Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Dazlak - Skinhead" a "Oi! Warning" - Skinheadi jako hrozba pro německou společnost?
Koryntová, Eva ; Lizcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Zelená, Alena (oponent)
Práce se zabývá německou skinheadskou subkulturou v 90. letech a její prezentací v dobových filmech Dazlak - Skinhead a Oi! Warning. Nejdříve v teoretické části popisuje vznik a vlastnosti skinheadské subkultury ve Velké Británii a její vývoj v Německu. Poté se zaměřuje na zmíněné dva filmy, zařazuje je do kontextu historie hnutí skinheadů v Německu a uvádí jejich děj a charakteristiku. Dále analyzuje prezentaci skinheadů v těchto filmech na základě čtyř tezí, které dle odborné literatury skinheady definují. Literatura udává, že skinheadi inklinují k pravicovému extremismu, násilí a agresi, pocházejí z dělnické třídy a mají specifický životní styl, který se vyznačuje poslechem skinheadské hudby, návštěvami večírků a koncertů a konzumací alkoholu. Většinu těchto tezí tyto dva filmy potvrzují, přesto ale oba filmy subkulturu prezentují jiným způsobem. Černobílý film Oi! Warning svoji pozornost nekoncentruje na problematiku pravicového extremismu, nýbrž na násilí, agresi a skinheadský životní styl. Vzhledem k jeho celkové estetice, tragickému konci a záporné postavě "pravého" skinheada Komy, lze tvrdit, že tento film subkulturu prezentuje negativně. Snímek Dazlak - Skinhead se snaží předsudky o skinheadech vyvrátit. U skinheadského hlavního hrdiny se zaměřuje nejen na jeho násilí, nýbrž i na jeho politické...
Záporné postavy a jejich motivace ve filmech Marvel Cinematic Universe
Navrátil, David ; Hrdina, Matouš (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o zobrazení záporných postav ve filmech Marvel Cinematic Universe. Zkoumáním prvních 20 filmů této série se snaží přijít na to, jak jsou záporné postavy ve filmech MCU zobrazovány a jaké jsou jejich motivace. To je provedeno skrze kombinaci studia relevantní literatury, kvalitativní obsahové analýzy daných filmů a narativní analýzou, založenou na struktuře monomýtu Josepha Campbella, respektive její interpretace pro filmovou a televizní tvorbu popsanou Christopherem Voglerem. V práci je tak nejdříve krátce popsána historie superhrdinského filmu jako celku a jsou vymezena specifika sdíleného univerza Marvel Cinematic Universe. V teoretické části jsou popsány Campbellova a Voglerova narativní struktura. Následně jsou popsána metodologická východiska. Ta jsou použita při popsání získaných poznatků a jejich interpretací. Zde jsou zkoumány motivace záporných postav, které jsou rozděleny do několika kategorií, aby následně jejich dějové oblouky byly zasazeny ho schématu Hrdinovy cesty. Je zde ukázáno, že záporné postavy ve filmech MCU jsou vyobrazovány primárně manichejským způsobem. V diskuzi jsou popsány možné problémy výzkumu a navrženy další směry potenciálního zkoumání, aby pak v závěru byly získané poznatky jak z teoretické, tak z analytické části shrnuty.
Proměny v zobrazování Sametové revoluce v rámci české filmové tvorby
Peřinová, Eliška ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Moskvina, Yuliya (oponent)
Tato práce je zaměřena na výzkum obrazu Sametové revoluce v rámci české filmové tvorby. Na tuto problematiku nahlížím skrze teorii kolektivní paměti. Konkrétně se z metodologického hlediska nejvíce opírám o studii Kulturní paměť a film: Jak se měnil obraz poválečného odsunu v české filmové tvorbě, kterou provedla Irena Řehořová. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy se na třech vybraných filmových zpracováních, z nichž každé reprezentuje určité časové období, snažím identifikovat, skrz jaké dominantní výrazové prostředky je koncept Sametové revoluce v jednotlivých časových obdobích reprezentován a jaký obraz této historické události se tvůrci jednotlivých filmových zpracování snaží divákům předat. Zároveň se zajímám i o to, jakého přijetí se těmto filmům dostává u kritické i divácké veřejnosti, abych si tímto způsobem ověřila, jak česká společnost na filmy prezentovaná ztvárnění Sametové revoluce nahlíží. Má práce je rozdělena na pět částí. V první, teoretické části se věnuji teorii kolektivní paměti s přihlédnutím k českým specifikům a nedokumentárnímu filmu jako médiu kolektivní paměti. Následuje kapitola stručně popisující historický kontext Sametové revoluce a její dnešní postavení v diskurzu české společnosti. Poté je zde metodologická část, zabývající se metodologickým zpracováním mého výzkumu....
