Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úroveň a efektivita externí kontroly škol v Libereckém kraji (zaměřeno na kompetence zřizovatelů a vzájemnou spolupráci při provádění kontroly)
Majerová, Jana ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce analyzuje a hodnotí stav a fungování současného systému evaluace školství v České republice, rozebírá příčiny a důsledky vlivu jednotlivých faktorů na jeho kvalitu a zjištěné poznatky shrnuje v návrhu nového pojetí externí evaluace škol. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumu názorů ředitelů, zřizovatelů a pracovníků České školní inspekce v Libereckém kraji, z analýzy národního projektu Cestou ke kvalitě realizovaného v rámci České republiky, ale také ze stanovisek mezinárodních odborných týmů zaměřených na provádění hodnocení školských systémů, jako je Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD), společnost McKinsey & Company a Stálá konference ústředních a generálních inspektorátů vzdělávání (SICI). Pozornost je zaměřena na zjišťování míry kompetencí a zodpovědnosti jednotlivých subjektů vzdělávací politiky, na oblast odborné kvalifikace zřizovatelů a vyvozování důsledků z těchto aspektů vyplývajících. Významnou součástí procesu zvyšování kvality škol je nejen poskytování pomoci a podpory školám erudovanými hodnotiteli, ale i vytvoření vzájemné provázanosti a spolupráce všech zúčastněných stran. Důraz je kladen na spolupráci externích hodnotitelů České školní inspekce a zřizovatele, ale především na míru a kvalitu spolupráce hodnotitelů se školami...
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK.
Edukační proces u pacientů před srdeční katetrizací a výsledky jeho evaluace
Packová, Lucie ; Švarcová, Eva (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace u pacientů indikovaných k invazivnímu výkonu srdeční katetrizace. Skládá se z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou překládány základní poznatky vztahující se k výchovně - vzdělávací činnosti ve zdravotnickém prostředí. Dále přehledně prezentuje základní pojmy a problematiku srdeční katetrizace. Stěžejní je empirická část práce, pro kterou byla zvolena metodika jednofázového smíšeného modelu, tj. užití kvalitativních i kvantitativních technik v jediném výzkumném šetření. Sběr se realizoval pomocí polostrukturovaného rozhovoru u pacientů Interní kliniky ÚVN a 1.LF. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření, jež mají reflektovat kvalitu a efekt edukačního procesu. Součástí výzkumné zprávy je i návrh intervencí, které mají přispět ke zvýšení efektivity edukační činnosti zdravotnického personálu oddělení Kardiologie - lůžková část a Intermediální péče Interní kliniky ÚVN a 1. LF.
Hodnocení účinnosti projektů financovaných z ESF zaměřených na osoby znevýhodněné na trhu práce
Vostradovská, Barbora ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Jungwiertová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá účinností realizovaných opatření v rámci projektů podpořených z Evropského sociálního fondu, které jsou zaměřeny na ohroženou skupinu rodičů (převážně žen) na trhu práce. Teoretická část představuje koncepty segmentace trhu práce, teorii lidského a sociálního kapitálu a v neposlední řadě nastiňuje politiku zaměstnanosti v rámci EU a Česka. Empirický výzkum využívá technik rozhovorů a dotazníku s cílem zhodnotit implementaci opatření a zacílení prostředků na potřeby specifické cílové skupiny, jež je na trhu práce dlouhodobě ohrožena. Přínos práce je především v detailní studii účinnosti systému čerpání dotací v jedné sféře podpory z ESF z pohledu neziskových organizací. Klíčová slova: Trh práce, Evropský sociální fond, evaluace, neziskové organizace, Praha
Zhodnocení vlivu sociální reformy na oblast nepojistných sociálních dávek
Sprengerová, Alena ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kotíková, Jaromíra (oponent)
Diplomová práce "Zhodnocení vlivu sociální reformy na oblast nepojistných sociálních dávek" pojednává o jedné z částí sociálního zabezpečení v České republice a to oblasti dávek, jejichž nárok není podmíněn účastí na pojištění. Pozornost je věnována jak legislativní tvorbě, tak i organizační struktuře zabezpečující tento nástroj sociální politiky. Proto je základem práce především tvorba politických procesů, zejména jejich implementace a evaluace. Jsou charakterizovány vývoj a stávající stav státní sociální podpory, hmotné nouze a dávek pro osoby se zdravotním postižením. Součástí práce je rozbor legislativních změn, kterými tato oblast prošla v souvislosti se sociální reformou započatou v roce 2011. Charakterizován je proces zavádění reformních cílů do praxe a je provedeno jejich hodnocení především ve vazbě na organizace, technické zabezpečení a legitimitu dávkových systémů. Zdroji pro práci byla kombinace primárních i sekundárních dat. Základ tvoří především odborná literatura a příslušné právní normy. Aktuální informace, v nichž se promítají změny, jsou čerpány především z tiskových zpráv, časových řad a závěrů z provedeného dotazníkového šetření. Použitými metodami byly institucionální analýza, studium spisové dokumentace, zúčastněné pozorování, evaluace. Součástí evaluace je dotazníkové...
