Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chráněné bydlení pro osoby s fyzickým postižením
Košťálková, Olga ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Furmaníková, Lada (oponent)
Diplomová práce "Chráněné bydlení pro osoby s fyzickým postižením" se věnuje aspektům, které zasahují do vzniku a úspěšného poskytování této služby. Jedná se o aktuální otázku, která je v souladu s cíli probíhajícího procesu transformace sociálních služeb, který směřuje k individualizaci sociální péče a přechodu ke komunitnímu typu pobytových služeb s důrazem na sociální začlenění uživatelů, což by služba chráněného bydlení měla pomoci naplnit. Prvotním záměrem práce bylo prozkoumat využití, případně absenci, metodických materiálů ve vztahu k chráněnému bydlení a na základě těchto zjištění navrhnout jejich úpravy či doplnění. Dále nahlédnout do důvodů, které způsobují nedostatek chráněného bydlení pro osoby s fyzickým postižením oproti možnostem pro osoby s postižením mentálním. Data byla sbírána prostřednictvím hloubkových rozhovorů s poskytovateli chráněného bydlení (či jejich zástupci) a analyzována dle principů kvalitativního výzkumu pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování. V průběhu sběru a analýzy dat vyplynulo, že poskytovatelé metodické materiály příliš nevyužívají a neudávali tedy jejich výrazný dopad na praxi. Naopak poskytovatelé zmiňovali jiné aspekty, které poskytování chráněného bydlení pozitivně ovlivňují. Kromě zodpovězení výzkumných otázek, které se týkají výše...
Stimulace tělesně postiženého jedince s využitím tance a jeho technik
Hrubcová, Zuzana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí - části teoretické a části praktické. Teoretická část se zabývá jedinci s tělesným postižením a omezeními z toho vyplývajícími, charakteristikou vybraných druhů tělesného postižení a tancem jako terapeutickou metodou. Praktická část sestává z možností aplikování tanečních technik pro klienty se somatickým postižením a možnostmi vedení taneční lekce. Následuje výzkumná část, která se zabývá tancem jako stimulačním prostředkem a jeho účinky na lidi s tělesným handicapem. Klíčová slova: tělesné postižení, stimulace, bazální stimulace, tanec, scénický tanec, pohyb
Porovnání terapeutických konceptů a jejich výsledků u osob s tělesným postižením
Nováková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce přibližuje problematiku jednotlivých konceptů, které ovlivňují psychologické a motorické procesy probíhajících u osob s postižením, specificky u tělesného postižení. Řeší vymezení základních pojmů z historického i současného pohledu. Práce se zamýšlí, jaké spojitosti a vztahy stojí v pozadí poruch tělesného schématu i lidské psychiky. Podrobněji se zabývá metodami, které pracují na zlepšení kvality života člověka s TP. Výzkumná část zjišťuje situaci ucelené rehabilitace v ČR z pohledu odborníků z praxe. Rozpracována je dle oblastí: celoživotní vzdělávání, hodnocení stavu komprehenzivní rehabilitace a osobních názorů odborníků na postupy využívané v péči o osoby s TP.
Možnosti komunikace dětí s dětskou mozkovou obrnou
Zikmundová, Klára ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Cílem této diplomové práce je pokusit se shrnout, jaké možnosti komunikace mají děti s těžkou formou dětské mozkové obrny, popsat je a popřípadě osvětlit, čím konkrétně jsou tyto možnosti limitovány. Pokouší se také odpovědět na otázku, jak se komunikace těchto jedinců liší od způsobů vyjadřování intaktních osob. Těžiště práce spočívá v teoretickém výkladu, který se zabývá mimo jiné procesem komunikace a její verbální i neverbální složkou, diagnostickou charakteristikou dětské mozkové obrny a narušenou komunikační schopností při symptomatických poruchách řeči, které se pojí s tímto postižením. Popisuje, jak se na způsobu a možnostech komunikace odráží zejména postižení hybnosti a mentální retardace. Zvláštní pozornost je věnována metodám alternativní a augmentativní komunikace, které mohou být využívány jako terapie při stimulaci rozvoje komunikačních i řečových dovedností a často pro osoby s tímto postižením představují jeden z mála možných způsobů, jak vůbec komunikovat. Teoretickou část doprovází videonahrávky zachycující komunikaci čtyř dívek s dětskou mozkovou obrnou. Vzhledem k tomu, že projevy této diagnózy mohou být velmi různé, liší se i možnosti a způsoby komunikace jedinců s tímto postižením - ačkoli i zde můžeme najít určité obecné tendence, jako například zvýšený podíl její neverbální...
