Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kdo jsou děti základní školy praktické
ZEMANOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá hloubkovým poznáním žáků prvního stupně, kteří navštěvují základní školu praktickou, současnou základní školu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona. Cílem práce bylo popsat široký kontext dítěte docházejícího do tohoto typu školy. Cílem teoretické části bylo charakterizovat témata - mentální retardace, vzdělávání žáků s mentálním postižením, deprivace a sociálně znevýhodněné prostředí, včetně problematiky romského etnika. Praktická část má kvalitativní charakter a předkládá případové studie pěti žáků. Cílem bylo vytvoření podrobné diagnostiky a pochopení žáků základní školy praktické prostřednictvím kazuistik, rozhovorů s dětmi, učiteli, rodiči a asistenty pedagoga.
Delikvence z hlediska psychopatologie
ŠPIRHANZLOVÁ, Iveta
Tato práce se zabývá nejčastějšími psychopatologickými poruchami, které nacházíme v souvislosti s delikvencí. Vysvětluje pojmy jako je psychopatologie, delikvence, delikventní jednání, osobnost, temperament, charakter, prevence. Podrobněji rozpracovává příčiny a vlivy, které působí na vznik a rozvoj psychopatologických poruch a zároveň uvádí to, jak se projevují, zejména s ohledem na spojitost s delikvencí. Dále následují jednotlivé psychopatologické poruchy a nemoci, mezi nimiž své specifické místo zaujímají poruchy osobnosti. Preventivní opatření nastiňují možnosti, jakých lze využít v oblasti předcházení směřování k delikvenci, a práci uzavírají některé výsledky výzkumů doplňující již uvedené poznatky.
Alkoholismus rodičů a jeho dopad na psychiku dětí
Beránková, Monika ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Tato diplomová práce se v teoretické části věnuje souhrnnému podání informací o alkoholismu, psychice dětí a jejich vývoji, rodině. Dále i strategiím, které používají děti k vyrovnávání se se skutečností, že jejich rodiče jsou lidé, kteří mají větší problém, než jsou samy. Problémů v rodině a vlivu rodiny na dítě. Práce se věnuje rodině, jejímu působení na dítě, vývoji dítěte, důsledkům, jenž působí alkoholismus rodičů na dítě a vyrovnávacím strategiím alkoholismem rodičů postižených dětí. Obsahuje také mimo jiné návyky na návrhy na možnou prevenci alkoholismu pro děti rodičů - alkoholiků a publikaci (Woititzová: Dospělé děti alkoholiků), která byla napsána především od a pro děti rodičů alkoholiků pro jejich děti. V praktické části byla jako výzkumná metoda použita analýza získaných dotazníků, tedy kvantitativní výzkum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Náhradní rodinná péče - vývoj v nově vymezeném pravním prostředí
Palusková, Jana ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem náhradní rodinné péče a jejím vývojem v nově vymezeném právním prostředí. Na začátku ukazuje důležitost citového přilnutí, které vychází ze základních potřeb dítěte. Je zmapován vývoj a typy přilnutí. V další části je zpracována patologie tohoto přilnutí. Jsou zde ve stručnosti vymezeny pojmy deprivace a separace. Další část ukazuje formy léčebných procesů v případech deprivace a separace. V případech deprivace je uveden léčebný proces formou adopce a dlouhodobé pěstounské péče. Zde je základní vymezení těchto jednotlivých pojmů. Jsou zde zmapované změny, které vyplývají z nových úprav právního ukotvení této problematiky. V části zabývající se léčebným procesem v případech separace je vymezena pěstounská péče na přechodnou dobu. Zde je poukázáno na problematiku citového přilnutí, jeho přerušení, případně jeho přenesení na další, nové pečovatele. Z toho vyplývá návrh výzkumu, který má být podkladem pro hlubší, následné výzkumy. Jde o porovnání problematiky a samotného procesu přilnutí v případech dlouhodobé pěstounské péče a v případech pěstounské péče na přechodnou dobu. Je zde snaha o to poukázat na složitost znovu vznikání citového přilnutí, jeho přenášení na nové pečovatele. V méně ideálním případě na problematiku opětovného přerušení tohoto přilnutí. Klíčová...
