Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Powertrains of BMW cars
Guláš, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bachelor's thesis deals with the powertrains of the Munich carmaker BMW. It evaluates their historical development, focuses on the interesting innovative solutions in this domain, describes the current status and the success of BMW in the world market, points to a wide perspective and vision for the future car.
Výpočtové modelování dynamiky převodových ústrojí v prostředí MBS
Líčeník, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na sestavení výpočtového modelu převodového ústrojí traktoru Zetor Forterra HSX v prostředí Multibody software MSC ADAMS. Rozebírá problematiku tvorby ozubených převodů z hlediska vibrací a hluku. Popisuje tvorbu výpočtového modelu, sloužící pro simulaci zátěžných stavů při provozu traktoru. Metodika je aplikována na jednostupňové převodovce, ve které je ověřena a následně využita na modelu skutečné převodovky traktoru. Odezva vstupních zátěžných podmínek je promítnuta v průběhu sil v záběru ozubení, které se přenášejí do ložiskových uložení.
Koncepce vozidel SxS
Kylar, Jakub ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit vlastní koncepční návrh vozidla SxS. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se sestává z rešerše, kde jsou podrobně rozebrány jednotlivé typy náprav používaných u SxS vozidel, jejich specifika vůči běžným typům zavěšení a následně jsou porovnány konstrukční řešení hlavních výrobců. V další části rešerše jsou pak uvedeny základní typy hnacích ústrojí. Tato kapitola je rozdělena dle částí (motor, převodovka, diferenciál atd.). I zde je kapitola týkající se speciálních požadavků na tyto komponenty a také porovnání hlavních výrobců, resp. jejich řešení. V poslední části je popsán koncepční návrh vlastního vozidla SxS s použitím některých výpočtových vztahů, avšak nejedná se o konstrukční návrh a tato část slouží spíše pro představu.
Koncepční návrh převodového ústrojí pro větrné elektrárny
Zavadil, Roman ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je koncepční návrh převodového ústrojí pro větrnou elektrárnu. Úvodní část obsahuje soubor poznatků o převodových ústrojích větrných elektráren a představuje čtenáři problematiku z hlediska rozdělení převodových ústrojí, používaných ozubení, doporučených ložisek a z hlediska generátorů větrných elektráren. Samotný konstrukční návrh začíná stanovením vstupních parametrů převodového ústrojí na základě zjednodušeného aerodynamického modelu rotoru větrné elektrárny. Dále s využitím těchto parametrů je vybráno uspořádání ústrojí složené ze dvou planetových soukolí a jednoho stálého převodu. Celé převodové ústrojí je vyšetřeno z hlediska kinematiky a u obou planetových soukolí je kinematické vyšetření provedeno pomocí Willisovy metody. Následně je navrhnuto šikmé ozubení a konkrétně je vypočten jeho normálný modul, geometrie, silové poměry a jako poslední je uskutečněn pevnostní výpočet ozubení. Poté je realizován výpočet trvanlivosti ložisek na základě silového rozboru a zkontrolována patentovaná konstrukce flexible pin s ohledem na její ohyb a průhyb. Pro takto navrhnutá soukolí je zkonstruována skříň celého ústrojí se zřetelem na co nejmenší zástavbový prostor ve strojovně větrné elektrárny. Závěrečná část práce je pak věnována pevnostní kontrole šroubů u prvního korunového kola pomocí metody konečných prvků a modální analýze celé skříně převodového ústrojí také prostřednictvím MKP.
Monitorování hazardního prostředí
Bilík, Martin ; Blecha, Radim (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce Monitorování hazardního prostředí se zabývá možnostmi návrhu monitorovacího zařízení pro Jadernou elektrárnu Temelín. V úvodní části práce je provedeno přesné vydefinování požadavků na monitorovací zařízení, zjištění jednotlivých rizik a překážek a možností jejich překonávání. Dále je proveden popis základních možností pro měření teploty a monitorování prostředí. Pomocí multikriteriální analýzy je proveden také výběr jednotlivých komponent, ze kterých je možné sestrojit první vývojovou verzi monitorovacího zařízení. V programovém prostředí Autodesk Inventor byly vytvořeny 3D modely jednotlivých komponent a také celková vizualizace návrhu zařízení. V závěru je uveden přehled finančních nákladů na sestavení zařízení.
Simulace RF přenosového kanálu pro DVB-T v prostředí MATLAB
Daďa, Petr ; Kratochvíl, Tomáš (oponent) ; Štukavec, Radim (vedoucí práce)
Předmětem práce je hrubý popis digitální televize DVB a způsob digitalizace pro její pozemní vysílání podle standardu DVB-T. Podrobně je popsán proces modulace a demodulace OFDM a přenosový kanál, kterým se televizní signál bezdrátově šíří. Jednotlivé druhy kanálu jsou matematicky popsány a jeho vliv na signál OFDM je simulován v prostředí MATLAB, kde byla navržena aplikace s grafickým rozhraním, která umožňuje jednoduchým nastavením parametrů DVB-T a přenosového kanálu simulovat selektivní úniky. Výsledky simulací pro různá nastavení jsou vzájemně porovnány a vyhodnoceny.
Využití přípojnice jako zdroje tepla
Svoboda, Ondřej ; Macháček, Jan (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce je věnována problematice využití ztrátového tepla z přípojnice a jejího chlazení. Zabýváme se zde teplotní analýzou přípojnice, jak pomocí numerických simulací v programu SolidWorks, tak praktickou zkouškou oteplení přípojnice. Správnost simulací tedy můžeme verifikovat z reálných naměřených hodnot. Pro určení teplotního profilu přípojnice je nutné provést měření teplot v různých místech přípojnice, a to buď kontaktní metodou pomocí termočlánků, nebo bezkontaktní metodou pomocí termokamery. Měření jsou prováděna na přípojnici LIA1600 zhotovené firmou Siemens Busbar Trunking System Mohelnice. Cílem práce je zanalyzovat teplotu přípojnice, navrhnou nejúčinnější metodu využití odpadního tepla a provést ekonomickou kalkulaci.
Elektronické systémy traktorů s výkonem motoru nad 80 kW
Schűssel, Jiří ; Ambróz, Richard (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá elektronickými systémy v současnosti vyráběných traktorů s výkonem nad 80 kW. Práce obsahuje základní přehled těchto systémů, seřazený podle jednotlivých funkčních uzlů traktoru. U všech uvedených elektronických systémů je uveden jejich stručný popis.
Analýza vlivu převodového ústrojí na tahový výkon traktoru
Zicha, Marek ; Porteš, Petr (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma „Analýza vlivu převodového ústrojí na tahový výkon traktoru“ se zabývá vyhodnocením naměřených dat z tahových zkoušek traktorů Claas Arion 640 vybavených dvěma různými typy převodových ústrojí. V práci je také rozebrána metodika jednotlivých měření a detailně popsána funkce obou měřených typů převodových ústrojí.
Vibrace a hluk elektrovozidel
Winter, Josef ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vibrací a hluku neboli Noise, Vibration and Harshness (NVH) u elektromobilů typu Battery Electric Vehicle (BEV), kde byla zaměřena především pozornost na pohonný systém těchto vozidel, neboť došlo k významné změně koncepce pohonného traktu vzhledem ke konvenčním automobilům. Cílem céto práce je představit jednotlivé zdroje hluku či vibrací u BEV, a také některé experimenty, které s touto problematikou souvisí. Na závěr bylo provedeno měření a vyhodnocení výsledků u elektromobilu Hyundai Kona, který byl zapůjčen z Ústavu automobilního a dopravního inženýrství (ÚADI).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.