Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,853 záznamů.  začátekpředchozí3818 - 3827dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Vzdělanostní struktura českého trhu práce
Vašíčková, Jitka ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Lapáček, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá strukturou českého trhu práce z hlediska vzdělanosti. První část práce podává krátký exkurz do historického vývoje disproporcí mezi nabídkou a poptávkou po konkrétní skladbě vzdělanosti pracovní síly, jejich příčiny a dopady na ekonomický vývoj. Poukazuje na celkovou strukturu vzdělanosti v zemi jako na nástroj hospodářského růstu a současně promítá úroveň vzdělání do kvality života jednotlivce. Druhá část se zaměřuje na soudobé požadavky českých zaměstnavatelů na obor a stupeň dosaženého vzdělání. Cílem je nalezení příčin a důsledků přebytků či nedostatků pracovních sil určitých profesí. V závěru diplomové práce jsou zjištěné informace použity pro prognózu vývoje v této oblasti. Následuje rozbor možných pozitivních a negativních dopadů současného trendu, kterým je značný nárůst vysokoškolsky vzdělaných lidí a jeho odraz v ekonomické úrovni a společenském vývoji v České republice, přičemž nechybí porovnání se situací v Evropské unii.
Prezentace zájmu o celoživotní vzdělávání (CV) jako součást identity aktéra dle gender ? dosažené vzdělání
Průšová, Barbora ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Teoretická část je zaměřena na zjišťování rozdílů mezi muži a ženami, na základě nichž by bylo možné odhalit volbu postupů celoživotního vzdělávání mužů a žen. Práce zkoumá rozdíly v jednotlivých psychických procesech, v postavení muže a ženy v rodině a v postavení muže a ženy na trhu práce. Praktická část je zaměřena na analýzu internetové seznamovací databáze, za účelem zjištění zájmu o celoživotní vzdělávání dle gender a dosaženého vzdělání.
Finanční nástroje EU a EHP ve vzdělávání, vědě a výzkumu
Poláková, Martina ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Krč, Jakub (oponent)
Hlavním cílem této práce je zmapování hlavních finančních nástrojů z aktuálního programovacího období, které jsou nabízeny Evropskou unií a státy Evropského hospodářského prostoru svým členům a v regionálním zaměření České republice a jejím obyvatelům v oblasti vzdělávání, vědy a výzkumu. Práce by měla ukázat, zda jsou poskytované instrumenty dostatečně široce zaměřeny, zda pokrývají všechny činnosti z daných oblastí a umožňují tak zemím se zlepšovat a zvyšovat své kvality ve svůj prospěch i prospěch celého společenství. Zda díky těmto nástrojům může dojít k větší spolupráci a sjednocení států v jeden konkurenceschopný a dynamický prostor.
Vzdělávání zaměstnanců a měření efektivity vzdělávání ve společnosti XY
Mikulová, Kristýna ; Formánková, Dana (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců a měření efektivity vzdělávání ve společnosti XY. V teoretické části je proveden literární průzkum související s touto tematikou. V analytické části je stručně charakterizována společnost a její struktura vzdělávání. Poslední část je zaměřena na vzdělávání techniků. Je zde popsána analýza vzdělávacích potřeb, cíle vzdělávací akce, forma kurzu a použitá metoda měření efektivity. Součástí je i dotazníkové šetření, které má objasnit, zda zaměstnanci používají naučené znalosti v praxi. Poslední kapitola obsahuje návrh procesu vyhodnocování, který je doplněn o doporučení.
Vzdělávání zaměstnanců ve společnosti MND a. s.
Vykydalová, Naďa ; Kovář, František (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je na základě teoretických a praktických poznatků nalézt možné nedostatky v systému vzdělávání zaměstnanců společnosti MND a.s. a navrhnout možné změny pro zvýšení jeho efektivity.
