Název:
Využití přípojnice jako zdroje tepla
Překlad názvu:
Usage of Busbar as a Source of Heat
Autoři:
Svoboda, Ondřej ; Macháček, Jan (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce je věnována problematice využití ztrátového tepla z přípojnice a jejího chlazení. Zabýváme se zde teplotní analýzou přípojnice, jak pomocí numerických simulací v programu SolidWorks, tak praktickou zkouškou oteplení přípojnice. Správnost simulací tedy můžeme verifikovat z reálných naměřených hodnot. Pro určení teplotního profilu přípojnice je nutné provést měření teplot v různých místech přípojnice, a to buď kontaktní metodou pomocí termočlánků, nebo bezkontaktní metodou pomocí termokamery. Měření jsou prováděna na přípojnici LIA1600 zhotovené firmou Siemens Busbar Trunking System Mohelnice. Cílem práce je zanalyzovat teplotu přípojnice, navrhnou nejúčinnější metodu využití odpadního tepla a provést ekonomickou kalkulaci.
This study is dedicated to the use of heat energy from the busbar and its cooling system. The study deals with thermal analysis of the busbar, both using numerical simulations in SolidWorks and practical examination – warming of the busbar. We can verify the correctness of the simulation from the measured values. To determine the temperature profile of the busbar, it is necessary to measure the temperature at various points of the busbar by contact method using thermocouple or contactless method using a thermal imager. Measurements are performed at the busbar LIA1600 made by Siemens Busbar Trunking System Mohelnice. The aim of the study is to analyze temperature busbar, to suggest the most efficient method of heat recovery, and to make economic calculation
Klíčová slova:
absorpční chlazení; cirkulace; Flow Simulation; Kalinův cyklus; ORC; oteplení; přenos; Přípojnice; simulace; SolidWorks; Stirlingův motor; TEG; tepelný oběh; teplota; termoelektrický generátor; ustálená teplota.; výměník; absorption cooling; Busbars; circulation; Flow Simulation; heat transfer; Kalina cycle; ORC; settled temperature.; simulation; SolidWorks; Stirling engine; TEG; temperature; thaw; thermal cycle; transmission
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/60397