Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpracování známých pohádek metodami a technikami dramatické výchovy, a jejich realizace s nejmenšími dětmi v MŠ
Sovová, Zuzana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na subjektivní zkoumání metod a technik dramatické výchovy v konkrétní mateřské škole, a to u dětí ve věku tří až čtyř let. Teoretická část práce se zabývá definicemi a stručným vysvětlením pojmů souvisejících s dramatickou výchovou a předškolním vzděláváním všeobecně. V praktické části se hovoří o realizaci konkrétních lekcí dramatické výchovy, a také o tom, které z metod a technik dramatické výchovy lze u dětí tohoto věku využívat. V neposlední řadě se práce zabývá také tím, které z metod a technik dramatické výchovy se jeví při práci předškolního pedagoga jako neúčinnější. Metodami zkoumání jsou zúčastněné přímé pozorování a reflexe. Klíčová slova: dítě, předškolní výchova, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, hra, pohádka
Učitel a zdraví vztah mezi zdravím pedagogů mateřských škol a výkonem jejich učitelské profese
Marešová, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Práce si klade za cíl charakterizovat zdraví ve všech aspektech důležitých pro zachycení vztahu "učitel a zdraví". V první části jsou zpracována teoretická východiska týkající se kvality zdraví, subjektivního zdraví, chování a životního stylu podporujícího zdraví, prevence zdravotních rizik povolání a předprofesní přípravy učitelů. Druhá část zpracovává data získaná dotazníkovým šetřením od 60 učitelek mateřských škol. Hlavním záměrem empirické části bylo zjistit, jakým způsobem předškolní pedagogové vnímají zdraví ve vztahu k povolání učitele v mateřské škole, co hodnotí na učitelství jako pozitivní a negativní vzhledem ke svému zdraví a které zdravotní problémy vnímají jako překážku pro výkon učitelského profese.
Orffovy nástroje v kontextu současné hudební výchovy dítěte předškolního věku
Fajtová, Jitka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bajerová, Ludmila (oponent)
Cílem diplomové práce je zrealizovat v jedné třídě mateřské školy hudební projekt s využitím hudebních nástrojů Orffova instrumentáře a testem hudebnosti zjistit, jaký individuální přínos mají Orffovy nástroje v rozvoji hudebnosti předškolních dětí. Práce s názvem "Orffovy nástroje v kontextu současné hudební výchovy dítěte předškolního věku" je rozdělena do pěti kapitol. V teoretické části přehledně popisuji pedagogickou reformu hudební výchovy, objasňuji současné pojetí hudební výchovy v předškolním vzdělávání na základě rámcového vzdělávacího programu, zmiňuji psychologickou charakteristiku rozvoje hudebnosti předškolního dítěte, popisuji Orffův instrumentář a jeho využití v integrativní pedagogice. Praktická část je zaměřena na vlastní výzkum, kde dle dotazníků zjišťuji, jak často, jakým způsobem a s jakými hudebními nástroji z Orffova instrumentáře pracují paní učitelky v mateřských školách. Testem hudebnosti zjišťuji hudební schopnosti a dovednosti dětí jedné třídy v mateřské škole, ve které na základě hudebního projektu ověřuji a vyhodnocuji přínos Orffova instrumentáře v rozvoji hudebnosti dětí. Práci doplňuji videozáznamem a fotkami z hudebního experimentu.
Lidová slovesnost v předškolní výchově
Schreiberová, Kateřina ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Anotace: Tato práce dokládá význam folkloru, zvláště pak lidové slovesnosti v náplni předškolního vzdělávání. Osvětluje využívanou terminologii, dokládá zakotvení ochrany a zachovávání lidové kultury v legislativních dokumentech a osvětluje, jakou roli v ochraně a zachovávání lidové kultury hrají vzdělávací instituce. Práce na konkrétních příkladech dokazuje, jakým způsobem lze prostřednictvím folkloru v předškolní výchově rozvíjet osobnost dítěte. Klíčová slova: Tradiční lidová kultura; folklor; folklorní slovesnost; předškolní výchova; rozvoj osobnosti dítěte
Pohybové vyjádření básní v předškolním věku dítěte
Hujerová, Václava ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou propojení poezie a pohybu v mateřské škole. Má za cíl ověřit, jestli děti získají k poezii hlubší vztah, když jim ji zprostředkuji v propojení s pohybem, než když je s poezií budu seznamovat pouze slovně. Předpokládám, že propojení poezie s pohybem bude děti více bavit díky jejich vrozené potřebě pohybu a synkretickému vnímání. V teoretické části se zabývám znaky poezie, vztahem dětí k poezii a jejím významem pro rozvoj osobnosti dětí. Vzhledem k tomu, že jde o pohybové ztvárnění básní, nezapomínám ani na kapitoly týkající se pohybové výchovy a jejího významu pro rozvoj osobnosti dětí. Výzkum uskutečňuji v mateřské škole v Praze 1 s dvaceti pětiletými dětmi. Metodou výzkumu je experiment a pozorování. Výzkum je rozdělen do deseti dnů. Každý den seznámím děti s jednou básní nejprve odděleně od pohybu, poté v integraci s pohybem. Zapisuji si body signalizující míru zájmu jednotlivých dětí. Zjistila jsem, že při propojení básní s pohybem zájem všech dětí o 17% vzrostl. Z toho usuzuji, že když budu poezii s pohybem propojovat, bude děti poezie více bavit a získají tak k ní hlubší citový vztah. Navíc se prostřednictvím integrace vzdělávacích oblastí harmonicky rozvíjí osobnost dětí, což je podle mého názoru ten nejlepší předpoklad pro úspěšný životní start.