Souvislosti spánkové deprivace v životě adolescentů
Doležalová, Pavlína ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Panenková, Erika (oponent)
Východiskem práce je pojem spánková deprivace. Práce se konkrétně zabývá jejím dopadem na život v adolescentním věku. V teoretické části práce analyzuje výsledky vědeckých studií, které se zabývaly souvislostí mezi spánkovou deprivací a kognitivními procesy, jako například myšlením, pamětí či rozhodováním. Práce bude obsahovat stručný nástin spánku jakožto objektivního fyziologického procesu, dále vymezí definici spánkové deprivace a krátce rozebere důležitost dospívání. Jádro práce tvoří vlivy, rizika a praktické dopady nedostatku spánku na každodenní fungování nejen mladistvých osob. Závěr práce se bude soustředit na možné způsoby, jak minimalizovat dopady spánkové deprivace. V empirické části práce předkládá zpracování konkrétního návrhu výzkumného designu, který se zabývá dílčím problémem vyplývajícím z obecné části práce. Klíčová slova: Spánek, deprivace, adolescenti, kognitivní funkce
Internátní péče ve školách pro sluchově postižené v ČR - od r. 1786 po současnost
Ondráčků, Alex ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
(česky): V této bakalářské práci je popsán historický vývoj internátní péče v českých školách pro sluchově postižené a v tehdejších ústavech pro hluchoněmé od roku 1786 až po současnost. Zmiňuje režim internátů, mimoškolní činnosti žáků, pedagogický dozor a vybavení internátů. Režim je rozdělen na časové úseky. Práce se zabývá i komunitou Neslyšících, jak v zahraničí tak i u nás. Zkoumá vliv internátu na tuto komunitu. Poznatky jsou usouvztažněny s individuálním vývojem dítěte na internátě, vliv internátu na osobnost dítěte. V práci je čerpáno z odborné jak dobové, tak současné literatury, legislativních norem a jiných dokumentů. Závěr práce popisuje výsledky zkoumání dané problematiky. Internát je pro děti deprivující. Pro neslyšící děti taktéž, pokud nemají komunikaci ve svém mateřském jazyce (znakový jazyk) mezi sebou a ostatními, kontakt s okolím a vykonáváním každodenních činností obvyklých v běžné rodině. Na internátě se rozvíjí komunita Neslyšících, zaniknutím internátů vymizí i tato komunita. Nejlepším řešením jsou samostatné byty s malými skupinami dětí, které do školy dojíždějí a učí se samostatnosti. Tento model funguje mimo jiné i ve Švédsku. Rodinný model s individuálním přístupem by minimalizoval negativní projevy dětí umístěné mimo svou rodinu.
Psychologické aspekty deprivace a subdeprivace dítěte předškolního věku
Felcmanová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu deprivace a subdeprivace dítěte předškolního věku. Vymezuje oba pojmy, popisuje vnější podmínky, za kterých může vzniknout deprivace, vnitřní podmínky, které ovlivňují výsledné působení deprivační situace a základní psychické potřeby dítěte. Dále se věnuje možným subdeprivačním situacím, které mohou nastat, popisuje jednotlivá vývojová období předškolního věku s důrazem na deprivaci a subdeprivaci a popisuje změnu postojů k deprivaci v průběhu 20. století. V souvislosti s tím je věnována pozornost ústavní péči a částečné kolektivní péči. V závěru teoretické části je věnována pozornost nejaktuálnějším subdeprivačním situacím dnešní doby a následkům psychické deprivace a subdeprivace. Součástí bakalářské práce je také návrh výzkumného projektu.
Děti na integračním táboře- jejich projevy a vazby
Čadilová, Alžběta ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje chování a vztahům dětí na letním integračním táboře, kde se setkávají děti z rodiny a děti z dětského domova. Cílem práce je postihnout rozdíly mezi těmito dvěma skupinami z pohledu oddílových vedoucích (v oblasti chování na táboře, vztahu k autoritě vedoucího a vztahu mezi dětmi) a v jednotlivých oddílech zmapovat vzájemné vztahy, především zjistit, jaké postavení zde mají děti z dětských domovů. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou v první kapitole rozebírány možné rozdíly mezi dětmi, které jsou vychovávané v rodině a dětmi, na jejichž výchově se podílí dětský domov. Druhá kapitola pojednává o letních táborech a aspektech, které ovlivňují pobyt dítěte na táboře. V empirické části je prezentován samotný kvalitativní výzkum, jehož hlavním zdrojem dat jsou dotazníky pro vedoucí, které poskytují informace o sledovaných oblastech u všech dětí na táboře, které se zúčastnily výzkumu. Vzájemné vztahy mezi dětmi a postavení dětí z dětského domova v jednotlivých oddílech jsou zkoumány pomocí sociometrie. Informace získané o obou skupinách jsou mezi sebou porovnány a objevené rozdíly jsou interpretovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.