Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 447 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Divadelní právo
Šípal, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
v českém jazyce Tato rigorózní práce si klade za cíl na základě teoretického výkladu nabídnout praktickou právní příručku pro oblast divadla v České republice, která bude přehledná a srozumitelná, aby ji pochopil i právní či divadelní laik. První část poskytuje základní vymezení práva duševního vlastnictví, zejména autorského práva, neboť to je dominantní právní odvětví v divadelní praxi. Jsou zde zmíněny historické prameny autorského práva na území dnešní České republiky s přihlédnutím k již neplatným divadelním zákonům, jakož i mezinárodní a ústavní východiska aktuální autorskoprávní úpravy. Následně je představena aktuální právní úprava autorského práva, s důrazem na výklad některých klíčových ustanovení Autorského zákona. V druhé části jsou vysvětleny některé základní divadelní pojmy (například "Divadelní hra", "Divadelní inscenace", "Divadelní představení", apod.), které jsou klíčové pro další výklad. Ve třetí části jsou rozebrány nejčastější smluvní typy, se kterými se lze v divadelní praxi setkat. Zejména se jedná o pracovní smlouvu, kdy je věnována zvláštní pozornost rozdílu mezi zaměstnancem a osobou samostatně výdělečně činnou, dále o licenční smlouvu a v neposlední řadě smlouvu o dílo. Ve čtvrté části jsou rozebírána nejčastěji se vyskytující autorská díla v divadelním prostředí, s...
Národní divadlo v éře normalizace
Volfová, Viktorie ; Kudlová, Klára (vedoucí práce) ; Šmíd, Marek (oponent)
Cílem diplomové práce je představit fungování Národního divadla v Praze pod ideologickým dohledem vládnoucí komunistické strany v letech 1968-1989. Zahrnuté kapitoly se snaží podat ucelený obraz o kulturní politice v době tzv. normalizace. V těchto podmínkách vykazovalo svou činnost i Národní divadlo. První část práce se zabývá společensko-historickým kontextem a vybranými událostmi, které ovlivnily další politický vývoj v zemi. Vstup vojsk Varšavské smlouvy na území Československa přiměl změnit dosavadní poměry, upevnila se moc i cenzura. Druhá část práce se proto věnuje popisu československého kulturního státního aparátu, jednotlivých institucí a jejich činnosti ve vymezeném období. Odpovídá na to, jak stát reguloval kulturu a jaká cenzurní nařízení vešla v platnost. Ve třetí části obecně představuje, jaký vliv měla změna politické situace po roce 1968 na divadelní scénu. Čtvrtá, stěžejní část práce se zaměřuje přímo na Národní divadlo, neorientuje se jenom na dramatické a inscenační směřování, ale i na jeho vybrané osobnosti. Na tuto část přímo navazuje případová studie obsahující rozhovor s herečkou Taťjanou Medveckou, která v Národním divadle působí od roku 1975. Klíčová slova cenzura, činohra, divadlo, komunismus, kultura, Národní divadlo, normalizace
Návrh nového vizuálního stylu Švandova divadla
Španělová, Klára ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Práce se zaměřuje na jednotný vizuální styl, který formuje identitu značky. Cílem je graficky navrhnout a zpracovat nový jednotný vizuální styl pro Švandovo divadlo. V teoretické části nejprve popisuji funkce grafického designu v obecném slova smyslu. Věnuji se pak jednotnému vizuálnímu stylu a vysvětluji, proč je pro všechny značky klíčový v kontextu komunikace. Dále zkoumám, jak pracují s grafickým designem lokální divadelní instituce. Hlouběji se zaměřuji na divadla, která se rozhodla svoji vizuální identitu úplně změnit a prošla si redesignem. Následně provádím analýzu současného vizuální stylu Švandova divadla. Hledám konkrétní úskalí a možnosti ke změně. S pomocí získaných poznatků nakonec představuji svůj autorský návrh na nové grafické řešení. Součástí je logo, představení jeho variant, výběr konkrétní barevné palety a písem. Vizuální styl dále prezentuji na sérii čtyř různých plakátů, které uvádějí představení Švandova divadla. Doplňuji ho ještě grafickým zpracováním lístků na představení, ukázkou programu a propagačních předmětů divadla. Hlavním výstupem práce je grafický manuál, kde je popsaná také inspirace a význam jednotlivých rozhodnutí při vytváření grafického řešení.
Mediální ohlas Erbenovy nevadnoucí Kytice
Protasevičová, Alexandra ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací a kompilací mediálního ohlasu, který vyvolaly jednotlivé podoby Kytice Karla Jaromíra Erbena. Předmětem porovnání jsou mnohočetné recenze, počínaje těmi, které byly zveřejněné v tisku bezprostředně po prvním historickém vydání básnické sbírky, následované reakcí na divadelní inscenaci v divadle Semafor v roce 1972, až po reakce na modernější zpracování z roku 2009. Pro další vhodné srovnání bylo zvoleno divadelní představení v Národním divadle, které mělo premiéru v roce 2019. Práce se zaměřuje také na filmovou tvorbu, a to konkrétně Kytici v režii F. A. Brabce z roku 2000. Cílem diplomové práce je zodpovědět otázku, jakým způsobem se jednotlivé verze Erbenovy Kytice liší, a co výrazné odlišnosti způsobuje. Další otázkou je, proč umělci cítí potřebu se k dílu vracet a reinterpretovat příběh dle svého uvážení. Práce je kriticko- historickou analýzou, přináší pohled mediální, ale i kulturně-politický, se zaměřením na osobnostní rozměr.
Návrh vzduchotechniky divadla
Vladyková, Pavlína ; Rubinová, Olga (oponent) ; Blasinski, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout vzduchotechnické zařízení do prostoru hlediště a jeviště divadla, aby pokrývalo tepelné zisky, částečně i ztráty. Práce je rozdělena do tří částí – teoretické, výpočtové a projektové. První část pojednává o koncentraci oxidu uhličitého v interiéru. Druhá část obsahuje veškeré potřebné výpočty a samotný návrh vzduchotechnického zařízení v divadle. Třetí část je praktická – obsahuje technickou zprávu, technickou specifikaci a regulační schéma. Součástí této práce jsou také výkresy navržené vzduchotechniky. Postupováno bylo v souladu s aktuálními normami a směrnicemi.
Dramox, nová VoD služba
Benčová, Anežka ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Vodičková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se věnuje trendu video on demand služeb včetně představení několika jejich příkladů. Teoretická část práce se soustředí na Dramox, platformu tohoto typu orientovanou na streamování divadelních představení. Práce popisuje vznik Dramoxu, jeho funkce a také obsahuje kapitolu pojednávající o autorských právech ve spojitosti s divadelním uměním. Praktická část bakalářské práce se zabývá hloubkovými rozhovory se zástupci divadel zapojených do projektu, jejich komplexním pohledem na platformu a dosud získanými zkušenostmi. Práce se nezabývá komerčním způsobem využití tohoto média a podnikatelským záměrem, z důvodu nezájmu divadel a společnosti Dramox sdílet interní data.
Tanec v Brně
Bala, Filip ; Maršíková, Hana (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
„Ideální současné taneční divadlo“ je výzkumnou otázkou předdiplomové práce, která je zpracována v knižní podobě. Diplomová práce „EUFONIE | POHYB | PROSTOR“, se zabývá prototypem, jenž zároveň reaguje na urbanistickou strukturu města Brna. Z problematiky konkrétního řešení následně vyplynuly další otázky, nejen kvůli komplexnosti zadané lokality, ale také díky nové vizi fungování divadelního světa skrze využití autonomních technologií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 447 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.