Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výzkum postojů generace Z k módním značkám
Čepelova, Anastasia ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na generaci Z a její postoje k luxusním módním značkám. Její první část se věnuje teoretickému ukotvení klíčových pojmů. Nejprve je v ní rozebrána role módy a luxusu v současné společnosti, následně jsou tyto pojmy vztaženy k luxusním značkám a jejich marketingové strategie. Mimo to se teoretická část věnuje i popisu generace Z, konkrétně definování klíčových vlivů a postojů prezentovaných předchozími studiemi na toto téma. V druhé části je popsán výzkum postojů, který probíhal formou hloubkových rozhovorů s devíti respondenty. V závěru jsou představeny výsledky výzkumu v podobě šesti hlavních oblastí, které jsou pro generaci Z důležité při nákupu luxusních módních značek.
Vnímání značky Red Bull v oblasti sportu generací Z
Švrčinová, Ester ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Vnímání značky Red Bull v oblasti sportu generací Z Cíle: Hlavním cílem této práce je identifikace současného vnímání značky Red Bull v oblasti sportu z pohledu generace Z. Prostřednictvím marketingového výzkumu proniknout do povědomí o sportovních akcích pořádaných ze strany společnosti a zjistit znalost Red Bull sportovců mezi mladou generací. Metody: V rámci bakalářské práce jsou použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Konkrétněji je pak v těchto oblastech využita technika hloubkového interview a elektronického dotazování. Kvalitativní výzkum slouží k získání informací pro pochopení celkové firemní identity a definici otázek k výzkumnému šetření. Metodou kvantitativního výzkumu je zkoumáno současné vnímání značky Red Bull generací Z. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že image značky Red Bull je ze strany generace Z vnímána velmi pozitivně a značce jsou přisuzovány žádoucí charakteristické vlastnosti. Mladá generace vnímá značku zejména jako sebevědomou, uvolněnou, zábavnou, profesionální a milující život. Mezi značkami ve vazbě na sportovní eventy pořádané v ČR se Red Bull umístil na pátém místě. Nicméně povědomí o vybraných Red Bull eventech se ukázalo se značnými nedostatky. Mezi nejvýraznějšími sportovci působícími pod značkou Red Bull se potvrdili Ester Ledecká,...
Percepce marketingových obsahů na sociálních médiích generací Z
Drozdová, Barbora ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Výzkumy ukazují, že nejmladší generace Z tráví na chytrých zařízeních 10 hodin týdně. Obsahy na sociálních médiích jsou plné sponzorovaných příspěvků, jejich označení ale není konzistentní. Jsou identifikovány dva hlavní problematické momenty reklamy, první, když reklama není označena nebo je označena neefektivně a druhý, kdy je obsah mířený na děti a mladistvé, ačkoliv je pro ně silně nevhodný. V práci jsou poprvé uceleně představeny výzkumy z roku 2018 zabývající se problematikou skryté reklamy v českém prostředí, kvalitativní a kvantitavní. Poté je tvořena analýza přístupu různých vlivných subjektů v marketingovém průmyslu. Zjištění z analýzy ukazují vysokou nekonzistentnost regulace audiovizuálních obsahů v České republice.
Komparace vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol
Bernardová, Martina ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Komparace vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je prostřednictvím marketingového výzkumu porovnat míru vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol. Metody: V diplomové práci je využito dvou na sebe navazujících metod. První z nich je metoda dotazníkového šetření zahrnující 508 respondentů, kteří byli během výzkumu studenty středních škol. 32 respondentů rozdělených do dvou skupin se zúčastnilo i druhé metody, kterou je focus group. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že ve všech zkoumaných oblastech, mají sportovci větší vliv na nákupní preference studentů středních škol než blogeři. Nejvýraznější rozdíly v efektivitě vyplynuly ze samotného porovnání obou skupin respondenty. Klíčová slova: marketingová komunikace, nákupní chování, referenční skupina, generace Z, sportovní celebrita, influencer
Influenceři na Instagramu jako novodobí názoroví vůdci a jejich role v životě dospívajících dívek v České republice
Ščamburová, Jana ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí influencerů na Instagramu v životech českých dospívajících dívek ve věku 15-18 let. Cílem práce je pochopit, jak dívky on-line tvůrce vnímají, jaký k nim mají vztah a jakou úlohu hrají v jejich životech. Důraz je kladen na reálnou zkušenost, kterou dívky s aplikací Instagram i s tvorbou influencerů mají. Teoretická část práce sumarizuje relevantní teorie, literaturu i výzkumy týkající se vybrané problematiky. Praktická část práce se soustředí na vyhodnocení vlastního výzkumného šetření, které bylo uskutečněno za pomoci kvalitativní výzkumné metody. Celkem bylo provedeno sedm polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s dospívajícími dívkami aktivně užívajícími aplikaci Instagram. Hlavním zjištěním je skutečnost, že influenceři na Instagramu tvoří přirozenou součást životů vybraných dívek. Parasociální vztahy byly během výzkumu mezi dívkami a influencery zaznamenány. Aby influencer na Instagramu uspěl, musí být autentický, důležitou roli hraje také míra blízkosti ve vztahu influencer-follower. Výzkum poukázal na možnou on-line platformovou migraci influencerů i followerů, kdy cílovou platformou, na které uživatelé nejvíce působí, je Instagram. Influenceři na Instagramu hrají ve vztazích dívek s vrstevníky sociální roli. Dívky uvedly, že s konzumací obsahů influencerů na...
