Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diferenciály automobilů
Zavadil, Roman ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o diferenciálech automobilů. Obsahuje ucelený soubor poznatků o diferenciálech používaných ve stavbě automobilů a uvádí čtenáře do problematiky diferenciálů z hlediska konstrukce, demontáže a jejich zjednodušené tvorby. První část práce dělí diferenciály podle konstrukce a objasňuje jejich funkci. Druhá část se zabývá demontáží rozvodovky s kuželovým diferenciálem. V závěrečné třetí části je popsána tvorba modelu čelního diferenciálu.
Koncepční návrh převodového ústrojí pro větrné elektrárny
Zavadil, Roman ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je koncepční návrh převodového ústrojí pro větrnou elektrárnu. Úvodní část obsahuje soubor poznatků o převodových ústrojích větrných elektráren a představuje čtenáři problematiku z hlediska rozdělení převodových ústrojí, používaných ozubení, doporučených ložisek a z hlediska generátorů větrných elektráren. Samotný konstrukční návrh začíná stanovením vstupních parametrů převodového ústrojí na základě zjednodušeného aerodynamického modelu rotoru větrné elektrárny. Dále s využitím těchto parametrů je vybráno uspořádání ústrojí složené ze dvou planetových soukolí a jednoho stálého převodu. Celé převodové ústrojí je vyšetřeno z hlediska kinematiky a u obou planetových soukolí je kinematické vyšetření provedeno pomocí Willisovy metody. Následně je navrhnuto šikmé ozubení a konkrétně je vypočten jeho normálný modul, geometrie, silové poměry a jako poslední je uskutečněn pevnostní výpočet ozubení. Poté je realizován výpočet trvanlivosti ložisek na základě silového rozboru a zkontrolována patentovaná konstrukce flexible pin s ohledem na její ohyb a průhyb. Pro takto navrhnutá soukolí je zkonstruována skříň celého ústrojí se zřetelem na co nejmenší zástavbový prostor ve strojovně větrné elektrárny. Závěrečná část práce je pak věnována pevnostní kontrole šroubů u prvního korunového kola pomocí metody konečných prvků a modální analýze celé skříně převodového ústrojí také prostřednictvím MKP.
Koncepční návrh převodového ústrojí pro větrné elektrárny
Zavadil, Roman ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je koncepční návrh převodového ústrojí pro větrnou elektrárnu. Úvodní část obsahuje soubor poznatků o převodových ústrojích větrných elektráren a představuje čtenáři problematiku z hlediska rozdělení převodových ústrojí, používaných ozubení, doporučených ložisek a z hlediska generátorů větrných elektráren. Samotný konstrukční návrh začíná stanovením vstupních parametrů převodového ústrojí na základě zjednodušeného aerodynamického modelu rotoru větrné elektrárny. Dále s využitím těchto parametrů je vybráno uspořádání ústrojí složené ze dvou planetových soukolí a jednoho stálého převodu. Celé převodové ústrojí je vyšetřeno z hlediska kinematiky a u obou planetových soukolí je kinematické vyšetření provedeno pomocí Willisovy metody. Následně je navrhnuto šikmé ozubení a konkrétně je vypočten jeho normálný modul, geometrie, silové poměry a jako poslední je uskutečněn pevnostní výpočet ozubení. Poté je realizován výpočet trvanlivosti ložisek na základě silového rozboru a zkontrolována patentovaná konstrukce flexible pin s ohledem na její ohyb a průhyb. Pro takto navrhnutá soukolí je zkonstruována skříň celého ústrojí se zřetelem na co nejmenší zástavbový prostor ve strojovně větrné elektrárny. Závěrečná část práce je pak věnována pevnostní kontrole šroubů u prvního korunového kola pomocí metody konečných prvků a modální analýze celé skříně převodového ústrojí také prostřednictvím MKP.
Diferenciály automobilů
Zavadil, Roman ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o diferenciálech automobilů. Obsahuje ucelený soubor poznatků o diferenciálech používaných ve stavbě automobilů a uvádí čtenáře do problematiky diferenciálů z hlediska konstrukce, demontáže a jejich zjednodušené tvorby. První část práce dělí diferenciály podle konstrukce a objasňuje jejich funkci. Druhá část se zabývá demontáží rozvodovky s kuželovým diferenciálem. V závěrečné třetí části je popsána tvorba modelu čelního diferenciálu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.