Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitelnost etiky: je možné se naučit ctnosti?
Lovětínský, Petr ; Sousedík, Prokop (vedoucí práce) ; Fošum, Jan (oponent)
Učitelnost etiky: je možné se naučit ctnosti? Klíčová slova: etika, ctnost, učení, učitelnost, vědění, jednání Tato diplomová práce se zaměřuje na oblast etiky ctností jakožto jednoho z hlavních proudů praktické filosofie a na téma možnosti se ctnosti naučit nebo ji jiným způsobem získat. V úvodu představuje kontext a východisko svého tématu a vedle toho základní kritéria, podle kterých bude posuzovat odpověď na hlavní otázku. Následně přináší také obecný popis principů, na kterých stojí etika ctností. V dalších dvou hlavních kapitolách se věnuje popisu pojetí ctností u dvou nejvýznamnějších představitelů tohoto druhu morální filosofie, tedy Platóna a Aristotela. Tento popis je u obou autorů stavěn s ohledem na ty aspekty ctnosti, které jsou styčnými body s možností a způsobem jejich učení. V další části je pak uvedeno několik dalších příkladů pohledu na obě popsané koncepce z hlediska učitelnosti ctnosti. Závěr pak shrnuje popsané aspekty ctnosti, jakým způsobem se dotýkají učitelnosti a zda splňují požadavky stanovené v úvodu práce.
Sledování četnosti nahrávky v tréninkovém procesu a v utkání u hráčů beach volejbalu
Pihera, Martin ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Velenský, Michael (oponent)
Název: Sledování četnosti nahrávky v tréninkové jednotce a před utkáním v plážovém volejbalu Cílem je diplomové práce je sledování a zhodnocení činnosti trenérů u výkonnostní a vrcholové kategorie v plážovém volejbale. Následné porovnání výsledků proběhlo na základě odpovědí z dotazníkového šetření. Dotazník má deset otázek v českém i anglickém jazyce, které jsou zaměřeny na problematiku tématu. Vyhodnocení bylo zaznamenáno do grafů, které jsou doplněny slovním zhodnocením. Ze čtyř vytvořených hypotéz, se tři potvrdily. Celkové porovnání dopadlo tak, že zahraniční trenéři se více věnují nahrávce ať už v tréninkové jednotce anebo před utkáním. Poté se trenéři s licencí anebo vystudovaní trenéři věnují nahrávce stejně a prioritní parametr pro vytváření tréninkové jednotky je zvětší části nahrávka. Klíčová slova: nahrávka, plážový volejbal, tréninková jednotka, rozcvičení před utkáním
Problematika inkluze v praxi na vybrané střední odborné škole a základní škole v okrese Mělník
Marková, Vladimíra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce, Problematika inkluze v praxi na vybrané střední odborné škole a základní škole v okrese Mělník, se zabývá problematikou inkluze na základním a středním stupni vzdělávání u žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami. Umožňuje přiblížení problematiky inkluze v praxi z pohledu klíčových pedagogických pracovníků podílejících se na edukaci inkludované žákyně. Pro seznámení se s průběhem vzdělávání žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami, byla vypracována případová studie. Přiblížení role asistenta pedagoga při vzdělávání. Porovnání průběhu inkluze v přístupu a možnostech edukace dané žákyně na základní škole a středním odborném učilišti. Problematika žákyně při plnění odborného výcviku na pracovišti. V práci byly použity metody strukturovaného rozhovoru s klíčovými pedagogickými pracovníky s následným shrnutím a interpretací výsledků výzkumu. Cílem práce je popsat a zmapovat problematiku inkluze v praxi, definovat společné rysy a rozdílnosti v přístupu a možnostech inkluze. V závěru práce jsou položeny otázky a náměty k zamyšlení ze stran samotných vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, edukace, inkluze, odborný výcvik, podpůrná opatření, případová studie, speciální vzdělávací potřeby, střední odborné učiliště, učitel, základní škola
Silver Lining
Ručka, Svatopluk ; Klouzková, Alice (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Silver Lining vzniká na základě interdisciplinárního zkoumání dvou oborů designu — módního a grafického. Na tyto dvě disciplíny je nahlíženo z praktického hlediska, v němž jsou zkoumány postupy práce obou designerských sfér, jejich vzájemný vztah, možné průsečíky a (reálné i hypotetické) syntézy. Potenciál takové syntézy je zkoumán vizuálním jazykem grafického designu a módní tvorby pomocí současné digitalizované pletací technologie, s níž bakalářská práce nakládá.
