Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpodědi mladistvých a dospělých s dyslexií dislexie - problém či přednost
Panchartková, Nikola ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá výpověďmi mladistvých a dospělých s dyslexií, zaobírá se myšlenkou, zda je pro člověka dyslexie problémem či předností. Teoretická část práce definuje základní pojmy, jako je dyslexie a její dopady na člověka ve společnosti. První kapitola je věnována přístupům ke vzdělávání a podpoře jedinců se specifickými poruchami učení. Druhá kapitola se zabývá faktory, které ovlivňují osobnost dospívajícího a dospělého SPU. Ve třetí kapitole je popisována podpora a intervence u osob s xií. Hlavním cílem diplomové práce a výzkumného šetření dyslexií v sebepojetí a zapojení do společnosti. Praktická část diplomové práce je realizována pomocí kvalitativního výzkumného šetření. KLÍČOVÁ ké poruchy učení, dyslexie, mladiství s dyslexií, dospělí s dyslexií, vzdělávání
Šikana ve škole a jak jí čelit
Julinová, Kateřina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce přinese v teoretické části přehled v současné době doporučovaných přístupů k prevenci a řešení šikany na 1. stupni základních škol učiteli běžných tříd 1. stupně. Seznámí čtenáře s typologií obětí a agresorů, upozorní na mýty, které jsou v souvislosti s šikanováním rozšířené a seznámí s institucemi, které se problému šikanování věnují. Cílem empirické části je porovnat míru výskytu šikanování na škole, která má zaveden program proti šikanování a na škole, která jej zaveden nemá. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila Depistážní dotazník II Dr. Michala Koláře. Klíčová slova: šikana, přímé a nepřímé znaky, osobnost oběti a agresora, prevence, intervence, primární škola
Podpora povstaleckých skupin jako nástroj zahraniční politiky státu
Bahenský, Vojtěch ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Práce se věnuje primárně otázce, jaká rizika a náklady vyplývají z využívání podpory povstalecké skupiny jako nástroje zahraniční politiky státu. Snaží se propojit různé soudobé koncepty a přístupy a přináší koncept rizik a nákladů vycházející ze stávající literatury. Nabízí příklady možné aplikace takového konceptu, které zároveň odhalují nepostačující teoretické uchopení dalších aspektů podpory povstaleckých skupin. Ty se totiž ukazují jako nevhodně formulovány pro využití ke zkoumání dopadů podpory povstalců na podporující stát. Proto v závěru thato práce nabízí několik oblastí pro budoucí výzkum, který by pomohl tyto teoretické nedostatky současné literatury odstranit.
Nejčastější sociálně patologické jevy na 2. stupni základní školy
Kočová, Pavla ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nejčastějších sociálně patologických jevů žáků na druhém stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na zmapování výskytu různých druhů sociálně patologických jevů v období dospívání. Vymezuje základní pojmy, týkající se sociálně patologických jevů, vymezuje žáka druhého stupně základní školy z hlediska vývoje a popisuje vybrané sociálně patologické jevy, vyskytující se na druhém stupni základní školy. Praktická část je zaměřena na zjištění nejčastěji se vyskytujících sociálně patologických jevů u žáků na druhém stupni základní školy. Pro jejich zjištění je využita metoda dotazníkového šetření a případová studie.
Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy
Krejčová, Michaela ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy si klade za cíl ve své teoretické části seznámit čtenáře s pojmem porucha autistického spektra, jeho klasifikací a bližšími charakteristikami jednotlivých poruch, se kterými se učitel při integraci může setkat. Přináší přehled vhodných přístupů, forem a metod práce s těmito dětmi, možnosti vzdělávání a blíže se zaměřuje na integraci do běžných základních škol. Ve své výzkumné části si klade za cíl hlouběji proniknout do problematiky přípravy učitelů na integraci žáka s autismem a popis jejího následného průběhu. Na základě metod kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaného rozhovoru a studia dokumentů, přináší soubor názorů, postojů, zkušeností, doporučení a rad integrujících učitelů a ředitelů škol, ale i názory a postoje učitelů, kteří s integrací nemají zkušenosti. Výsledky šetření mohou být podkladem pro další výzkum kvantitativního charakteru.
Využití koní u policie ČR
Konířová, Kristýna ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Využití koní u Policie České republiky Cíle: Cílem bakalářské práce je popis činnosti jízdní policie s jejími úkoly a možnostmi využití služebních koní. Metody: V bakalářské práci je využita metoda řízeného rozhovoru. Odpovědi na otázky mi poskytl velitel jízdní policie v Praze. Výsledky: Výsledkem je popis činnosti jízdní policie ČR. Klíčová slova: Policie, kůň, zásah, výcvik, využití
Analýza činnosti Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje - územní odbor Opava
Volný, Ondřej ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Analýza činnosti Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (Územní odbor Opava) Cíle: Analýza činnosti Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (Územní odbor Opava) v období 1. 1. 2017 - 31. 12. 2019. Jsou to sbory z kategorie JPO I: Hlučín, Opava a Vítkov. Metody: Sběr dat ve spolupráci s interním pracovníkem HZS MSK - Územní odbor Opava a rešerše dostupných pramenů. Analýzy byly provedeny u každé jednotky zvlášť podle typu událostí v jednotlivých letech a následně proběhlo porovnání mezi jednotlivými roky. Výsledky: Výsledky diplomové práce jsou popis Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (Územní odbor Opava) a analýza činnosti třech vybraných jednotek HZS MSK (Územní odbor Opava) v letech 2017 - 2019. Klíčová slova: Zásah, činnost, hasič, analýza, požár
Ovlivňování úspěšnosti a přesnosti patovacího úderu pomocí drilových cvičení
Brožka, Matěj ; Gryc, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Ovlivňování úspěšnosti a přesnosti patovacího úderu pomocí drilových cvičení Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit vliv specifických tréninkových podmínek (drilů z krátké a dlouhé vzdálenosti) na úspěšnost a přesnost patování u amatérských hráčů golfu. Metody: Deset amatérských hráčů golfu se účastnilo této studie (věk = 35,0 ± 12,9 let; výška = 176,7 ± 10,1 cm; hmotnost = 73,9 ± 17,7 kg; hcp = 27,7 ± 13,4; herní zkušenosti = 4,2 ± 2,6 let). Design této studie se skládal ze sběru dat před tréninkem, tréninkového úseku, a sběru dat po tréninku. Při sběru dat odehrál každý hráč 10 patů ze vzdálenosti 0,9 m, 1,5 m, 3 m, 8 m, 10 m a 12 m. V rámci 4 týdenní intervence byl výzkumný soubor rozdělen na dvě skupiny (krátké a dlouhé drily). Pro zjištění vztahu mezi parametry úspěšnost a přesnost patů, herní úrovní (hcp), herními zkušenostmi a frekvencí trénování jsme použili Pearsonův korelační koeficient (p < 0,05). Pro zjištění statisticky významného rozdílu mezi úvodním a závěrečným testováním jsme použili párový t-test. Výsledky: Při hodnocení všech hráčů dohromady před a po intervenci jsme zjistili vyšší úspěšnost krátkých patů (o 11 %, p < 0,001) a vyšší přesnost dlouhých patů (o 15,8 %, p < 0,001). Skupina krátkých drilů se zlepšila více v úspěšnosti krátkých patů (o 15,3 % resp. 6,7 %) a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.