Chování spotřebitelů z řad generace Z
Viternová, Nikola ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá spotřebním chováním generace Z. Ta je teprve druhou nejmladší generací, aktuálně však vstupuje do produktivního věku a současně tvoří už třetinu světové populace. Zároveň s tím roste i její kupní síla, a tak se hlubší pochopení generace Z v rolích spotřebitelů stává z hlediska marketingu a obchodu nezbytným. To je i cílem této práce. Teoretická část nejprve vymezuje problematiku spotřebního chování. Největší pozornost je v této kapitole věnována vlivům, které na něj mají výrazný dopad, a to včetně vlivu souvisejícího s příslušností k určité generační kohortě. Právě ty jsou předmětem druhé kapitoly, která kromě jejich vymezení a také stručné charakteristiky předchozích generací přináší souhrn poznatků o generaci Z. Ta je zde charakterizována z několika perspektiv, včetně jejích specifik z hlediska spotřebního chování. Ty pak blíže prozkoumává vlastní kvalitativní výzkum. Ten prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů u participantů zjišťuje, jak a proč jsou pro ně důležité aspekty doporučení, personalizace, autenticity, ohleduplnosti značek k životnímu prostředí a rychlé dostupnosti zboží. Tematická analýza sesbíraných dat následně zjišťuje, že u účastníků rozhovorů hrála velkou roli důvěra, která podmiňovala míru relevance aspektů doporučení, autenticity a...
Online komunikace Evropského parlamentu a Evropské komise v letech 2014-2017
Tomaníček, Michal ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá online komunikací Evropského parlamentu a Evropské komise v letech 2014-2017. V jejím rámci je přiblíženo fungování dvou Evropských orgánů a jejich přístup k online komunikaci, možnosti využití online komunikace a definice a specifikace generačních skupin Mileniálů a Generace Z. Deskriptivní část bakalářské práce je zaměřena na orgány Evropské unie, jejich strukturu a strategický přístup k oblasti komunikace. Dále jsou v této části popsány média a formáty, které jsou využívané v rámci online komunikace. V práci jsou také představeny online platformy, pomocí kterých Evropský parlament a Evropská komise komunikují. Mezi ně patří jejich webové stránky, stránky na Facebooku a profily na sociálních sítích Instagram a Twitter. Prostor je zde věnován také cílovému publiku, kterým jsou Mileniálové a Generace Z. Praktická část bakalářské práce obsahuje kvantitativní výzkum provedený online dotazníkovým šetřením, a to mezi příslušníky zkoumaných generací. Účelem tohoto šetření bylo zjistit povědomí a efektivitu online komunikace Evropského parlamentu a Evropské komise. Výzkum se týkal také online chování Mileniálů a Generace Z s důrazem na jejich povědomí o online komunikaci orgánů EU v konkrétních online médiích.
Alkohol v médiích pohledem Generace Z: Vnímání, postoje a zkušenosti mladistvých
Mrázová, Markéta ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem této práce je pochopit postoje, vnímání a zkušenosti českých adolescentů, tj. současné Generace Z, ve vztahu k alkoholu v médiích. Teoretická část práce sumarizuje relevantní výzkumy, koncepty a články týkající se studované oblasti. Práce tak popisuje adolescenty z hlediska generačního rozdělení, vysvětluje specifika cílení na dospívající a rovněž je charakterizuje v souvislosti s jejich mediálním chováním. Teoretická část se dále zaměřuje na popsání různých formátů alkoholu v médiích v kontextu s dospívajícími a charakterizuje české legislativní opatření týkající se alkoholových reklam. Praktická část se soustředí na vyhodnocení vlastního šetření postaveného na principech Q-metodologie, výzkumného přístupu zaměřujícího se na pochopení postojů, vnímání a zkušeností studované problematiky pohledem vybrané cílové skupiny. Z tohoto výzkumu vyplývá, že čeští adolescenti vnímají alkohol obecně pozitivně. Toto chápání je především výsledkem jeho silné sociokulturní role v české společnosti a alkoholové prezence v mediálních formátech, kterou mladiství hodnotí jako pozitivní. Postoj adolescentů k plánované regulaci zůstává nevyhraněný. Spíše než dodatečnou regulaci navrhují častější osvětové kampaně týkající se negativních dopadů konzumace alkoholu. Přínosem této diplomové práce je zaměření jak na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.