Problematika návrhu síťové infrastruktury
Tobolka, Lukáš ; Člupek, Vlastimil (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je pohled na návrh síťové infrastruktury v praxi. Jsou zde uvedeny jednotlivé postupy, značky, normy, kterých je třeba se držet při projektování. Součástí je krátký všeobecný přehled o koncových prvků, kabelových systémů a s tím souvisejících záležitostí. Obecně jsou zde popsány metody měření optických vedení a parametry měření sítí metalických. Krátce v rámci realizace jsou popsány možné komplikace, které ji doprovází. Popsána je zde i na příkladu konkrétního objektu metodika návrhu sítě. Před samotným předáním díla je celá infrastruktura analyzována a proměřena s výstupními protokoly v rámci certifikace celého systému společně s výstupy ve formě měřícího protokolu.
Povědomí ošetřujících lékařů o možnostech ortoticko - protetického řešení syndromu diabetické nohy
Potěšil, Jan ; Černý, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlů, Dagmar (oponent)
Název: Povědomí ošetřujících lékařů o možnostech ortoticko-protetického řešení syndromu diabetické nohy Cíle: Cílem práce bylo zjistit aktuální stav znalostí lékařů, jejich postoje a každodenní praxi týkající se ortoticko-protetického řešení syndromu diabetické nohy. Metody: Výzkum byl založen na studii typu KAP (knowledge, attitude and practice), jedná se o deskriptivní typ práce. Ke sběru dat bylo využito kvantitativní dotazníkové metody, přičemž bylo potřeba vytvořit vlastní dotazník dle WHO guidelines, který byl šířen elektronickou cestou a jeho respondenti byli anonymní. Šetření probíhalo v rozmezí dvou měsíců a zúčastnilo se ho 79 lékařů různých odborností, 11 z nich muselo být z výzkumu vyřazeno. Analýza dat probíhala v programu Microsoft Excel 365. Výsledky: Syndrom diabetické nohy je závažnou komplikací diabetu, který ohrožuje stále více lidí. Dle výsledků tohoto výzkumu jsou si toho lékaři vědomi, zároveň doceňují i důležitosti ortotiky-protetiky při jeho zvládání. Vnímají ovšem, že této terapie není dostatečně využíváno. Jejich znalosti jsou průměrné, což se týká především ortotiky. Rádi by se ovšem o dané problematice dozvěděli více. V praxi příliš často odlehčovací pomůcky nevyužívají, kdyžtak speciální typy obuvi. Na druhou stranu se snaží více spolupracovat s odbornými ambulancemi...
Problémy začínajících učitelů
Poláchová, Magdaléna ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce s názvem Problémy začínajících učitelů řeší úskalí začínajících učitelů při prvních letech jejich praxe a poukazuje na existující formy podpory, které jsou mladým učitelům v prvních letech k dispozici. Teoretická část popisuje, koho lze považovat za začínajícího učitele a přípravu začínajících učitelů v česku a zahraničí. Dále vymezuje klíčové pedagogické či profesní kompetence a problémy, které začínající učitelé při vstupu do profese pociťují. Nabízí různé formy, jak těmto problémům čelit a poukazuje na možné formy podpory, které mají začínající učitelé k dispozici. Empirická část analyzuje konkrétní problémy začínajících učitelů, které na začátku jejich profese nastaly. Analýza je vedena metodou dotazníkového šetření sedmdesáti začínajících učitelů a metodou rozhovorů se dvěma začínajícími učitelkami ze stejné základní školy. Cílem obou metod je především zjistit problémy začínajících učitelů, které vnímali v prvních třech letech praxe a zda se tyto problémy shodovaly s jejich obavami, které pociťovali před vstupem do profese. Dále zjišťuje, zda byla učitelům v prvních letech praxe k dispozici nějaká forma podpory a zda tato pomoc byla dostačující, případně ve kterých oblastech učitelům pomohla nejvíce. Zjišťuje i kompetence, kterými by měl budoucí učitel disponovat, aby zvýšil...
Hromadná pohybová skladba dětí mladšího školního věku na sokolských sletech
Krutilková, Eva ; Hájková, Jana (oponent) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Klíčová slova: slet, pohybová skladba, Sokol, spartakiáda, psychomotorika, cvičení, nácvik, ohlasy v tisku, pedagog-cvičitel, děti mladšího školního věku Abstrakt: Podstatou práce je vysledovat vývoj hromadných sletových skladeb určených pro děti mladšího školního věku v dané historické době, tzn. 1907- 2012. Cílem je nacvičit s dětmi ve věku 8 let hromadnou sokolskou sletovou skladbu Napodobivá cvičení z roku 1932, jejíž autorkou je Marie Provazníková, a provést rozbor této skladby z hlediska psychomotorického, výchovného a tělocvičného. Řešení výzkumného problému bude vedeno pomocí akčního výzkumu. K řešení výzkumného problému lze dojít rekonstrukcí historické skladby s oživením obrazu minulosti. Dále jsou v provedení skladby hledány výpovědi o duchu doby, pedagogickém přístupu a charakteristikách aktérů tělovýchovy té doby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.