Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizika a přínosy vyplývající ze vztahu sociálního pracovníka a klientů s mentálním postižením
KUPSOVÁ, Jitka
Práce se zabývá specifiky vztahové problematiky klientů s mentálním postižením v sociálních zařízeních poskytující pobytové služby, klade důraz na vztah mezi klientem a pracovníkem v sociálních službách. Charakterizuje význam mezilidského vztahu pro inherentní důstojnost každého jedince, popisuje kulturní a náboženské zdroje uznání důstojnosti lidí s mentálním postižením v dnešní společnosti. Popisuje způsoby zdravé komunikace, jako nedílnou součást sociálního vztahu, také při prevenci konfliktních situací v pobytovém zařízení. Zjišťuje úskalí nesymetrického vztahu mezi pracovníkem plynoucí z hierarchické struktury organizace, charakterizuje změnu vztahu v rámci procesu deinstitucionalizace. Přibližuje různé náhledy na vztah mezi pracovníkem a klientem v některých klasických i alternativních formách pobytových služeb, zde zastoupených komunitami Archa a camphillskými komunitami. Ve své závěrečné části práce shrnuje rizika a přínosy plynoucí z navázání přátelského vztahu ke klientovi s mentálním postižením, rizika spočívající v nevyváženosti vztahu a nepřirozeného vztahového prostředí pobytových služeb.
Problematika reklamy v podnikání a hospodářská soutěž v rámci EU.
KUPSOVÁ, Jitka
Cílem této práce je soustředit poznatky z oblasti problematiky reklamy v podnikání a hospodářské soutěže v rámci EU. Práce je zaměřena na reklamu jako takovou. Popisuje pojem reklamy, její historii, funkce, cíle{\dots}atd. Dále se pak soustředí na výběr média pro reklamu. Reklama v ČR je právně regulována jak veřejným právem, tak právem soukromým. Zároveň důležitou roli hraje mimoprávní nástroj regulace a to samoregulace za pomoci etických kodexů. Etický kodex reklamy je vydán Radou pro reklamu. Ta dohlíží na etiku a vkus reklamy. Nekalá soutěž vyjadřuje jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu dobrými mravy a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Existuje několik jednání jako je klamavá reklama, podplácení, zlehčování, které označujeme jako nekalou soutěž. Hospodářská soutěž je kontrolována Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Ten vytváří podmínky pro podporu a ochranu. V případě porušení hospodářské soutěže existuje regulace soutěžním právem. Jako porušení chápeme například zneužití dominantního postavení, spojování soutěžitelů a zakázané dohody. V rámci práva existují sankce v případě porušení hospodářské soutěže i nekalé soutěže. Co se týká stavu reklamy v EU, pak existuje několik směrnic upravující reklamu. Globálně ale lze říci, že stav reklamy v EU je obdobný stavu v ČR.
Zneužití mocenského postavení pracovníků v pomáhajících profesích
KUPSOVÁ, Jitka
Bakalářská práce Zneužití moci v pomáhajících profesích si klade za cíl zjistit, zda jsou dodržovány etické kodexy na sociálních a zdravotnických pracovištích poskytujících pobytové služby svým klientům. Dalším cílem této práce je vyzkoumat, jestli zaměstnavatelé těchto organizací poskytují svým zaměstnancům podmínky pro prevenci syndromu vyhoření. Teoretická část práce přibližuje filosofické aspekty etického přístupu ve vztahu mezi pracovníkem a klientem v pomáhajících profesích, definuje různé teorie agrese, její příčiny a projevy u pracovníků přímé péče. Dále shrnuje právní aspekty porušování lidských práv v zařízeních pobytového typu, nastiňuje problematiku standardů sociálních služeb a etického kodexu sociálních pracovníků. Výzkumná část práce obsahuje výsledky dotazníkového šetření, které proběhlo mezi pracovníky přímé péče všech sociálních a zdravotnických zařízení poskytující pobytové služby na Táborsku. Soustředí se na jejich názory a zkušenosti s výskytem projevů agrese na pracovišti, na znalost a ochotu k dodržování standardů kvality a etického kodexu, na kvalitu a charakteristiku jejich vztahu ke klientům a zvládání každodenních konfliktních situací. Zjišťuje dále, jaké jsou možnosti komunikace mezi vedením a zaměstnanci, míru spokojenosti v zaměstnání a možnosti prevence syndromu vyhoření. Pracovníci v sociálních a zdravotnických službách by se měli vyvarovat jakékoliv formy agrese, měli by vycházet z přirozené komunikace v rámci profesní etiky. Pro účinnou prevenci a zvládání konfliktních situací jsou doporučována psychoterapeutická školení. Doporučení pro zaměstnavatele pracovníků v přímé péči spočívá v podpoře profesního růstu a celoživotního vzdělávání zaměstnanců, ve snaze o optimální komunikaci s pracovníky, v předcházení vyčerpání a podpoře relaxačních a volnočasových aktivit svých zaměstnanců. Výstupy bakalářské práce by mohly přispět ke zkvalitnění péče o klienty u odborných pracovníků v zařízeních, které poskytují pobytové služby a mohly by posloužit jako inspirace v další činnosti pracovníků pomáhajících profesí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.