Využití prvků dramatické výchovy pro osvojení písně v mateřské škole
Skipalová, Aneta ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na efektivní osvojení hudební a obsahové stránky písně předškolními dětmi. Práce si klade za cíl dokázat, že za pomoci vybraných metod dramatické výchovy, ve spojení s hlasovou a hudební výchovou, lze docílit nejen snadnějšího osvojení písně, ale především přirozeného porozumění jejího významu. V úvodních kapitolách se věnuje stručné charakteristice dítěte předškolního věku, osobnostním a profesionálním předpokladům pedagoga ve vztahu k vedení dramatické a hudební výchovy u dětí předškolního věku. Je zaměřena na hudební schopnosti dětí, dále na význam hlasové výchovy a v neposlední řadě také na metody dramatické výchovy využité v praktické části této bakalářské práce. Poslední kapitola je věnována metodice struktury dramatické lekce zaměřené na osvojení písně v mateřské škole. Praktická část obsahuje příklady využití dramatické výchovy pro osvojení písně ověřené v praxi. Dále je formou dotazníku porovnávána úspěšnost realizovaných lekcí, a to mezi osvojením písně formou dramatické výchovy a nácvikem písně běžným způsobem bez využití dramatické výchovy. V přílohách jsou uvedeny tabulky využité v teoretické části a přiloženy noty a texty písní z dramatických lekcí. Klíčová slova Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy,...
Připravenost dětí na vstup do školy v regionu Český Brod
Stejskalová, Tereza ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou připravenosti dětí na vstup do školy v regionu Český Brod. V současnosti přetrvává vysoký počet dětí s odkladem povinné školní docházky, což se vláda rozhodla řešit zavedením povinného předškolního ročníku. Se zavedením rámcových vzdělávacích programů si školy začaly tvořit vlastní školní vzdělávací programy. Základy, s nimiž vstupují děti do základní školy, se více rozrůznily. Cílem práce je stanovení oblastí, ve kterých mělo během zápisů do prvních tříd v regionu Český Brod nejvíce dětí problémy. Připravenost dětí na vstup do školy je zkoumána také z pohledu rodičů a pedagogů a pohledy jsou konfrontovány. Výzkum kombinuje tři metody - pozorování, dotazník a případovou studii. Pro šetření během zápisu byla zvolena metoda pozorování. Na základě teorie byly stanoveny pozorované oblasti, posuzované podle zvolených kritérií. Pohled rodičů a pedagogů byl zkoumán dotazníkovým šetřením. Oblasti, ve kterých mělo nejvíce dětí během zápisů do prvních tříd potíže, byly grafomotorika a vývoj řeči. Tento názor sdílí i rodiče a učitelé. Ti navíc zmiňují nedostatečnou délku udržení pozornosti dětí. Práce se tímto zamýšlí, v čem by mohly být výstupy předškolního a základního vzdělávání více provázané. KLÍČOVÁ SLOVA  školní připravenost  školní zralost  předškolní výchova...
Dramatická výchova v lesní mateřské škole
Jančová, Petra ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
V diplomové práci - Dramatická výchova v lesní mateřské škole, popisuji prostředí lesních mateřských škol, jejich filozofii a provoz v České republice. Zaměřuji se na specifika prostředí lesních mateřských škol vzhledem k využívání dramatické výchovy. Největším specifikem je přírodní prostor, kde se často dramatické aktivity odehrávají. Práce obsahuje rozbor z hospitace dramatických aktivit ve třech lesních školách a ukázky projektů vlastní dramaticko výchovné práce v Lesním klubu Pramínek (projekt Ptačí sněm, příprava divadelního představení - Džiró a čtyři posvátné svitky a seminář Dramatická výchova pro pedagogy lesních mateřských škol).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.