Evaluace mateřské školy - dvoutřídní mateřské školy z pohledu rodičů
Frühaufová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce se zabývá evaluací mateřských škol. Cílem práce je analýza současného stavu několika vybraných malých /dvoutřídních/ mateřských škol v Praze, zjištěním toho, v čem jsou tyto školy silné a v čem by bylo dobré se zlepšit. Teoretická část bakalářské práce vychází z dostupné literatury zabývající se evaluací, která je součástí pedagogické a řídící práce, mateřskou školou a její historií, podmínkami předškolního vzdělávání, kulturou školy, klimatem školy a jejich vlivy na rodiče. Výzkumná část vychází z empirického výzkumu provedeného na základě dotazníku pro rodiče dětí z vybraných dvoutřídních mateřských škol v Praze. Zabývá se ověřením tvrzení vycházejících z vlastní praxe autorky. Přináší podnětné zamyšlení nad tím, v čem jsou mateřské školy silné a co je u nich ještě potřeba do budoucna zlepšit.
Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ
Lazarčík, Ondřej ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Gutkaisová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce s názvem Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ se zabývá problematikou evaluace a efektivitou primární prevence, prováděné neziskovou organizací Semiramis z.ú. Práce je rozdělena do dvou části v teoretické práci se věnuji pojmům z primární prevence, evaluaci programů, minimálnímu preventivnímu programu, cílovým skupinám primární prevence a sociálním dovednostem. V druhé části se zabývám samotným výzkumem a tvorbou deskriptorů (dotazníky), které jsou použity ve výzkumu. Deskriptory měří znalosti a dovednosti žáků před blokem a bezprostředně po bloku. Na základě zjištěných dat a vzájemného porovnání s výsledky zaznamenané lektory primární prevence zjišťuji, zda prováděné programy primární prevence jsou efektivní.
Funkčnost a kvalita školního vzdělávacího programu mateřské školy ve vazbě na evaluační nástroje
Kuběnová, Michaela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Funkčnost a kvalita školního vzdělávacího programu mateřské školy ve vazbě na evaluační nástroje AUTOR: Michaela Kuběnová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce pojednává o možnostech vyhodnocování školního vzdělávacího programu ve vazbě na autoevaluační procesy. V teoretické části jsou vysvětleny související pojmy, jednotlivé kroky v procesu autoevaluace, včetně evaluačních nástrojů a blíže popsány základní dokumenty kurikulární politiky státu v oblasti předškolního vzdělávání. Výzkumná část se zabývá výzkumnou otázkou, tedy zjišťováním, jaké metody jsou nejčastěji využívány při získávání zpětné vazby o potřebě revidovat školní kurikulum. Výzkumnou metodou je dotazník. Závěry vyznívají ve prospěch rozhovoru jako nejefektivnější metody směrem k různým skupinám respondentů. KLÍČOVÁ SLOVA: Evaluace, evaluační nástroje, kurikulum, kvalita, mateřská škola, školní vzdělávací program

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.