Re-prezentace srpna 1968 ve filmové tvorbě
Patová, Viktorie ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Wladyniak, Ludmila Maria (oponent)
Téma práce se zaměřuje na souvislost sociální paměti a filmové reprodukce minulosti. Skrze vybrané příklady filmové tvorby práce zjišťuje, jak filmaři nakládali s tématem srpna 68 a jak se jejich přístup k tématu proměňoval. Cílem práce je prozkoumat, skrze jaké "obrazy" filmové reprezentace konstruují události srpna 68 a jak jsou či nejsou přijímány veřejností. Vybranými filmy pro analýzu byly Pelíšky (1999), Anglické jahody (2008) a Jan Palach (2018). Analýza filmů byla prováděna kvalitativní obsahovou analýzou převzatou z práce Kulturní paměť a film: Jak se měnil obraz poválečného odsunu v české filmové tvorbě Ireny Řehořové. Filmové reprezentace jsou zkoumány skrze šest kategorií: filmová forma, témata a příběhy, sociální svět filmu, kulturně-historická paměť, viděné X neviděné, recepce v době uvedení a v současnosti. Z analýzy vyplynulo, že filmy se s rostoucím odstupem od sametové revoluce pouštěly do větší kritiky chování české společnosti během okupace. Výraznou proměnou prošlo především tvůrci deklamované zacílení díla. Dalším zjištěním je, že formálními složkami filmu využívanými pro zobrazení srpna 68 jsou především tónování obrazu a zvuková složka. Novější filmy více experimentují s formou např. vložením dokumentárních záběrů. A v neposlední řadě, se ukázala významnost symbolického...
Obraz upíra ve vybraných populárních médiích
Hezinová, Jana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Od počátku dvacátého prvního století upíři se již objevují i v jiných žánrech než hororových, a obraz upíra se v populárních médiích začíná postupně měnit. Vnímání upírů v populární kultuře se také začíná posouvat novým směrem. Tyto změny jsou na sebe napojené a vzájemně se ovlivňují. Budou se zkoumat způsoby zobrazování upírů ve filmech a seriálech z konce dvacátého a průběhu dvacátého prvního století. Během zkoumání bude sledováno, jak se obraz upíra mění napříč žánry i v průběhu času. Práce se pak pokusí ze zjištěných podob upíra rozpoznat, zda vznikají v nových zobrazováních nějaké společné trendy, které se nesou napříč žánry.
Inscenace a adaptace Tylova Strakonického dudáka (1918-2017)
LAFATOVÁ, Alžběta
Diplomová práce se zabývá inscenacemi a adaptacemi Strakonického dudáka v letech 1918-2017. Navazujeme na bakalářskou práci Postava dudáka v české literatuře 19. století, srovnání s inscenací Strakonický dudák J. A. Pitínského z roku 2013. Cílem diplomové práce je nastínit proměnu přístupu k Tylovu dramatu Strakonický dudák (1847) v průběhu 20. století a počátku 21. století. Na základě interpretace Tylova textu, rozebíráme vybrané adaptace a inscenace a porovnáváme jejich hlavní témata s Tylovou předlohou. V první části se věnujeme interpretaci filmových adaptací Tylova dramatu z let 1937 a 1955. Pozorujeme rozdílné pojetí adaptované látky a její ovlivnění společensko-politickou situací. V druhé části se zabýváme divadelními inscenacemi Strakonického dudáka. Nejprve se věnujeme postavení divadla od 50. let 20. století a požadavkům na zpracování Tylovy hry. Prostřednictvím interpretace inscenací Strakonického dudáka z let 1980-2006 sledujeme přechod od zpracování hry podle myšlenek Zdeňka Nejedlého k osobitým a originálním nastudováním nabízející aktuální témata.
Příroda: druhý domov Mariána Poláka
Lišková, Michaela ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí - z praktické a teoretické. Praktická část nesoucí název Příroda: Druhý domov Mariána Poláka je videoprofilem českého dokumentaristy Mariána Poláka, který se jako jeden z mála českých dokumentaristů dlouhodobě věnuje natáčení přírodovědných témat. Polák se už při studiích na FAMU zabýval natáčením přírody, kterou ve svých filmech zobrazuje až dodnes. Český dokumentarista za svůj dosavadní život natočil několik desítek dokumentárních filmů a pořadů o přírodě. V loňském roce dokončil svůj první celovečerní film o české přírodě Planeta Česko (2018), který byl nominován na cenu Český lev. První část bakalářské práce se tudíž snaží vylíčit Mariána Poláka především jako dokumentaristu. Současně také ukazuje proces, kterým musí každý den procházet při natáčení přírodovědného dokumentu. Teoretická část navazuje na praktický projekt a fakticky ho rozvíjí. Rozebírá dokumentární tvorbu, snaží se definovat dokumentární film a ve stručnosti se zabývá i dějinami dokumentaristiky a samotným vznikem dokumentární tvorby. V další části bakalářské práce je popsána typologie dokumentů. Charakterizován je zde především dokumentární film autorský, moderovaný, hraný a observační. Nejpodrobněji je rozpracováván dokument přírodovědný, přičemž práce se soustředí především na...
Kancelář Blaník: politická satira jako zrcadlo skutečné politiky
Jirouschková, Karolína ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Kancelář Blaník: Politická satira jako zrcadlo skutečné politiky si za svůj hlavní cíl klade přinést zjištění, jaký obraz politiky satirický seriál Kancelář Blaník divákům předkládá a jakým způsobem toho dosahuje. Po nutném teoretickém ukotvení zkoumané problematiky následuje praktická analýza seriálu, která se soustředí na charakteristiku postav hlavních a vedlejších, objekty satiry a dramaturgickou strukturu epizod i celé série. V závěru práce je pozornost věnována také filmu Prezident Blaník, který na seriál navazuje a ukazuje tak odlišnosti ve zpracování jednoho námětu různými formáty.
When I am not
Rovenská, Ivana ; Pražák, Pavel (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Diploma work reflects the issue of psychospiritutarian transformation. In this way, a local specific video installation was created aimed at the sensual experience of the viewer. The Film has approximately thirteen minutes and contains four parts, which arose from the archive of the recorded audiovisual material spinning on the camera with a fixed 50mm lens from May 2018. A special role plays a visual relationship that is traditionally linked to this phenomenon.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.