Nabídka volnočasových aktivit pro děti s disabilitou v okrese České Budějovice
IHNATOLIOVÁ, Andrea
Cílem této bakalářské práce je zmapování center nabízajících volnočasové pohybové aktivity pro děti ve věkovém rozmezí 815 let s disabilitou mentální a tělesnou v okrese České Budějovice. Výzkum se týká organizací a center, jež jsou určeny primárně pro děti intaktní, a mým cílem bude zjistit, zda se mohou do těchto aktivit integrovat děti s disabilitou. Ve své teoretické rovině se práce zabývá tematikou mentální a tělesné disability. Součástí teoretické části je také popis okresu České Budějovice a vymezení pojmu volnočasová pohybová aktivita. Druhá - praktická - část bakalářské práce se zabývá výzkumným šetřením v okrese České Budějovice. Pro výzkum bylo využito anketního šetření, které mělo za úkol zmapovat nabídku volnočasových pohybových aktivit v okrese České Budějovice umožňující zapojení i dětí s disabilitou mentální a tělesnou ve věku 8-15 let. Do anketního šetření se zapojilo 26 trenéru, 15 ředitelů organizací a sportovišť, 30 rodičů dětí s disabilitou a 40 intaktních dětí. V rámci výsledků z výzkumného šetření byly všechny výzkumné předpoklady potvrzeny.
Psychosociální situace seniorů s tělesným postižením
Kaiserová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Kaiserová: Psychosociální situace senioru s telesným postižením. Praha, PedF UK, 2011. Predložená bakalárská práce se zabývá problematikou získaného telesného postižení v dospelosti a stárí a jeho dopadem na osobnost jedince. Dále se zabývá problematikou cukrovky, jejími komplikacemi a syndromem diabetické nohy.
Variabilita přípravy jezdců na handbiku
Holubová, Eva ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Variabilita přípravy jezdců na handbiku. Cíle: Cílem práce je shromáždit a systematicky zpracovat dostupné informace o sportovní disciplíně handbike a tím rozšířit poznání o teorii a sportovní praxi především osobám s tělesným postižením. Metoda: Realizace sběru dat proběhla prostřednictvím semistrukturovaného rozhovoru (rozhovor pomocí návodu). Sběr informací byl proveden jednorázovým terénním šetřením (výpovědí) respondentů. Po dvou letech proběhlo opakované terénní šetření respondentů s následným vyhodnocením výpovědí. Výsledky: Zjištěné poznatky této práce ucelují informace sportovní disciplíny zvané handbike a umožňují náhled do problematiky tohoto sportovního odvětví. Především se jedná o materiální aspekty a realizaci tréninkového programu. Zjištěné poznatky této práce je možné využít k popularizaci disciplíny handbike. Klíčová slova: Sport osob se specifickými potřebami, tělesné postižení, handbike, handcycle, handicap, sportovní trénink.
Možnosti vzdělávání žáků s tělesným a kombinovaným postižením
Chroboková, Kamila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
název práce: Možnosti vzdělávání žáků s tělesným a kombinovaným postižením autor práce: Bc. Kamila Chroboková vedoucí práce: Doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. Abstrakt Práce se věnuje problematice dětí s tělesným a kombinovaným postižením a možnostem jejich vzdělávání. Shrnuje stručně problematiku tělesného a kombinovaného postižení a vysvětluje úskalí, se kterými se tyto děti v průběhu vzdělávání mohou setkat a se kterými se ve vzdělávacím procesu musí počítat. Druhá část práce nastiňuje formy základního vzdělávání, které se těmto dětem nabízí. Dále popisuje systém rámcových a školních vzdělávacích programů, kterými se dnešní základní školství řídí. V rámci speciálního školství je stručně představena instituce Jedličkova ústavu v Praze (JÚŠ). V závěru práce je představen průzkum mapující pokroky žáků základní školy speciální při JÚŠ a záznamy z dokumentace těchto žáků. Klíčová slova tělesné postižení, kombinované postižení, hlavní vzdělávací proud, speciální vzdělávání, rámcový vzdělávací program, individuální vzdělávací plán, Jedličkův ústav a školy
Využití muzikoterapie u tělesně postižených
Janyška, Jan ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Lipský, Matěj (oponent)
Název práce: Využití muzikoterapie u tělesně postižených Autor práce: Bc. Jan Janyška Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph. D. Abstrakt Diplomová práce se snaží objasnit podstatu stále se rozvíjejícího oboru muzikoterapie, konkrétně muzikoterapie u osob se specifickými potřebami. V úvodu teoretické části je zmíněn psychologický význam tělesného postižení s užším zaměřením na dětskou mozkovou obrnu. Teoretická část dále objasňuje působení zvuku a hudby na lidský organismus a dává náhled do muzikoterapie. Praktická část se zaměřuje na návrh muzikoterapeutického programu následně vyzkoušeného v praxi s osobami s tělesným postižením. Klíčová slova Tělesné postižení, dětská mozková obrna, zvuk, hudba, muzikoterapie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.