Financování vysokého školství v Austrálii
Vítová, Veronika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vymezuje pojem vzdělání, zabývá se jeho charakteristickými rysy, jež jsou podstatné pro rozhodování o způsobu financování tohoto ekonomického statku. Zkoumá systém financování vysokých škol v Austrálii, zabývá se jeho silnými i slabými stránkami. Poslední část je věnována stručnému popisu financování vysokého školství v České republice. Pozornost je věnována zejména nedostatkům tohoto financování a možnostem implementace některých prvků z australského systému Higher Education Contribution Scheme.
Reforma terciálního vzdělávání: přímá platba školného.
Kalichová, Petra ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Czesaný, Slavoj (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zavedením školného a studentské finanční podpory v České republice. V teoretické části jsou vyzdvihnuty studentské půjčky a spoření na vzdělání jako zdroje financí velkého rozsahu. Analytická část se soustředí na rozdílné druhy studentských podpor v Maďarsku, Kanadě a Nizozemí a hledá nejvhodnější model státních půjček pro české studenty. Cílem této práce je rozhodnout, zda je odložené příjmově kontingenční školné, v podobě navrhované Bílou knihou, nejlepší možnou alternativa pro české terciální vzdělávání.
Hodnocení efektivnosti environmentálního vzdělávání - příklad Ekoškol
Šašinková, Kateřina ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá environmentálním vzděláváním, výchovou a osvětou a hodnocením jeho ekonomické efektivnosti. První část práce je věnována charakteristice vývoje v oblasti stavu životního prostředí a některých zásadních zlomů v přístupu společnosti k ochraně přírody včetně událostí vztahujících se k samotnému environmentálnímu vzdělávání, a to jak na úrovni mezinárodní, tak v podmínkách České republiky. Další text popisuje obecné souvislosti hodnocení ekonomické efektivnosti při každodenním lidském rozhodování a odlišnosti v případě hodnocení ekonomické efektivnosti využívání přírody a také uskutečňování environmentálního vzdělávání. Poslední část potom aplikuje snahu hodnotit ekonomickou efektivnost environmentálního vzdělávání na projekt Ekoškoly, jež je příkladem zavádění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty v praxi, a pokouší se zjistit současnou situaci sledování ekonomické efektivnosti ve školách zavádějících tento projekt.
Analýza systému vzdělávání ve firmě XY, a.s.
Lejdarová, Kateřina ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce se v první části zaměřuje na teoretické vymezení systému podnikového vzdělávání. Popisuje jednotlivé fáze vzdělávacího procesu, zabývá se oblastmi vzdělávání, motivací zaměstnanců ke vzdělávání, hodnotí faktory, které ovlivňují efektivní vzdělávání a zmiňuje trendy v oblasti podnikového vzdělávání. V praktické části se zaměřuje na analýzu systému vzdělávání ve vybrané mezinárodní společnosti. Analyzuje systém vzdělávání jak z pohledu organizace, tak z pohledu zaměstnanců. Tato analýza slouží pro poskytnutí zpětné vazby o efektivnosti vzdělávání. V závěru jsou formulována doporučení pro vyšší efektivnost jednotlivých fází, navrhnuto řešení problematických otázek souvisejících se vzděláváním a vyzdviženy pozitivně vnímané oblasti vzdělávání a zároveň shrnuty doporučení a náměty do budoucna.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve firmě Vibracoustic CZ, s.r.o.
Dvořáková, Lenka ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Zuzana (oponent)
V současném prostředí globalizované společnosti získává celoživotní vzdělávání a formování pracovních schopností stále větší význam. Efektivní nástroj představuje systematické vzdělávání se zaměřením na rozvoj osobnosti pracovníků. Firma Vibracoustic CZ, s.r.o, působící v automobilovém průmyslu, se systematicky věnuje vzdělávání svých zaměstnanců a velký důraz v tomto dlouhodobém a opakujícím se procesu klade na rozvoj schopností pracovníků především v oblasti komunikace a týmové spolupráce. Tento postoj přospívá ke spokojenosti zaměstnanců, a tím i k dosažení konkurenční výhody firmy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,853 záznamů.   začátekpředchozí3818 - 3827dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.