitou součástí této práce je také výzkum ohledně působení a dopadů reklamy na děti a informovanosti veřejnosti o regulaci dětské reklamy.
Obchodní a právní aspekty ochranné známky v oblasti bezlepkových výrobků
Lášková, Tereza ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá označováním bezlepkových výrobků s důrazem na ochrannou známku. Úvodní kapitola vykresluje specifika výrobků vhodných pro bezlepkovou dietu. Diplomová práce hodnotí a srovnává obchodní a právní aspekty ochranné známky, značky kvality a veřejnoprávně určeného označení. Označení jsou hodnocena v souvislosti s výrobky vhodnými pro bezlepkovou dietu. Závěrečná část je věnována analýze Evropského licenčního sytému.
Klamání spotřebitele v oblasti označování potravin
Nezgodová, Lenka ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá klamáním spotřebitele v oblasti označování potravin. Cílem mé práce bylo u několika vybraných potravinových produktů posoudit, zda vzhledem k jejich označení a umístění v prodejně vybraného obchodníka nedochází ke klamání spotřebitele, a to na základě kontroly povinných údajů uváděných na daném druhu potraviny, analýzy umístění a označení výrobku ve vybraných prodejnách a dotazníkovém šetření obsahujícím otázky vztahující se k zájmu spotřebitelů o údaje uváděné na potravinách a dále k vybraným výrobkům v souvislosti s možným klamáním spotřebitele. Teoretická část práce se pak věnuje především právním předpisům v oblasti označování potravin a právním předpisům a judikátům věnujícím se klamání spotřebitele.
Vliv digitalizace na české mediální právo a právní prostředí
Zápotocký, Jan ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Diplomová práce zachycuje a zhodnocuje proměnu mediálního práva a právního prostředí v rámci přechodu z analogového na digitální vysílání v České republice. Text se zabývá proměnou vysílací legislativy a klade důraz nejen na faktické změny zákonných předpisů, ale rovněž na legislativní proces a na zájmové vlivy, jež výsledné znění zákonů ovlivnily. Úvodem práce charakterizuje vývoj dosavadní právní úpravy, a to jak tuzemské, tak komunitární. V dalších částech odpovídá na otázky, jak významná, srozumitelná a koncepční byla změna mediální legislativy, jak odpovídají tyto změny současným technicko-organizačním požadavkům mediálního trhu, jak digitalizaci ovlivnil kompetenční spor mezi Radou pro rozhlasové a televizní vysílání a Českým telekomunikačním úřadem. V druhé polovině je prostor věnován licenčnímu řízení na nové digitální televize a z něho vycházejícím soudním sporům či srovnání se slovenskou úpravou. U zásadních proměn regulačního rámce diplomová práce doporučuje úpravy de lege ferenda.
Product placement and its legal aspects
Korčeková, Andrea ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Práca sa zaoberá analýzou právnej úpravy product placementu. Na začiatku je vysvetlený pojem product placement zo všeobecného hľadiska. Práca vychádza z chýbajúcej právnej úpravy product placementu v ČR a EÚ v minulosti, kedy bol product placement považovaný za skrytú reklamu. Hlavným cieľom práce je analýza relevantných článkov smernice 2007/65/ES, ktorá pojem ako historicky prvá právne upravuje. Analýza smernice poukazuje na možné problémy pri interpretácii niektorých vágnych pojmov, napr. "významná hodnota", posudzovaní bezplatného poskytovania predmetov, a tiež komplikácie spojené s povinným označovaním. Ďalším cieľom práce je analýza implementácie smernice do českého práva a jej porovnanie so SR. Product placement bol do českého práva transponovaný ako "umístění produktu". Implementácia smernice sa prejavila hlavne schválením nového zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, ale aj v novele zákona č. 231/2001 Sb. SR špeciálny zákon pre nelineárne audiovizuálne mediálne služby nevytvorila, došlo len k novele zákona č. 308/2000 Z. z. a niektorých súvisiacich zákonov. Posledná časť práce spočíva v konfrontácii právnej teórie a praxe uskutočnením prieskumu formou dotazníku. Jej hlavným záverom je upozornenie na fakt, že takmer polovica opýtaných nepovažuje product placement za reklamný nástroj. To zvyšuje dôležitosť účinného označovania product placementu a s ňou súvisiacej ochrany spotrebiteľov.
Aggressive commercial practicies
Tomanová, Magdaléna ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Diplomová práca hodnotí účinnosť právnych nástrojov, ktoré zamedzujú používaniu agresívnych obchodných praktík. Práca je rozdelená do dvoch hlavných častí, z ktorých prvá sa venuje ochrane pred agresívnymi obchodnými praktikami vo vzťahu medzi súťažiteľom a spotrebiteľom a druhá časť sa venuje ochrane pred agresívnymi praktikami medzi súťažiteľmi navzájom. Každá časť porovnáva európsku právnu úpravu ochrany pred agresívnymi obchodnými praktikami (a to aj prostredníctvom európskej legislatívy implementovanej do českého práva) s úpravou americkou. Prvá časť diplomovej práce sa venuje ochrane spotrebiteľa pred agresívnymi obchodnými praktikami. V európskom práve ho tvorí hlavne smernica o nekalých obchodných praktikách. V českom práve tvorí verejnú ochranu spotrebiteľa zákon o ochrane spotrebiteľa a zákon o regulácii reklamy. Súkromnoprávnu ochranu pred agresívnymi obchodnými praktikami tvorí ustanovenie o nekalej súťaži z obchodného zákonníka. Ochrana osobnosti, súkromia a osobných údajov je ďalšou formou ochrany pred agresívnymi praktikami. V americkom práve je nositeľom ochrany spotrebiteľa vo verejnom práve Federálna obchodná komisia. V súkromnom práve sa spotrebitelia domáhajú nápravy pred súdom prostredníctvom žaloby na torts. Vo vzťahoch medzi súťažiteľmi prebieha ochrana pred agresívnymi obchodnými praktikami prostredníctvom ochrany hospodárskej súťaže, a to ustanoveniami o nekalej strane tiež kartelovým právom. Kartelové právo je na európskej tvoria články 81 a 82 Zmluvy o ES a v českom práve zákon na ochranu hospodárskej súťaže. Nekalá súťaž v americkom práve je aj medzi súťažiteľmi upravená v práve torts. Kartelové právo tvoria americké antitrust laws a jeho predstaviteľmi je federálna obchodná komisia a Ministerstvo spravodlivosti. Posledná časť diplomovej práce sa venuje agresívnymi praktikami v ponukách pobytových zájazdov a agresívnej reklame určenej deťom, ktoré častými príkladmi agresívnych obchodných praktík v praxi.
Předávání osobních údajů do zahraničí
Jeřábková, Helena ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Cílem práce je zhodnotit stadium vývoje pravidel předávání osobních údajů z Evropské unie do třetích zemí. V první části práce jsou obsaženy základní informace týkající obecně ochrany osobních údajů včetně klíčových pojmů, základních principů a také právního rámce této úpravy. Druhá část s využitím pojmu "odpovídající úroveň ochrany" popisuje právní mechanismy předávání osobních údajů z EU do třetích zemí. Dále jsou popsány metody takového předávání, které jsou v souladu s požadavkem poskytnutí úrovně ochrany osobních údajů odpovídající úrovni v EU. Třetí část je zaměřena na vývoj jednání mezi Spojenými státy americkými a Evropskou unií o předávání osobních údajů cestujících leteckou dopravou a dosaženou právní úpravu. Práce zároveň identifikuje současné trendy a poskytuje možné cesty vývoje této problematiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.